Bukmacherka 6 lutego 2019

Zwolnienia pracowników Ladbrokes Coral zależne od kont online

autor: MC
Pracownicy punktów naziemnych Ladbrokes Coral walczą o swoją pracę poprzez kontrowersyjny system rankingowy, który uwzględni, ilu klientów uda im się przekonać do utworzenia konta na stronie online - twierdzi raport.

Gazeta "The Guardian" donosi dziś (6 lutego), że pracownicy otrzymali list informujący w jaki sposób bukmacher zamknie 1000 swoich punktów naziemnych (z istniejących 3500) w ciągu najbliższych 18 – 24 miesięcy. Może to spowodować utratę pracy przez około 5 000 pracowników.

Ladbrokes Coral winą za redukcję etatów obarcza nowe ustawodawstwo, które przewiduje redukcję maksymalnych stawek w automatach stacjonarnych ze 100 £ do 2 £, co wg. firmy przyniesie ogromne straty. Koniecznością więc jest zwolnienie pracowników. Przewiduje się, że w całej Wielkiej Brytani zostanie zamknięte około 4,5 tys. punktów naziemnych, a 21 tys. osób straci pracę.

W jaki sposób Ladbrokes Coral zdecyduje, które punkty należy zamknąć?

Pracownicy będą oceniani za pomocą różnych kryteriów. Czterdzieści procent oceny pracownika będzie pochodzić z testu online, kolejne 20% przyznane będzie na podstawie rozmowy z pracownikiem, a 10% to ocena przeszłości zawodowej pracownika w firime. Brakujące 30% to ocena za ilość klientów, których uda się przekonać do założenia kont online.

"To przerażające, że pracownicy są proszeni o nakłanianie klientów do zapisywania się na konta internetowe – znów przyniesie to większy zysk tylko władzom firmy, a nie jej pracownikom czy klientom" – powiedziała Carolyn Harris, posłanka do Parlamentu, która przewodniczy grupom parlamentarnym utworzonym w sprawie szkód związanych z hazardem.

Bukmacher poinformował również pracowników, że nie podejmie żadnej decyzji o zamknięciu punktów naziemnych, dopóki nie zakończy 45-dniowego okresu "konsultacji zbiorowych". Przedstawiciel firmy dodał, że nie planuje żadnych zwolnień co najmniej do maja, jednakże część pracowników może mieć zredukowane etaty.

Rzecznik Ladbrokes powiedział, że zamknięcie punktów naziemnych było "nieuchronnym wynikiem zmian w przepisach FOBT" oraz dodał: "Jesteśmy w pełni zaangażowani w prowadzenie uczciwych i przejrzystych konsultacji z naszymi kolegami z punktów. Naszym celem jest utrzymanie maksymalnej liczby otwartych punktów, minimalna redukcja etatów oraz dalsze budowanie odpowiedzialnego i dynamicznego środowiska, w którym klienci mogą płynnie przeprowadzać transakcje z w automatach lub online."

 

Dodaj komentarz