Ogolna 15 maja 2020

Betting and Gaming Council rozpoczyna kampanię edukacyjną

Betting and Gaming Council (BGC) rozpoczyna kampanię edukacyjną o zagrożeniach wynikających z hazardu, na którą przeznaczy 10 milionów funtów. 

Cel kampanii Betting and Gaming Council

Nadrzędnym celem kampanii Betting and Gaming Council jest przekazanie młodym ludziom wiedzy o zagrożeniach, które wynikają z hazardu. Plany BGC są wielopoziomowe, ponieważ instytucja chce, by wszyscy nastolatkowie z Anglii, Walii i Irlandii Północnej obejrzeli choć jedną sesję edukacyjną z zakresu zagrożeń związanych z hazardem.

Kto zorganizuje kampanię Betting and Gaming Council?

Częściowo program edukacyjny zostanie dostarczony przez GamCare oraz Young Gamers & Gamblers Education Trust (YGAM).

W ramach programu zostanie przeszkolonych 100 000 specjalistów ds. Edukacji, w skład których wejdą nauczyciele, osoby pracujące z młodzieżą, specjaliści ds. Zdrowia psychicznego oraz policja. Tym sposobem wiele osób z otoczenia młodych ludzi będzie potrafiło zidentyfikować problem hazardowy, a także pomóc ewentualnie zagrożonemu nastolatkowi.

Co więcej wiele informacji na temat problemu hazardowego zostanie przekazanych również rodzicom nastolatków, co także powinno pomóc w identyfikacji oraz pomocy, gdy nastolatek będzie zagrożony.

Brak świadomości wśród młodzieży

Dyrektorka wykonawcza GamCare, Anna Hemming jest zachwycona, że BGC postanowiło wdrożyć swoją kampanię: – Od lat współpracujemy ze specjalistami od uzależnień i staramy się zapewnić młodzieży podstawową edukację w temacie uzależnień od hazardu. Niestety świadomość wśród młodzieży z potencjalnych zagrożeń wynikających z grania w gry hazardowe nie jest duża.

Jesteśmy zachwyceni współpracą z YGAM i rozszerzeniem tego bardzo potrzebnego programu. Uważamy, że edukacja hazardowa powinna być traktowana na równi z innymi związanymi z szeroko pojętą rozrywką. Kampania ta pomoże nam, zrobić bardzo ważny krok w kierunku ochrony najmłodszych obywateli – dodała Anna Hemming.

Z kolei Założyciel i dyrektor generalny YGAM Lee Willows powiedział, że organizacja charytatywna była zachwycona współpracą z GamCare i BGC nad realizacją tak ambitnego programu: – Podnoszenie świadomości wśród młodzieży, a co za tym idzie ich edukacja jest bardzo ważna, ponieważ hazard może być niebezpieczny. W ramach tego programu będziemy szkolić specjalistów, którzy pomogą wszystkim narażonym nastolatkom. 

Transparentność projektu

Do kampanii, której współorganizatorem jest m.in. BGC  użytych zostanie szereg materiałów edukacyjnych cyfrowych i wideo. Co najważniejsze jednak osoby dotknięte uzależnieniem od hazardu otrzymają bezpośrednie wsparcie od GamCare. Nie tylko więc zapobieganie, ale także realna pomoc zawarta jest w tym projekcie.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy projekt jest finansowany przez BGC, które przekaże fundusze Charities Aid Foundation. Na co konkretnie zostaną przekazane pieniądze będzie zależało od porad YGAM i GamCare. Program będzie również oceniany przez niezależnego arbitra.

Jako organ normalizacyjny reprezentujący większość brytyjskiej branży hazardowej jesteśmy dumni z tej inicjatywy. Edukacja najmłodszych obywateli naszego kraju jest dla nas niezwykle ważna – powiedział dyrektor zarządzający BGC Michael Dugher.

Bardzo ważną kwestią było dla nas, by projekt był skierowany także do osób dorosłych, które mają odpowiednią wiedzę w sferze hazardu, ponieważ będą w stanie jeszcze lepiej chronić młodzież przed uzależnieniem. Nie tylko jednak prewencja, ale także pomoc, ponieważ będziemy szkolili również w takim kierunku, by dorośli wiedzieli, w jaki sposób udzielić pomocy narażonym nastolatkom. Chciałbym podkreślić, że miliony osób od czasu do czasu graja w gry hazardowe takie jak bingo, zakłady sportowe, czy National Lottery, ale zdecydowana większość z nich gra w sposób odpowiedzialny. Dzięki temu projektowi będzie to robiło jeszcze więcej osób. Jako BGC zawsze będziemy promowali bezpieczny hazard – dodał Michael Dugher.

Przypomnijmy, że BGC w ostatnich tygodniach wykonało szereg działań w zakresie odpowiedzialnego hazardu. Od 7 maja w Wielkiej Brytanii została zakazana również reklama audiowizualna.