Koniec nudy w marketingu bukmacherów? “Ta sama ścieżka nie doprowadzi w inne miejsca”
– Gdybyśmy szli udeptaną ścieżką przez konkurencję, to prawdopodobnie trudno byłoby ją gonić. Nie zawsze wszystko się uda, czasem trzeba będzie zrobić krok wstecz, ale warto szukać swojej drogi – tłumaczy obrazowo Bartosz Malaka, Head of Marketing w Superbet, który wierzy, że kończy się czas nudnego marketingu w wykonaniu firm bukmacherskich.
Podczas konferencji Sport For Brands o swoich realizacjach opowiadali przedstawiciele zakładów bukmacherskich Superbet, a przedstawione przykłady aktywizacji marketingowych i sponsoringowych pokazują jasno: kończą się czasy utartych i konwencjonalnych akcji. Należy się wyróżniać, żeby osiągać efekty i zdobywać uwagę kibiców i klientów na trudnym rynku.
– Dla wszystkich fanów sportu: oby tak było faktycznie było – mówi Bartosz Malaka, Head of Marketing w Superbet. – Pewnie będę musiał wrócić na ziemię i powiedzieć, że nie zawsze będzie się to udawało wszystkim, jednak my na pewno będziemy robić wszystko, żeby czasy nudnego marketingu się skończyły. Wierzymy, że zmotywowaliśmy, bądź rozkręciliśmy konkurencję. Widzimy, że działania, które prowadzimy na stadionach widać nie tylko w sponsorowanych przez nas klubach – i super! To z korzyścią dla nas i branży. Pomagamy zmienić postrzeganie bukmacherów w Polsce przez graczy. Myślę, że każdemu wyjdzie to na dobre – dodaje.
– Wcześniej pracowałem w klubie sportowym i miałem okazję spojrzeć na wszystko z innej perspektywy. Znając oczekiwania drugiej strony, było mi troszeczkę łatwiej do pewnych rzeczy podchodzić. W Superbecie mamy wspaniały zespół, który wszystko pozwala spiąć wszystkie elementy, które mogłem przedstawić jako efekt finalny na Sport For Brands. Widzimy, że to działa, pomaga w promowaniu marki i daje wyniki biznesowe, które są przecież celem – przekonuje Malaka.
Kolejnym z wniosków płynących z prezentacji jest fakt, że aktywizacji kibiców i użytkowników bukmacherzy mogą szukać nie tylko w najpopularniejszych dyscyplinach sportowych, co Superbet pokazuje, przedstawiając konkretne dane dotyczące sukcesów akcji związanych z turniejami darta oraz szachów błyskawicznych. – Nie można zaniedbać żadnej ścieżki. Trzeba być tam, gdzie jest sport, emocje. Trzeba szukać rozwiązań. Gdybyśmy szli udeptaną ścieżką przez konkurencję, to prawdopodobnie trudno byłoby ją gonić. Nie zawsze wszystko się uda, czasem trzeba będzie zrobić krok wstecz, ale warto szukać swojej drogi. Otrzymujemy mnóstwo budujących i ciepłych opinii odnośnie eventów, które organizujemy – ocenia Malaka.
Zdecydowanie najważniejszym momentem roku dla branży bukmacherskiej będą zbliżające się wielkimi krokami mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Szczególnie pod względem zainteresowania swoją ofertą nowych użytkowników oraz takich, którzy do tej pory nie decydowali się obstawiać. – Euro to bardzo ważny czas dla bukmacherów. Również będziemy próbować dostarczać kolejne emocje. Przygotowaliśmy promocje – wystarczy śledzić nasze kanały w social media, gdzie będziemy odkrywać kary – mówi Malaka.
Wielka Piłka uderzy w Niemcy! Bądź GOTOWY na piłkarskie emocje na najwyższym poziomie. 🫡
Dołącz do @SuperbetPL i nie przegap historycznych wydarzeń!
▶️ https://t.co/HvQ16UZRJV pic.twitter.com/M361rUKAXn
— Superbet (@SuperbetPL) June 1, 2024
Superbet przygotował spot reklamowy związany z imprezą, w którym zobaczymy ambasadorów firmy – Mateusza Borka, Sławomira Peszko czy Jerzego Dudka oraz sponsorowane zespoły Lecha Poznań i Górnika Zabrze. – Dużo będzie działo się wokół “wielkiej piłki”. Przyniesie sporo promocji. Zachęcam do bycia uważnym. Zobaczymy, co przyniesie, gdzie uderzy, jakie będą skutki i konsekwencje. Będzie dużo dobrej zabawy – zdradza Malaka.
Miłosz Marek