Camelot Group ukarany wysoką grzywną
Brytyjska komisja ds. hazardu podjęła decyzję o ukaraniu grzywną grupy Camelot. Operator National Lottery musi zapłacić 3,15 miliona funtów. To efekt trzech błędów, jakie pojawiły się w aplikacji mobilnej Camelot.
Uzasadnienie kary
Kara zbiega się w czasie z ogłoszeniem zakończenia 28-letniej kadencji grupy Camelot jako operatora loterii w Wielkiej Brytanii. Komisja ustaliła, iż pojawiły się trzy rażące nieprawidłowości sięgające nawet listopada 2016 roku. Pierwsza z nich dotyczy błędnego poinformowania graczy o ich zwycięskim losie.
Druga sprawa to obciążenie ponad 20 tysięcy klientów za dwa kupony, gdy w rzeczywistości chcieli kupić tylko jeden. Ostatni aspekt dotyczy już wysyłania informacji marketingowych do graczy, którzy zrezygnowali z korzystania z usług za pośrednictwem opcji „Gamstop”, która pomaga graczom z problemami związanymi z hazardem.
Stanowisko komisji
Andrew Rhodes, dyrektor generalny komisji ds. hazardu powiedział: Jesteśmy przekonani, że grupa Camelot podjęła odpowiednie kroki, aby upewnić się, że ich aplikacja Natoinal Lottery działa odpowiednio. Musimy jednak ostrzec Camelot, że wszelkie uchybienia w ich obowiązkach spotykają się z konsekwencjami. Dzisiejsze ogłoszenie potwierdza, że każdy operator, który nie spełni swoich wymagań licencyjnych, zostanie zbadany przez komisję i nie zawahamy się nałożyć grzywny.