07.04.2025 10:58

Branża bukmacherska stawia na kobiecą piłkę

Rozwój kobiecej piłki nożnej jest niezaprzeczalny, a globalne turnieje, takie jak mistrzostwa świata i igrzyska olimpijskie, napędzają rekordowe zaangażowanie. Ale czy ten impet utrzyma się w ligach krajowych?

Barcelona, Spain, Oct 16th 2024: Ewa Pajor (17 FC Barcelona) celebrates after scoring  during the UEFA Womens Champions League football match between FC Barcelona and Hammarby at the Johan Cruyff Stadium in Barcelona, Spain  (Judit Cartiel/SPP) (Photo by Judit Cartiel/SPP/Sipa USA)
2024.01.16 Barcelona
pilka nozna kobiet liga mistrzyn
FC Barcelona - Hammarby
Foto SPP/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Jeevan Jeyaratnam, Chief Betting Officer w Abelson Sports, Mike Forslund, Head of Sales w Odds88 i Carlos Sabanza, Director of Sponsorship and Public Relations w Codere Online, badają rosnące zainteresowanie zakładami na piłkę nożną kobiet.

Angielski fenomen

Jeevan Jeyaratnam: – Piłka nożna kobiet to najszybciej rozwijający się segment naszych działań, ruszaliśmy z niskiego pułapu, więc prawdopodobnie mogliśmy się tego spodziewać, ale z drugiej strony nie było gwarancji, że zainteresowanie grą kobiet wzrośnie tak, jak to się stało.

W Wielkiej Brytanii sukcesy kobiecej reprezentacji na poziomie z pewnością przełożyły się na wzrost zainteresowania Women’s Super League i UEFA Women’s Champions League. Umowy telewizyjne na transmisję naziemną, również podpisane z powodu zapału do wspierania Lionesses, pomogły wprowadzić WSL do powszechnej świadomości.

Podobnie sukces kobiet Team USA na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu w 2024 r. pomógł zwiększyć zainteresowanie najlepszą krajową ligą USA – National Women’s Soccer League (NWSL). Nowy kontrakt telewizyjny o wartości 240 mln USD pomógł wprowadzić tę grę do świadomości konsumentów, a także do ich telewizorów.

Hiszpanki zrobiły wiele dla popularyzacji futbolu

Mike Forslund: – Ukłońmy się Oldze Carmonie. Wyjątkowe występy i pierwszy tytuł Hiszpanii na kobiecych mistrzostwach świata w 2023 r. niewątpliwie zwiększyły aktywność branży bukmacherskiej w kobiecej piłce, przyciągając uwagę całego świata. Jednak utrzymanie takiego zaangażowania w krajowych ligach pozostaje wyzwaniem. Podczas gdy wydarzenia najwyższej rangi wywołują wzrosty zainteresowania, krajowe rozgrywki często zmagają się z widocznością i głębokością rynku.

Mimo to sytuacja ewoluuje: większa ekspozycja medialna, inwestycje i lepsza dostępność danych stopniowo zwiększają możliwości obstawiania zakładów. Wraz ze wzrostem zaangażowania fanów i rozszerzeniem oferty przez bukmacherów, krajowe ligi kobiece mogą cieszyć się stałym zainteresowaniem zakładami. Kluczem jest stała promocja, konkurencyjne kursy i innowacyjne rynki, które sprawiają, że kobieca piłka nożna jest bardziej dostępna dla typerów przez cały rok.

Ważny sponsoring

Carlos Sabanza: – Tak, zauważyliśmy, że zainteresowanie bukmacherów kobiecą piłką rośnie, nie tylko podczas dużych międzynarodowych turniejów, takich jak MŚ, ale także w ligach krajowych. Jesteśmy głęboko przekonani, że ten trend będzie się rozwijał w miarę jak kobieca piłka nożna zyskuje coraz większą widoczność i popularność. Nasza firma od lat wspiera rozwój kobiecej piłki i będziemy to robić nadal z takim samym zaangażowaniem.

Jasnym przykładem tego jest to, że od połowy 2025 roku zostaniemy głównym sponsorem Rayadas, wzmacniając nasze zaangażowanie w rozwój i profesjonalizację tego sportu. Od 2020 roku sponsorujemy również żeńską drużynę Realu Madryt.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski