Ogolna 18 sierpnia 2022

Catena Media zanotowała spadek przychodów w drugim kwartale 2022 roku

Catena Media opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2022 roku. Wynika z nich, że spółka zanotowała spadek przychodów o 5% w ujęciu rocznym generując 28,9 mln euro. 

Spadek przychodów

W drugim kwartale ubiegłego roku przychody wyniosły 30,4 mln euro, co daje wspomniany wcześniej spadek o 5%. W swoim raporcie spółka odnotowała również spadek 40% przychodów z EDITBA, które wyniosły 9,1 mln euro.

Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale tego roku spółka wykazała przychody wysokości 45,2 mln euro, co oznaczało wówczas wzrost o 11% w ujęciu rocznym. W ujęciu ogólnym, wyniki za pierwsze półrocze wykazują 4% wzrost przychodów, które wyniosły 74,1 mln euro. Jednocześnie EBITDA spadła o 14% w stosunku do 2021 roku.

Informacje o spadku przychodów Cateny jest o tyle niespodziewana, że w pierwszym kwartale tego roku spółka rozpoczęła działalność w Luizjanie i Nowym Jorku. Przewidywano, że dzięki temu wyniki w drugim kwartale będą jeszcze lepsze, niż w pierwszym.

Komentarz ze strony Catena Media

Całą sytuację publicznie skomentował Michael Daly, CEO Catena Media. Według niego wpływ na spadek przychodów miały czynniki zewnętrzne.

– Uważam, że to czynniki zewnętrze doprowadziły do rozczarowującego wyniku w naszych raportach finansowych. Gwałtowne pogorszenie globalnych warunków gospodarczych wpłynęło na handel na wielu rynkach i pogorszyło rezultaty w części naszego portfolio zakładów sportowych i kasyn online. Zbiegło się to w czasie z wzięciem przez nas na siebie dodatkowych kosztów, aby wesprzeć wprowadzenie na rynek nowych produktów oraz ich modernizację – powiedział Daly.

CZYTAJ TAKŻE: Catena szykuje się do zwolnień pracowników w kilku krajach