Better Collective z zamiarem nabycia Action Network
Better Collective zamierza nabyć amerykańską firmę medialną Action Network za 240,0 mln USD. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem transakcja zostanie sfinalizowana przed końcem drugiego kwartału tego roku.
Zgodnie z umową, która według Better Collective jest największym przejęciem w swojej historii, spółka stowarzyszona przejmie Action na zasadach bezgotówkowych i wolnych od długów. Tym samym Better Collective sfinansuje większość transakcji w gotówce i 12,0 mln USD poprzez emisję nowych akcji.
Action Network
Uruchomione w 2018 roku platformy medialne Action dostarczają oryginalne treści sportowe, statystyki, kursy, czy inne specjalistyczne dane.
Model przychodów Action obejmuje marketing afiliacyjny skoncentrowany na pozyskiwaniu klientów dla operatorów zakładów bukmacherskich w USA, a także produkty subskrypcyjne, takie jak Action Pro, Action Labs i Fantasy Labs.
Action, które współpracuje komercyjnie z amerykańskimi bukmacherami, takimi jak BetMGM, DraftKings, FanDuel i PointsBet, spodziewa się, że w 2021 r. osiągnie około 40,0 mln USD przychodów.
Branża afiliacyjna
Better Collective oświadczył, że przejęcie Action umocni jego pozycję w branży afiliacyjnej na amerykańskim rynku. Już teraz wiadomo, że Patrick Keane pozostanie dyrektorem generalnym Action, podlegając Markowi Pedersenowi, dyrektorowi generalnemu Better Collective w USA.
Jeśli przejęcie przebiegnie zgodnie z oczekiwaniami, Better Collective oznajmił, że całkowite przychody grupy wzrosną z około 192,6 mln USD do ponad 216,7 mln USD, podczas gdy zysk operacyjny może wzrosnąć z około 60,2 mln USD do ponad 66,2 mln USD.
Historyczne przejęcie
Jesper Søgaard, dyrektor generalny Better Collective nie ukrywa, że to bardzo ważny ruch dla firmy, którą zarządza: – Mówimy o historycznym przejęciu, które daje nam wiodącą pozycję na rynku filiacyjnym w USA. Dzięki regulacji amerykańskiego rynku zakładów sportowych mamy mocne podstawy, by liczyć na dużo większe zyski, niż dotychczas.
– Dodajemy do naszego portfolio trzy nowe, bardzo dobrze pozycjonowane amerykańskie marki mediów sportowych i witamy około 100 nowych kolegów, razem reprezentujących bezcenną wiedzę i doświadczenie na amerykańskim rynku mediów sportowych – zakończył Jesper Søgaard.
Z kolei dyrektor wykonawczy Action, Keane, dodał: – Jestem niesamowicie podekscytowany tym, co nas czeka w najbliższej przyszłości… Będąc własnością Better Collective, stajemy się częścią firmy z wieloletnim doświadczeniem i wszystkimi zasobami niezbędnymi do dalszego wzrostu naszej pozycji i oferty.