Bob Chapek nie ma wątpliwości. ESPN będzie znaczącym graczem na rynku bukmacherskim
Dyrektor generalny Disneya, Bob Chapek stwierdził, że platforma transmisji sportowych ESPN jest idealnym miejscem dla zakładów sportowych i ma bardzo dużą szansę, by zaistnieć na tym rynku.
Wejście ESPN na rynek zakładów sportowych
Po raz kolejny już Bob Chapek potwierdził, że firma rozszerzy się na rynek zakładów sportowych za pośrednictwem platformy ESPN: – Zmierzamy w kierunku większej obecności w zakładach sportowych online. Biorąc pod uwagę nasz zasięg i skalę, mamy potencjał, aby w bardzo znaczący sposób współpracować z podmiotami zewnętrznymi w tej przestrzeni.
– Wystarczy powiedzieć, że nadal widzimy ogromne możliwości w sporcie. Umowy dotyczące praw, nasze innowacyjne oprogramowanie i elastyczność sprawiają, że mamy przewagę nad resztą stawki. Co więcej liczba naszych abonamentów cały czas roście. W ostatnim roku podatkowym zwiększyła się o 66%, co jest świetnym wynikiem – dodał Chapek.
Badania branży
Zapytany o potencjalną inwestycję ESPN w zakłady sportowe, Chapek zauważył, że każda decyzja Disneya będzie kierowana głosem konsumenta. Dlatego firma przeprowadziła już stosowne badania, które potwierdzają, że widzowie chcą takiej kooperacji: – Wierzymy, że zakłady sportowe to bardzo znacząca szansa dla naszej firmy. Wszystko to napędza konsument. Zwłaszcza młody, ponieważ tacy ludzie pragną emocji. Tym samym nie mamy wyboru i musimy poważnie myśleć o wejściu na rynek bukmacherski. Mamy do tego idealną platformę jaką jest ESPN, co wiele ułatwia.
– Przeprowadziliśmy obszerne badania, jak nasza decyzja o wejściu na rynek bukmacherski wpłynie na markę ESPN, czy samego Disneya. Dzięki temu wiemy, że żadna z naszych marek na tym nie ucierpi, ponieważ postrzeganie hazardu w ostatnich 10, czy 20 latach bardzo się zmieniło. Jesteśmy pewni, że możemy tylko na tym ruchu zyskać pod wieloma względami. Jasnym jest, że zależy nam też bardzo na wzroście przychodów – zakończył dyrektor generalny Disneya.
Kto będzie partnerem ESPN?
ESPN zostało powiązane z Rush Street Interactive jako potencjalnym partnerem bukmacherskim zarówno przez Action Network, jak i firmę analityczną Eilers & Krejcik.
Eilers opublikował niedawno następującą notkę: – We współpracy między ESPN i BetRivers byłaby biznesowa logika. Ci drudzy mieli problem z wybiciem się na rynku gier. Z kolei ESPNBet z pewnością nie miałby z tym kłopotu.
Warto jednak zauważyć, że w partnerstwie między tymi podmiotami nadal brakowałoby najważniejszego elementu, czyli technologii bukmacherskiej. Ostatecznie Chapek na ostatniej konferencji nie zdradził jednak z kim ESPN nawiąże współpracę, ale zaznaczył, że trwają nad tym prace.
Warto przypomnieć również, że ESPN już jest w pewnym sensie na rynku zakładów sportowych, ponieważ platforma zawarła w zeszłym roku dwie odrębne wieloletnie umowy z Caesars Entertainment i DraftKings. Obie umowy obejmują jednak jedynie wyłączną integrację linków na platformach cyfrowych ESPN, łącząc fanów z ww. operatorami.