20.04.2023 07:22

BetVictor naruszył zasady swoją reklamą na Facebooku

Reklama BetVictor na Facebooku została uznana za naruszającą kodeks reklamy przez Advertising Standards Authority (ASA).

Udostępnij
BetVictor naruszył zasady swoją reklamą na Facebooku

Reklama BetVictor uznana za szkodliwą

W reklamie wykorzystano zdjęcie hiszpańskich piłkarzy Jordi Alby i Sergio Busquetsa. Tekst brzmiał: „Kto jest najbardziej niedocenianym zawodnikiem w klubie, któremu kibicujesz?”. ASA uznała, że naruszała ona kodeks Committee of Advertising Practice (CAP) dotyczący reklam hazardowych, które silnie oddziałują na osoby poniżej 18 roku życia – zasada ta obowiązuje od października zeszłego roku.

W odpowiedzi na zarzuty, BetVictor stwierdził, że Alba i Busquets nie są dobrze znani w Wielkiej Brytanii, w przeciwieństwie do piłkarzy takich jak Messi, Mbappe i Ronaldo, i dlatego nie wpadają w kategorię „wysokiego ryzyka”, jak określono to w CAP. BetVictor dodał, że żaden z zawodników nie zdobył bramki przeciwko drużynom z Wielkiej Brytanii i nie grał przeciwko żadnej drużynie w Premier League od 2019 roku.

Uzasadniona skarga

Niemniej jednak, ASA uznała skargę za uzasadnioną i powołała się na wytyczne CAP, które określają, że piłka nożna ma inherentne silne oddziaływanie na osoby poniżej 18 roku życia. ASA dodała, że mimo że Alba i Busquets nie są zbyt kojarzeni z klubami w Wielkiej Brytanii czy Premier League, kodeks CAP zabrania wykorzystywania piłkarzy zagranicznych w reklamach hazardowych.

Dodatkowo, ASA stwierdziła, że BetVictor nie zrobił wystarczająco dużo, aby wykluczyć osoby poniżej 18 roku życia z możliwości oglądania reklamy, ponieważ Facebook nie ma „solidnych środków weryfikacji wieku”.

W konkluzji, ASA uznała, że BetVictor naruszył kodeks CAP, w tym zasady 16.1, 16.3 i 16.3.12. Kancelaria prawnicza Poppleston Allen powiedziała, że orzeczenie to stanowi przełom w reklamach hazardowych w Wielkiej Brytanii.

Udostępnij
Mateusz Mazur

Mateusz Mazur