Entain Group przejmuje Totolotka
Potwierdziły się informacje Interplay z października ubiegłego roku o kupnie Totolotka przez Entain Group. Taką informację podał bowiem dyrektor finansowy hazardowego hegemona, Rob Wood w sprawozdaniu grupy za 2021 rok.
Rob Wood o przejęciu Totolotka
Rob Wood w sprawozdaniu finansowym oświadczył: – Poprzedni rok był dla nas bardzo pracowity. W obecnie trwającym roku dokonaliśmy już jednak kilu ważnych przejęć. W tym Klondaiko aby wzmocnić naszą markę na Łotwie. Poza tym przejęliśmy Totolotka, który pozwoli nam przenieść się na rynek polski.
Źródło: Pełne sprawozdanie grupy Entain
W październiku 2021 roku redakcja Interplay informowała o tym, że potencjalnym nabywcą Totolotka jest grupa Entain. Drugim najbardziej zainteresowanym operatorem był Bet At Home, ale ostatecznie to właściciel marki Bwin wykazał się większą determinacją. Po stronie Gauselmanna transakcję od strony prawej obsługiwała kancelaria Noerr, a po stronie Entain kancelaria Bird and Bird, chociaż Entain jeszcze do października sondowało zatrudnienie innej kancelarii.
Czytaj: Możliwe przejęcia w branży bukmacherskiej
Smutny koniec marki Totolotek
Nowy nabywca nie będzie posługiwać się marką Totolotka, która przecież przez lata zdobyła olbrzymią rozpoznawalność. Na polskim rynku prawdopodobnie po raz kolejny pojawi się marka Bwin, która także jest znana polskim graczom, ponieważ działała tutaj przed nowelizacją ustawy hazardowej z 2017 roku. Z kolei kibice piłki nożnej kojarzą tego operatora, gdyż Bwin był sponsorem m.in. Legii Warszawa. Wszystko to powinno ułatwić marce ponowne zaistnienie na polskim rynku.
Oznacza to również koniec marki Totolotka na polskim rynku. W momencie przejęcia przez grupę Gauselmanna, bukmacher na polskim rynku posiadał około 9% udziałów w rynku i ok. 250 naziemnych punktów przyjmowania zakładów. Cała inwestycja z biznesowego punktu widzenia wydawała się wtedy słuszna, ale sposób w jaki później Totolotek osunął się na dno, było w stu procentach winą nowych właścicieli. Zwieńczeniem dziwnych decyzji była inwestycja w remont punktów stacjonarnych, które później zamknięto. Niemiecki właściciel chciał udowodnić jak powinno robić się biznes retailowy, a pokazano ostatecznie jak nie powinno się tego robić. Jaką strategię Entain obejmie na polskim rynku? Tego dowiemy zapewne dopiero po starcie.