Betway w Kenii z grzywną w wysokości 110 000 funtów
Betway ma do zapłacenia grzywnę 110 000 funtów po tym, jak kenijski organ nadzoru konkurencji oskarżył operatora o nieinformowanie go o zmianach udziałowca, Bluejay Limited, w 2015 roku.

Urząd ds. Konkurencji w Kenii (CAK) szczegółowo opisał swoją sprawę w raporcie, oskarżając Betway o sprzedaż udziałów w Bluejay Limited firmie GM-Gaming w 2015 r. bez informowania o tym organu nadzoru. GM-Gaming następnie sprzedał swoje kontrolne udziały trzeciej firmie, Rosehall Global, bez zgody organu nadzorczego.
Regulator twierdzi, że jest to sprzeczne z ustawą o konkurencji, która stanowi, że sprzedaż udziałów lub aktywów, które skutkują zmianą kontroli własności, muszą zostać zatwierdzone przez organ ochrony konkurencji.
W Kenii fuzje między dwiema firmami o łącznym obrocie przekraczającym 1 mld funtów muszą zostać zbadane i zatwierdzone przez Urząd ds. Konkurencji w Kenii, aby zapewnić brak negatywnego wpływu na konkurencję i interes publiczny.
Oprócz nałożenia grzywny, CAK może również wydać wyrok więzienia do pięciu lat. Można również otrzymać karę administracyjną w wysokości do 10% obrotów roku poprzedniego.
Oświadczenie wydane przez organ ds. Konkurencji brzmi:
Władza, wykorzystując swoją własną służbę wywiadowczą, wszczęła śledztwo w sprawie postępowania Bluejay (Betway) zgodnie z § 42 ust. 2 ustawy zabraniającej realizacji fuzji bez uprzedniej zgody organu. Ustalono, że Bluejay naruszyło przepisy paragrafu 42 pkt. 2 i 3 ustawy, realizując dwie transakcje bez uprzedniej zgody.
Belgijski regulator również prowadzi śledztwo w sprawie Betway. Regulator wprowadził sankcje przeciwko Betway z powodu uchybień w przejrzystości w strukturach własności korporacyjnej. Stwierdzono również, że Betway naruszył określone warunki licencyjne. Ustalenia te były wynikiem rocznego dochodzenia Kansspelcommissie. Operator ma do zapłaty grzywnę w wysokości sześciocyfrowej kwoty, a także może stracić licencję belgijską.

MC
Więcej Bukmacherka
Anna Grzebielucha z Betclic: gra bez podatku jest prawdziwym game changerem [WYWIAD]
Nasze kluczowe, ubiegłoroczne projekty okazały się wydarzeniami roku całego środowiska bukmacherskiego. Bez wątpienia gra bez podatku jest prawdziwym, branżowym game changerem. Rekordowy sponsoring tytularny Betclic 1., 2. i 3. ligi wyraźnym sygnałem, że mierzymy w pozycję lidera, ale także powodem satysfakcji zespołu Betclic Polska. Zachowując sportową analogię można powiedzieć, że…![Anna Grzebielucha z Betclic: gra bez podatku jest prawdziwym game changerem [WYWIAD]](https://interplay.pl/content/uploads/2025/02/fff.jpg)



![Łukasz Seweryniak: w Superbet nie działamy na „hurra”. Strategia jest odpowiednio obrana [WYWIAD]](https://interplay.pl/content/uploads/2024/05/Łukasz-Seweryniak-768x512.jpg)