11.06.2008 00:00

Co się buduje w Dubaju?

Dubaj. Czy największe miasto Zjednoczonych Emiratów Arabskich stanie się turystyczną mekką fanów rozrywki?

 

 

 

 

Czy największe miasto Zjednoczonych Emiratów Arabskich stanie się turystyczną mekką fanów rozrywki?
W środku pustyni, na obszarze 140 km2, budują się w tej chwili 3 duże parki rozrywki. Esperci szacują, że jeśli mają one przynosić zyski Dubaj dziennie musi być odwiedzny przez co najmniej 200,000 turystów, którzy na brak rozrywek w Dubaju nie mogą w tej chwili narzekać. 40 innych atrakcji już działa, a w tym centra rozrywki, mniejsze parki, sztuczne wyspy. Trudno sobie wyobrazić, aby obecnie turyści chcieli odwiedzić wszystkie trzy parki – jednak wola Emira Dubaju Mohammeda bin Rashida Al Maktouma jest taka, że parki mają stanąć i prawdopodobnie staną.
W tym celu powołano spółkę córke holdingu Dubaj, który jest właśnościa Emira o nazwie Tatweer. Pierwszym celem Tatweer jest zakończenie budowy parku Universal Studios w 2010 r. o powierzchni 200 hektarów. Swoją nadwatloną sytuacje finansówą, chce poprawić także operator parków Six Flags. Po zamknięciu 1/3 swoich parków i wielkiej klapie w Europie, SixFlags pozostaje konsultantem w przedsięwzięciu, które zabierze pustyni 46 hektarów. Czas ukończenia budowy – 2011 r. W tym samym roku planowane jest zakończenie budowy piatego na świecie Legolandu. Właściciel „klockowego biznesu” Merlin Entertainments celuje w dzieci od 2 do 12 lat, którym zapewni 40 atrakcji. Wzorem dla tego przedsięwzięcia jest Legoland Deutschland.
Tymczasem w położonym 150km od Dubaju Abu Dhabi kwitnie pierwszy na świecie park rozrywki Ferrari. W maju oddano tam do użytku, 54-metrową wieżę swobodnego spadania od Hussa, oczywiście w jedynych słusznym kolorze – czerwonym. Roller Coatery postawią tam również inni wielcy producenci – premier Rides, Gesrstlauer, Zamperla, Maurer Sohne i Intamin. Jedną z atrakcji będzie 2-kilometrowy wyścigowy coaster, dający poczucie jakbysmy siedzieli za sterami bolidu Formuły 1. Inwestorem jest Aldar Holding, posiadający też 5% udziałów w Ferrari.

Udostępnij
Interplay 03/2008 P.W.

Interplay 03/2008 P.W.