Na jakich zasadach odbędzie się wejście ESPN do branży bukmacherskiej?
Na konferencji prasowej analityk Goldman Sachs, Bret Feldman, zapytał Chapka o plany ESPN dotyczące zakładów sportowych w USA. Dziennikarz konkretnie miał na myśli, czy ESPN postawi na swojego operatora, czy wejdzie z kimś we współpracę i użyczy swojej nazwy. Chapek odpowiedział: – Jest długa droga między osadzeniem w modelu biznesowym ESPN, a licencjonowaniem nazwy dla bukmachera.
– Powiem tak… Nasi fani naprawdę są zainteresowani zakładami sportowymi. Nasi partnerzy także są zainteresowani zakładami sportowymi, więc i my jesteśmy zainteresowani zakładami sportowymi. Strategicznie, zakłady sportowe dają nam możliwość dotarcia do znacznie młodszego fana sportu, który kocha oglądać zmagania sportowców. Tym samym branża zakładów sportowych zdecydowanie jest miejscem, w którym chcemy być – zakończył Chapek.
Kto będzie partnerem ESPN?
ESPN zostało powiązane z Rush Street Interactive jako potencjalny partner bukmacherski zarówno przez Action Network, jak i firmę analityczną Eilers & Krejcik.
Eilers opublikował niedawno następującą notkę: We współpracy między ESPN i BetRivers byłaby biznesowa logika. Ci drudzy mieli problem z wybiciem się na rynku gier. Z kolei ESPNBet z pewnością nie miałby z tym kłopotu.
Warto jednak zauważyć, że w partnerstwie między tymi podmiotami nadal brakowałoby najważniejszego elementu technologii bukmacherskiej. Ostatecznie Chapek na konferencji nie zdradził jednak z kim ESPN nawiąże współpracę, ale zaznaczył, że trwają nad tym prace.
Spin-off Disneya?
Firma badawcza LightShed Partners twierdzi, że Disney powinien stworzyć wraz ESPN operatora zakładów bukmacherskich.
– To pomogłoby zmienić narrację ESPN, które traci abonamentów, zalicza spadki oglądalności, a także ma problemy z reklamą. Dzięki temu zyskaliby nowe grono klientów – czytamy w artykule badawczym opublikowanym przez LightShed.
LSR uważa jednak, że nie ma gwarancji, iż zakłady sportowe ESPN odniosą sukces. Co prawda firma posiada niezwykle cenną markę i bazę klientów, ale są to użytkownicy, którzy nie uchodzą za potencjalnych graczy VIP.