27.10.2025 08:06

EGBA rozpoczyna wdrażanie odpowiedzialnego marketingu influencerskiego

EGBA po złożeniu ważnej deklaracji wprowadza najwyższe standardy przejrzystości, ochrony nieletnich i monitorowania marketingu influencerskiego w sektorze hazardowym w Europie.

Udostępnij
EGBA rozpoczyna wdrażanie odpowiedzialnego marketingu influencerskiego
Autor zdjęcia: EGBA

Zobowiązanie dotyczące odpowiedzialnego marketingu influencerskiego w grach hazardowych online zostało opracowane we współpracy z Europejskim Sojuszem Standardów Reklamy (EASA) i jest pierwszym tego typu projektem w europejskim sektorze hazardowym. Stanowi ono znaczący postęp w dążeniu do rozwoju marketingu internetowego, w szczególności trzeba podkreślić rosnące znaczenie influencerów w branży hazardowej.

Ważna kwestia

Opierając się na pionierskim Kodeksie Postępowania EGBA dotyczącym odpowiedzialnej reklamy w grach hazardowych online (Kodeks EGBA), zobowiązanie określa dodatkowe standardy dla wszystkich treści marketingowych influencerów tworzonych w imieniu członków EGBA. Zobowiązanie to dotyczy wszystkich form treści tworzonych przez influencerów, w tym transmisji na żywo, relacji, postów, filmów i wszelkich formatów treści cyfrowych.

Wymiar prawny odpowiedzialnego marketingu influencerskiego

W deklaracji zostały zawarte priorytety, mające na celu zapewnienie najwyższych standardów ochrony konsumentów:

Zaostrzone standardy reklamowe: Deklaracja wprowadza zasady i wytyczne dotyczące zwiększonej przejrzystości oraz mechanizmy kontroli wieku, aby uniemożliwić nieletnim dostęp do treści marketingowych influencerów w zakresie hazardu online. Opiera się ona na Kodeksie EGBA, który zabrania rozpowszechniania treści marketingowych związanych z hazardem, atrakcyjnych dla nieletnich, poprzez wprowadzenie wymogów moderacji treści i weryfikacji danych demograficznych odbiorców.

Kryteria wyboru influencerów: Członkowie EGBA zobowiązują się do współpracy wyłącznie z influencerami, którzy zostali sprawdzeni pod kątem odpowiedzialnego postępowania marketingowego i przestrzegają wszystkich obowiązujących standardów i przepisów reklamowych. Członkowie EGBA zachęcają do korzystania z programów szkoleniowych, aby zapewnić, że influencerzy, z którymi współpracują, są na bieżąco z najnowszymi regulacjami i samoregulacjami w zakresie reklamy.

Niezależny monitoring i zgodność: Członkowie EGBA zobowiązują się do regularnego monitorowania treści marketingowych influencerów przez niezależne podmioty oraz do niezwłocznego usuwania wszelkich treści niezgodnych z deklaracją.



Udostępnij
redakcja

redakcja