Bukmacherka 1 lutego 2021

Bukmacher Totolotek nie będzie przyjmować zakładów w punktach stacjonarnych

autor: Maciej Akimow
Z dniem 31 marca br. bukmacher Totolotek S.A. przestanie przyjmować zakłady w punktach naziemnych. Pandemia koronawirusa spowodowała, że klienci coraz częściej korzystają z dostępu do usług online zamiast tradycyjnych punktów handlowych. Trend ten, wpłynął na decyzję o zamknięciu wszystkich 116 punktów stacjonarnych. Klienci będą mogli korzystać z oferty online bukmachera – na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej. W związku z tym spółka zamierza przeprowadzić także program zwolnień grupowych, który obejmie łącznie około 150 osób w całym kraju. Pracownicy otrzymają wsparcie w zakresie poszukiwania nowego zatrudnienia (program outplacementu).

Sytuacja na rynku bukmacherskim w Europie

W całej Europie firmy bukmacherskie od blisko roku odczuwają skutki pandemii – czasowe zamykanie punktów przyjmowania zakładów, konieczność funkcjonowania w rygorach bezpieczeństwa sanitarnego oraz spadku liczby klientów korzystających z stacjonarnych punktów przyjmowania zakładów. Eksperci branży przewidują, że trend przechodzenia klientów do korzystania z usług firm bukmacherskich online będzie trwały i nawet po zakończeniu pandemii to ten kanał będzie odgrywał coraz istotniejszą rolę. Decyzja Grupy do której należy Totolotek S.A. o zakończeniu przyjmowania zakładów w punktach stacjonarnych z dniem 31 marca br. wiąże się z koniecznością redukcji kosztów działalności oraz zmianami funkcjonowania modeli biznesowych w branży.

Konsekwencją zaprzestania przyjmowania zakładów będzie docelowo zamknięcie stacjonarnych punktów sprzedaży oraz rozwiązanie umów z ajentami i właścicielami, od których wynajmowane są powierzchnie. Klienci będą mieli czas na wypłatę kuponów zawartych w punktach stacjonarnych w ciągu 90 dni od ich rozstrzygnięcia, zgodnie z regulaminem przyjmowania zakładów.

Oferta bukmachera dostępna online

Oferta zakładów bukmacherskich dostępna jest online – przez stronę internetową oraz aplikację mobilną. Firma oferuje zakłady bukmacherskie online od 2013 roku i stale rozbudowywała w tym czasie bazę klientów.

Rozpoczęcie programu zwolnień grupowych

Zakończenie obsługi klientów w punktach stacjonarnych wiązać się będzie z koniecznością przeprowadzenia programu zwolnień grupowych w spółce. Rozpoczęły się formalne czynności z tym związane – między innymi wybór przedstawicieli pracowników, z którymi konsultowany będzie program.

Docelowo program może objąć około 150 osób na terenie całego kraju oraz w centrali spółki. W ramach tego procesu pracownicy otrzymają wsparcie i pomoc w zakresie poszukiwania nowej pracy w ramach specjalnego programu outplacementu. Zostaną wobec nich również uregulowane wszelkie zobowiązania ze strony spółki.

Więcej informacji na temat zmian w funkcjonowaniu zakładów bukmacherskich Totolotek, szczególnie w zakresie rozliczenia kuponów, klienci mogą uzyskać na stronie internetowej www.totolotek.pl oraz kontaktując się z biurem obsługi klienta czynnym między godziną 8:00 a 20:00 pod numerem: 22 321 03 40 lub +48 507 002 393 i +48 507 002 139.