Brytyjski parlament pochyli się nad nową ustawą hazardową
Brytyjska Partia Pracy zaproponowała zmianę ustawy z roku 2005.

Na Wyspach Brytyjskich padła propozycja zmiany polityki w sprawie reklam gier hazardowych i zakładów bukmacherskich oraz ogólnej obecności hazardu w przestrzeni publicznej. Propozycje lewicowej brytyjskiej Partii Pracy są bardzo restrykcyjne i dotyczą między innymi umów sponsorskich między klubami Premier League a firmami bukacherskimi.
Nowa polityka, przygotowana przez wiceprzewodniczącego Partii Pracy, Toma Watsona, opowiada się za całorocznym przeglądem problemu hazardu.
– Boom na gry hazardowe online był nieprzewidziany w ustawie hazardowej z 2005 r.. Przyjęta ustawa przez ostatni laburzystowski rząd rozluźniła rynek hazardowy – powiedział Watson
Oprócz zakazu reklam sportowych, w proponowanym projekcie wezwano do wprowadzenia zakazu zakładów z podpinaniem kart kredytowych i nowego podatku dla firm hazardowych w wysokości 1% dochodu, przeznaczonego na finansowanie leczenia osób uzależnionych. Pojawią się również nowe zasady, które pozwolą osobom uzależnionym poinformować swoje banki o zablokowaniu transakcji kartą debetową oraz zakaz darmowej gry hazardowej dla osób poniżej 18 roku życia.
Zmiany mają dotyczyć też futbolu. Kluby piłkarskie z Premier League miałby dostać zakaz promowania firm hazardowych.
Obowiązujące przepisy zakazują reklam hazardowych przed godziną 21:00, ale luka pozwala im promować się, kiedy są wyświetlana w ramach wydarzenia sportowego na żywo. Podczas Mistrzostw Świata w Rosji jedna na sześć reklam w trakcie meczów pochodziła od firmy hazardowej.
W brytyjskim parlamencie Partia Pracy stanęła w obliczu oskarżeń o hipokryzję, a krytycy wskazywali na negatywne skutki ustawy hazardowej z 2005 roku. – Partia Pracy zliberalizowała rynek gier hazardowych – powiedział poseł turystów Chris Skidmore
Warto dodać, że w Wielkiej Brytanii zanotowano około 25 000 "problemowych" hazardzistów w wieku od 11 do 16 lat.

JD
Więcej Bukmacherka
Anna Grzebielucha z Betclic: gra bez podatku jest prawdziwym game changerem [WYWIAD]
Nasze kluczowe, ubiegłoroczne projekty okazały się wydarzeniami roku całego środowiska bukmacherskiego. Bez wątpienia gra bez podatku jest prawdziwym, branżowym game changerem. Rekordowy sponsoring tytularny Betclic 1., 2. i 3. ligi wyraźnym sygnałem, że mierzymy w pozycję lidera, ale także powodem satysfakcji zespołu Betclic Polska. Zachowując sportową analogię można powiedzieć, że…![Anna Grzebielucha z Betclic: gra bez podatku jest prawdziwym game changerem [WYWIAD]](https://interplay.pl/content/uploads/2025/02/oni.jpg)



![Łukasz Seweryniak: w Superbet nie działamy na „hurra”. Strategia jest odpowiednio obrana [WYWIAD]](https://interplay.pl/content/uploads/2024/05/Łukasz-Seweryniak-768x512.jpg)