02.01.2020 20:44

Hazardowe podsumowanie 2019

Rok 2019 w polskiej branży hazardowej był niesamowity. Obfitował w wysokie wygrane w loteriach, operatorzy osiągali rekordowe obroty, na rynku pojawiło się kilku nowych bukmacherów i ciekawych produkcji kasynowych, a drużyny sportowe zyskały nowych sponsorów. Podsumujmy ten rok i przypomnijmy sobie, co działo się w konkretnych miesiącach. Styczeń Styczeń powitał nas astronomiczną wygraną w EuroMillions […]

Udostępnij
Hazardowe podsumowanie 2019

Rok 2019 w polskiej branży hazardowej był niesamowity. Obfitował w wysokie wygrane w loteriach, operatorzy osiągali rekordowe obroty, na rynku pojawiło się kilku nowych bukmacherów i ciekawych produkcji kasynowych, a drużyny sportowe zyskały nowych sponsorów.

Podsumujmy ten rok i przypomnijmy sobie, co działo się w konkretnych miesiącach.

Styczeń

Styczeń powitał nas astronomiczną wygraną w EuroMillions – zwycięzca wygrał ponad pół miliarda złotych.

STS poinformował, że planuje rozszerzenie swojej działalności na inne rynki – między innymi rynek brytyjski, na którym siłą napędową mają być rodacy mieszkający w Wielkiej Brytanii.

Interplay zaprezentował ranking 40 najbardziej wpływowych osób w hazardzie. Była to pierwsza edycja rankingu stworzonego przez naszą redakcję, która odbiła się szerokim echem w całym środowisku.

W styczniu zakończyła się pierwsza edycja loterii Kasomania, organizowana przez TOTALbet. Kasomania była pierwszą loterią na rynku bukmacherskim, na którą wpływ miały obstawiane zakłady. Główną nagrodą w loterii było 50 tys. zł, które mogły być od razu wypłacone na konto bankowe. Pula nagród w tej loterii wynosiła ponad 218 tys. zł.

Bukmacher LVBET zaprezentował nowe logo. Odświeżono także aplikację mobilną i wygląd terminali w punktach naziemnych.

Koniec miesiąca przyniósł informację o kolejnym operatorze z licencją na punkty naziemne. BESTBET został 11. podmiotem, który otrzymał taką licencję.

Luty

Początek lutego to ICE i LAC w Londynie. Najważniejsze targi w Europie i jedne z najważniejszych na świecie. Interplay zadebiutował tam ze swoim mediowym standem. Na targach ICE firma Promatic oficjalnie zadebiutowała również z brandową grą Pudzianator.

W lutym wielu operatorów zakładów wzajemnych podpisało nowe umowy sponsoringowe lub przedłużyło te istniejące. Totolotek został sponsorem tytularnym Pucharu Polski w piłce nożnej. Umowa została podpisana do maja 2021 roku.

forBET został sponsorem Polskiego Związku Tenisowego. Logo bukmachera obecne jest na kortach w trakcie 12 największych turniejów organizowanych przez PZT, a także na Mistrzostwach Polski Zawodowców i Amatorów.

LVBET rozszerzył współpracę z Arką Gdynia. Bukmacher i Arka przedłużyli umowę do 2021 roku, a LVBET stał się Sponsorem Głównym Klubu. Jego logo pojawiło się na przodzie koszulek meczowych zespołu.

Na koszulkach Cracovii pojawiło się logo STS – jest to wynik rozszerzonej współpracy tego bukmachera z krakowskim klubem. Kibice Cracovii i gracze STS w czasie specjalnej akcji mogli spersonalizować swoje koszulki, dodając do nich nazwisko, numer i logo STS.

Kolejnym bukmacherem, który przedłużył umowę sponsorską, jest Fortuna. Fortuna i Legia Warszawa współpracują ze sobą od 2014 roku, a w ramach nowej umowy został stworzony wspólny budżet marketingowy. Kwotę umowy podwyższono o około 20%. Mówiło się, że była to decyzja, która miała zablokować innych wchodzących na rynek bukmacherów przez ewentualnym sponsorskim przejęciem Legii.

Partner tytularny Ekstraklasy – marka LOTTO – rozszerzył zakres współpracy z ekstraklasą. Dzięki temu został oficjalnym partnerem aplikacji Ekstraklasa – bardzo dobrze ocenianej aplikacji na rynku europejskim, porównywalnej do aplikacji m.in. klubu Borussia Dortmund.

Totalizator Sportowy był również obecny na Intel Extreme Masters 2019 w Katowicach, gdzie został partnerem polskiej transmisji IEM (serii międzynarodowych turniejów e-sportowych). Był to pierwszy poważny zwrot Totalizatora Sportowego w kierunku esportu. W kolejnych miesiącach byliśmy świadkami kontynuowania tej strategii.

Luty to także, a może i przede wszystkim nagrody Polish Gaming Aces – Nagrody Biznesu Rozrywkowego przyznane przez portal Interplay. Po liście 40 najbardziej wpływowych osób w polskim hazardzie, nagrody branżowe miały być nagrodą dla wszystkich firm i osób, których codzienna praca i poświęcenie w rozwój polskiej branży hazardowej bywa niezauważona. W 2020 roku nagrody Polish Gaming Aces zostaną rozdane na specjalnie zorganizowanej gali.

Total Casino obecne było na łamach naszego portalu w lutym dwukrotnie, a to za sprawą wysokich wygranych w Jackpot Bells – w grze tej padły Jackpoty o wysokiej wartości, m.in. 92 tys. zł i ta najwyższa – prawie pół miliona złotych.

Marzec

Marzec rozpoczął się od trzech dni esportowych emocji z marką LOTTO. Marka obecna była na IEM Katowice i oferowała spotkania z graczami esportowymi i youtuberami oraz konkursy, w których można było wygrać gadżety.

ETOTO jako pierwszy bukmacher w Polsce wprowadził zakłady Puls – zakłady te polegają na tym, że gracz stawia, kiedy padnie bramka. System wówczas dzieli zakład na trzy strefy. W zależności od tego, kiedy padnie gol, tym więcej można wygrać.

TOTALbet został oficjalnym sponsorem Fight Exclusive Night. Pierwsza gala FEN pod patronatem tego bukmachera odbyła się na warszawskim Torwarze. Walką wieczoru było spotkanie na ringu Arkadiusza Wrzoska i Patricka Schmida. Była to debiut TOTALbet na polu marketingu sportowego.

W marcu padła jedna z największych wygranych w historii zakładów bukmacherskich. Jeden z klientów STS stał się bogatszy o 1,25 mln zł. Gracz postawił łącznie 14 kuponów, a stawka w żadnym z nich nie przekroczyła 10 zł. Jeden zakład postawiony za 3 zł przyniósł wygraną o wartości 277 tys. zł.

IV liga warmińsko-mazurska zyskała nowego sponsora. Sponsorem tytularnym tych rozgrywek został forBET. Umowa obowiązuje do końca czerwca 2020 roku, a rozgrywki noszą nazwę forBET IV liga.

Totalizator Sportowy rozpoczął w marcu kampanię reklamującą zdrapki Lotto z okazji 20. rocznicy wprowadzenia ich na polski rynek. W mediach pojawiły się reklamy z hasłem „Drapieżniku! Drap i wygrywaj. Drapieżnicy kochają zdrapki”. W ramach kampanii pojawiły się nowe zdrapki opatrzone jubileuszowym logo.

Marzec był również intensywny dla STS – przedłużono umowę z KSW – kontrakt objął walki odbywające się w 2019 roku, dzięki czemu logo bukmachera oraz jego kursy na żywo obecne były na telebimach. Bukmacher przedłużył także umowę z Jagiellonią Białystok do 2021 roku. STS pozostał głównym sponsorem i oficjalnym bukmacherem klubu .

21 marca 2019 roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek Merkur Sportwetten GmbH z prośbą o wydanie opinii na temat przejęcia przez firmę kontroli nad polskim Totolotkiem.

Kwiecień

W Prima Aprillis CEO Fortuny, Konrad Komarczuk, poinformował, że jeden z graczy wygrał ponad milion złotych. Szczęśliwiec obstawił 21 zdarzeń na dwóch kuponach za łącznie 215 złotych, co przyniosło mu wygraną w wysokości 1 168 809 złotych. Milioner obstawił tylko piłkę nożną.

Kwiecień rozpoczął się również skandalem na gali Fame MMA, sponsorowanej przez LVBET. Na spotkaniu Kasjusza z Adrianem Polańskim doszło do kontrowersji. W ofercie prematch, a później także live, kursy na zwycięstwo Kasjusza wynosiły 1,04-1,25, co świadczyło o tym, że Życiński był faworytem tego spotkania. Sędzia jednak podniósł w górę rękę Polaka. Klienci bukmachera poczuli się bardzo oszukani.

LVBET wystosował oświadczenie, w którym poinformował klientów, że wszystkie zakłady postawione na Kasjusza będą rozliczone jako zwrot. Bukmacher odciął się od spekulacji dotyczących niewłaściwego werdyktu sędziego, zwracając uwagę, że jest jedynie sponsorem wydarzenia.

Kwiecień należał do Totalizatora Sportowego. Na początku miesiąca Totalizator Sportowy poinformował, że po raz pierwszy w historii firmy sprzedaż produktów wyniosła ponad 6 miliardów złotych. Zaoferowano również miejsca w programie stażowym, aby zainteresowane młode osoby mogły postawić swoje pierwsze kroki w doświadczonej firmie, która jest liderem na rynku. W kwietniu wystartowała także nowa strona internetowa Totalizatora, a sam operator zaczął w pełni funkcjonować w świecie technologii i rynku e-commerce.

Marka LOTTO została partnerem strategicznym Tour de Pologne. Wyścig w 2019 roku rozgrywany był jako „Wyścig Pokoleń” i nawiązywał do stulecia Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

W LOTTO padła historyczna wygrana na kuponie zawartym przez Internet. Zwycięzca wygrał 3,3 mln zł. To pierwsza tak duża „mobilna” wygrana.

Totalizator Sportowy, oprócz zaangażowania w IEM Katowice, podjął się współorganizacji LOTTO Puchar Zdobywców Pucharów, które obejmowały rozgrywki czterech drużyn w CS:GO. Pula nagród w tym wydarzeniu w 2019 roku wynosiła aż 70 tys. zł.

Totalizator Sportowy poinformował także, że został partnerem tytularnym dywizji profesjonalnej Polskiej Ligii Esportowej. Prezes Olgierd Cieślik zapowiedział, że Totalizator chce stać się największym polskim sponsorem esportu.

Pod koniec kwietnia na polskim rynku zakładów online pojawił się BETFAN. Co pokazały kolejne miesiące, BETFAN potrafił bardzo szybko zbudować swoją pozycję i świadomość wśród wielu klientów.

Superbet złożył w kwietniu wniosek o licencję na zakłady online w Polsce. W październiku bukmacher otrzymał licencję. Pierwsze zakłady online będzie można postawić na początku stycznia 2020 roku.

W warszawskim hotelu Gromada odbyło się uroczyste otwarcie Hit Casino. Na otwarciu obecni byli partnerzy biznesowi grupy ZPR, do której należy HitCasino, a także stali klienci kasyna i bukmachera TOTALbet. Podczas uroczystego otwarcia kasyna pojawiły się liczne atrakcje – koncert Andrzeja Piasecznego czy loterie, gdzie do wygrania były nagrody pieniężne oraz samochód sportowy.

UOKIK wydał zgodę na przejęcie Totolotka przez niemiecką spółkę Merkur Sportwetten GmbH. Działalność spółek zależnych Merkura obejmuje rozwój i dystrybucję oprogramowania do zakładów wzajemnych, a także produktów dot.zakładów sportowych i prowadzenie punktów przyjmujących zakłady.

Maj

Jednym z bardziej emocjonujących wydarzeń w maju była rekordowa wygrana Eurojackpot, która padła w Polsce. 10 maja jeden z graczy wygrał 193 miliony złotych. Eurojackpot to europejska gra liczbowa, obecna w Polsce od 2017 roku, gdzie maksymalna główna wygrana może wynieć nawet 375 mln złotych.

Totalizator Sportowy podjął w maju współpracę z Business & Science Poland. Business Poland House to ośrodek dla biznesu i nauki, który ma wspierać między innymi rozwój oraz współpracę polskich pracodawców i reprezentować ich interesy na szczeblu europejskim. Algorytmy Lotto mają zweryfikować, czy gracz korzystający z automatów sprzedających zdrapki i kupony Lotto jest pełnoletni. Wykorzystanie sztucznej inteligencji ma pomóc w weryfikacji wieku gracza.

Olgierd Cieślik z Totalizatora Sportowego został członkiem Komitetu Wykonawczego European Lotteries, czyli międzynarodowej organizacji zrzeszającej ogólnokrajowe loterie prowadzące gry losowe na rzecz pożytku publicznego.

LVBET został oficjalnym partnerem bukmacherskim Vanarama National League. National League jest mieszanką klubów zawodowych i półprofesjonalnych, a spotkania finałowe odbywają się na Wembley. LVBET wspiera także klub Victoria Londyn.

W maju BESTBET otrzymał licencję na urządzanie zakładów wzajemnych przez sieć Internet. W styczniu ten bukmacher dostał licencję na oferowanie zakładów w punktach naziemnych. Firma może wzbudzać sporo kontrowersji ze względu na skład zarządu, dlatego z niecierpliwością czekamy, aż będzie można korzystać z ich usług.

LOTTO zostało sponsorem piłkarek ręcznych klubu MKS Perła Lublin. Wielokrotne mistrzynie Polski stawiają na marketing i frekwencję podczas domowych spotkań.

LVBET przedłużył kontakt na kolejne gale Fame MMA. Bukmacher jako jedyny sponsorował Fame MMA 3, a w maju podpisał umowę na kolejne trzy gale.

Czerwiec

Marian Banaś został nowym ministrem finansów w czerwcu. Banaś do tej pory pełnił stanowisko szefa Krajowej Administracji Skarbowej, która odpowiadała za wyszukiwanie i zatrzymywanie przestępców skarbowych czy właścicieli nielegalnych kasyn. Stanowisko Ministra Finansów pełnił jedynie przez 2 miesiące. Nazwisko Banasia odmieniane jest przez wszystkie przypadki aż do dziś.

forBET zyskał nowego ambasadora – szympansa Janusza z warszawskiego ZOO. forBET wspomaga utrzymanie zwierzęcia, a przy wybiegu Janusza znajduje się tablica z logo bukmachera .

STS został oficjalnym sponsorem ESL Mistrzostw Polski – bukmacher sponsorował finałowe mecze CS:GO. Finał ESL to kolejny już cykl rozgrywek CS:GO, których bukmacher jest sponsorem.

LOTTO dodało opcję „Ekstra premia” do loterii Ekstra Pensja. Główną nagrodą w Ekstra Pensji jest 5000 złotych wypłacanych comiesiąc przez 20 lat. Dopłacając złotówkę do kuponu, gracze mogą wziąć udział w dodatkowym losowaniu, gdzie do wygrania jest nawet 100 000 złotych wypłacane od razu.

W czerwcu oficjalnie potwierdziła się informacja o przejęciu Totolotka przez Grupę Gauselmann. Niemiecka firma planuje rebranding i aktualizację systemów sprzedaży online i w punktach naziemnych. Nowe logo Totolotka nawiązuje do pozostałych firm należących do grupy – pojawia się w nim charakterystyczne słońce. Bukmacher planuje także otworzenie kilkudziesięciu punktów sprzedaży premium z podwyższonym standardem.

W czerwcu jedyne legalne w Polsce kasyno internetowe – Total Casino – uruchomiło aplikację mobilną. Mogą z niej korzystać gracze z urządzeniami działającymi w systemach Android i IOS. Oprócz tego dalej dostępna jest strona mobilna kasyna.

Lipiec

W lipcu wystartował bukmacher należący do Totalizatora Sportowego. Traf – Zakłady Wzajemne Sp. z o.o. jest spółką grupy kapitałowej Totalizatora Sportowego, z licencją przyznaną w 2018 roku. Po wielu miesiącach przygotowań, gracze mogą obstawiać u nowego bukmachera wyścigi konne. Docelowo dostępne będą gonitwy z torów na Służewcu, Partynicach i z torów francuskich.

Można powiedzieć, że pod względem sponsoringów, lipiec należał do Betlclica. Na początku bukmacher został sponsorem Mistrzów Polski – Piasta Gliwice. Jak mówią przedstawiciele gliwickiego klubu, kontrakt podpisany z Betclickiem jest największym w historii Piasta. Logo bukmachera zostało umieszczone na koszulkach oraz w reklamach na stadionie. Kilka dni później Betclic podpisał umowę z Lechią Gdańsk, zastępując tym samym Totolotka. Umowa między Lechią i bukmacherem została podpisana na rok, z możliwością przedłużenia. Kontrakt zakłada kompleksową ekspozycję marki we wszystkich kanałach klubu. Kolejnym sponsoringiem prowadzonym przez Betclic w lipcu była współpraca z polskimi siatkarzami. Umowa została podpisana na 3 lata. Bukmacher został oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce siatkowej mężczyzn. Logo Betclic znalazło się na odzieży sportowej reprezentantów Polski, firma będzie miała prawa do wykorzystania wizerunku zawodników.

STS został oficjalnym sponsorem Zagłębia Lubin. Umowa obowiązuje na 2 lata. Kontrakt obejmuje ekspozycję logotypu firmy w trakcie spotkań rozgrywanych w Lubinie, m.in. na bandach stałych i LED oraz ściankach prasowych. Podpisane porozumienie przeiwduje także publikację treści na stronie internetowej i w social mediach.

Sponsoringów ciąg dalszy: forBET przedłużył umowę z ŁKS-em. forBet jest sponsorem łódzkiego klubu od 2016 roku, a nowa umowa została przedłużona do 2021 roku. Logotyp bukmachera nadal będzie znajdował się na przodzie koszulki i na stadionie łódzkiego klubu, a jeśli ŁKS awansuje do czołowej ósemki – otrzyma dodatkową premię.

W połowie lipca odbyły się również targi iGB w Amsterdamie. Była to świetna okazja, by odnowić wszystkie swoje kontakty z branży bukmacherskiej.

Drugi łódzki klub – Widzew – przedłużył współpracę z LVBET. Nowa umowa została podpisana do 2022 roku, logo bukmachera dalej będzie obecne na koszulkach zawodników. Firma będzie też organizować specjalne zakłady na spotkania z udziałem Widzewa. LVBET rozszerzył także w lipcu współpracę z Zagłębiem Sosnowiec. Umowa będzie obowiązywać do końca sezonu 2022/2023. Bukmacher został Sponsorem Głównym klubu z Sosnowca. Od tego sezonu logotyp marki znalazł się na przodzie koszulek meczowych zespołu.

Fortuna podpisała umowę sponsorską ze Stomilem Olsztyn. Na stadionie w Olsztynie pojawiły się dodatkowe nośniki reklamowe Fortuny, były i będą organizowane akcje skierowane do kibiców, a bukmacher będzie obecny na strojach sportowych zawodników. Bukmacher został także sponsorem Radomiaka. Kontrakt podpisany na rok pozwolił Fortunie realizować akcje promocyjne dla kibiców Radomiaka, który zagrał na zapleczu Ekstraklasy.

forBet podpisał umowę sponsorską z Hutnikiem Warszawą – sponsoringiem została objęta drużyna seniorska piłki nożnej, występująca w IV lidze grupy mazowieckiej. Standardowo, logo bukmachera pojawiło się na koszulkach zawodników oraz na banerach na stadionie.

W lipcu pojawiła się nowa strona internetowa Totolotka. Strona zbliżona jest wyglądem do XTIP – bukmachera należącego do grupy Gauselmanna. Polski bukmacher wprowadził sporo nowości, m.in. nową ofertę live, cashout czy odnowiony program BetClub.

W TotalCasino padła rekordowa wygrana. Szczęśliwiec z województwa zachodniopomorskiego wygrał ponad pół miliona złotych z Jackpot bells. W lutym 2019 roku w tym samym automacie padła podobna wygrana. Aby zdobyć nagrodę Jackpot, należy trafić pięć symboli dzwonka.

Sierpień

Sekcja koszykówki Legii Warszawa zyskała nowego sponsora. Fortuna podpisała umowę na trzy sezony. Bukmacher prowadzi działania promocyjne skierowane do kibiców, wyświetla materiały sponsoringowe na bandach, a na strojach koszykarzy pojawiło się logo bukmachera.

Total Casino od grudnia 2018 roku z tytułu działalności wpłaciło do budżetu państwa ponad 48 milionów złotych – przekazano na konferencji prasowej Totalizatora Sportowego. Total Casino posiada ponad 64 tys. zarejestrowanych klientów, suma stawek przekroczyła 2,3 miliarda złotych, a do graczy wróciło ponad 2,2 miliarda.

STS wprowadził na rynek nowy produkt – BetGames. BetGames to symulacja gier karcianych wprowadzona jako zakłady bukmacherskie na wydarzenia rozrywkowe – typuje się wynik wydarzeń rozrywkowych stanowiących symulowane gry karciane – wojnę, poker i baccart. W zakładach BetGames można obstawiać zwycięską stronę gier karcianych lub postawić na ostateczne wyniki rozgrywki.

Totalizator Sportowy świętował w sierpniu srebrną rocznię współpracy z PKOLem.

Totalizator Sportowy wdrożył możliwość wypłat na kartę płatniczą. W 900 punktach sprzedaży istnieje możliwość bezgotówkowej wypłaty wygranej na karty MasterCard i Visa. Klienci mogą wypłacić wygrane o wartości 100-2280 zł.

W sierpniowych losowaniach gier Totalizatora padły wysokie wygrane – gracz z Rudy Śląskiej będzie otrzymywał comiesięczną pensję, milion w Lotto Plus padł w Warszawie, a losowanie Eurojackpot było szczęśliwe dla gracza z Jastrzębia Zdroju, który wygrał ponad 900 tys. zł.

Totalizator Sportowy dołączył do II edycji programu GovTech Polska – programu, który tworzy optymalne warunki do wdrażania cyfryzacji w administracji publicznej. Celem współpracy jest wypracowanie rozwiązania, które pozwoli na weryfikację wieku gracza w maszynach samoobsługowych.

Wrzesień

We wrześniu wystartował eWinner i Noblebet. eWinner, spółka zarejestrowana w Gdyni, oferuje graczom Powitalny Hat-Trick, czyli trzy bonusy: zakład bez ryzyka oraz bonus od drugiego i trzeciego depozytu. Dostępne są także Custom Bet – zakłady na życzenie. Osoby stojące za operatorem eWinner są mocno związane z dobrze znanymi SKOK-ami.

Noblebet od początku działalności oferuje opcję Cashout, a także pakiet powitalny premium – trzy bonusy od depozytów.

W drugiej połowie września doszło do ogłoszenia strategicznej współpracy pomiędzy grupami Promatic oraz Chałas i Wspólnicy w zakresie wzajemnego wsparcia i rozwoju biznesu na rynku rozrywki w Polsce i wybranych lokalizacjach na całym świecie.

LVBET zaprezentował nową stronę internetową. Pojawiło się nowe logo, nowa identyfikacja wizualna oraz nowe funkcjonalności na stronie, w tym zakłady fast bet i instant bet.

Pod koniec września na warszawskim Służewcu odbyła się 74. Wielka Warszawska. Podczas gonitw Mariusz Pudzianowski zaprezentował na torze swoją nową pasję do wyścigów – w jednym z nich występował koń Betfan. Zapoczątkowało to współpracę między Pudzianowskim i bukmacherem.

Podsumowanie września kończymy pozwem dla Fortuny – doktor nauk matematycznych pozwał Fortunę za niesłuszne kojarzenie jego osoby z praniem brudnych pieniędzy i finansowaniem terroryzmu. Fortuna przesłała do punktów naziemnych informacje dla pracowników, by nie obsługiwali gracza w związku z podejrzeniem prania przez niego pieniędzy. Gracz twierdzi, że jest to spowodowane jego dużymi wygranymi u tego bukmachera. Kolejna rozprawa odbędzie się 10 stycznia w Warszawie.

Październik

Podobnie jak w poprzednich miesiącach, tak również w październiku, padła wysoka wygrana w Total Casino – na slocie Jackpot Bells. Gracz z Wielkopolski wygrał prawie pół miliona złotych. W roku 2019 odnotowano aż 4 duże wygrane o podobnej wartości.

Nowy bukmacher, Noblebet, został sponsorem Śląska Wrocław. Umowa obowiązuje przez trzy sezony, a logo bukmachera obecne jest w centralnej części koszulek wrocławskiego klubu. Logo obecne będzie także na gadżetach promocyjnych Śląska i na stadionie.

Totalizator Sportowy przedłużył umowę sponsoringową z Polską Ligą Koszykówki – będzie partnerem głównym Energa Basket Ligii.

Pierwszy raz w historii Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, został partnerem Poznań Game Arena, czyli największej imprezy gamingowej w tej części Europy. Podczas imprezy dostępne są turnieje esportowe, premiery gier i sprzętu, a także różnego rodzaju konferencje branżowe.

LOTTO zostało partnerem tytularnym ekstraligii Badmintona – po raz pierwszy w historii liga badmintona zyskała partnera tytularnego. Współpraca operatora i Polskiego Związku Badmintona potrwa przynajmniej przez rok. Pieniądze otrzymane od LOTTO władze ligi przeznaczą na działania marketingowe, jednolitą identyfikację wizualną hal oraz program informatyczny.

Totalizator Sportowy znalazł się wśród finalistów Polish Project Excellence Award. Totalizator Sportowy został nominowany dwukrotnie w kategorii „Projekty Informatyczne” – eKasyno oraz wdrożenie płatności bezgotówkowych w kolekturach sieci LOTTO i innych punktach dystrybucji produktów Totalizatora Sportowego.

STS podpisał umowę sponsoringową z rozgrywkami ligowymi w ramach Polskiej Ligii Siatkówki podczas czterych najbliższych sezonów. W trakcie wybranych meczów bukmacher będzie organizował specjalną strefę kibica.

Fortuna zorganizowała w październiku po raz kolejny akcję „Fortuna gdy pełna trybuna”. W trakcie spotkań 12 i 13 kolejki Fortuna 1. ligi, sponsor tytularny zdecydował się wpłacić złotówkę za każdego kibica, który przyszedł na stadion. Zebrano 40 tysięcy złotych.

Totalizator Sportowy otrzymał nagrodę Digital Excellence Awards w kategorii Cyfrowej Transformacji – doceniono transformację Totalizatora i jego wejście na rynek e-commerce.

W październiku odnotowano wysokie wygrane w LOTTO – prawie 10 mln w Łodzi oraz ponad milion w Gdańsku w loterii Eurojackpot. Do zwycięzców Mini Lotto trafiło ponad pół miliona złotych.

Listopad

Fortuna jako jedyny bukmacher w Polsce uczestniczyła w „Tygodniu Odpowiedzialnej Gry”. W trakcie trwania inicjatywy odbyło się wiele akcji, które miały na celu zwiększenie świadomości wśród graczy w temacie uzależnienia od hazardu. Poruszone zostały również kwestie ochrony klientów. Natomiast na specjalnie zorganizowanych targach pojawili się przedstawiciele wszystkich firm, które wzięły udział w akcji. Od pracowników fundacji, czy bukmacherów można było się dowiedzieć, jakie niebezpieczeństwo pociąga za sobą hazard. Co więcej w ramach tegorocznego „Tygodnia Odpowiedzialnego Hazardu”, u wszystkich operatorów biorących udział w akcji były wyświetlane ważne komunikaty, przypominające graczom, że hazard powinien być zabawą, a nie uzależnieniem lub sposobem na życie.

Peter Schmeichel został twarzą kolejnej odsłony kampanii STS „Dobrze wiesz, możesz obstawiać”. Rozpoczęcie współpracy legendy Manchesteru United z STS zbiegło się w czasie z odświeżeniem logotypu oraz layoutu bukmachera.

LV BET jest firmą znaną z niestandardowych oraz odważnych działań. Bukmacher zaangażował się w sponsoring FAME MMA oraz przeprowadził kampanię reklamową z byłym Sekretarzem PZPN – Zdzisławem Kręciną. Kolejnym krokiem dla LV BET jest otwarcie się na rynek związany z treściami wideo na YouTube oraz twórców internetowych produkujących treści w ramach tego serwisu.

15 listopada w hali EXPO XXI w Warszawie odbyła się 101. gala rosyjskiej organizacji MMA – ACA. W oktagonie widzowie mogli zobaczyć reklamy nielicencjonowanego operatora Bingoboom, czyli jednej z największych firm hazardowych w Rosji.

Maciej Krawczyk zmienia barwy. Youtuber do tej pory przez dłuższy czas związany był z Fortuną. Nowym sponsorem kanału i strony internetowej został Betclic.

STS zaprezentował kolejnego globalnego ambasadora, którym został legendarny skoczek narciarski Martin Schmitt. To trzykrotny medalista olimpijski, dziesięciokrotny medalista mistrzostw świata, wicemistrz świata w lotach narciarskich oraz dwukrotny zdobywca Pucharu Świata w skokach.

Na Malcie odbyły się targi SiGMA, czyli drugie po Londynie najważniejsze targi hazardowe w Europie.

LV BET pozyskał nowego ambasadora, a został nim Jarosław „pashaBiceps” Jarząbkowski, który w świecie e-sportu kojarzony jest przede wszystkim z występów w Vitrus.pro. Nowa twarz polskiego, legalnego bukmachera podczas swojej kariery wygrała wiele oficjalnych turniejów, a jego osoba znalazła się kilkukrotnie w plebiscycie najlepszych gracz roku serwisu HLTV.org.

BETFAN, nowy legalny polski bukmacher, nawiązał współpracę z jednym z liderów technologicznych w branży gier hazardowych. W ramach wieloletniej umowy BETFAN, jako pierwszy operator w Polsce, wprowadza na rynek ofertę tej firmy na Virtual Sports, czyli ultrarealistyczne gry wirtualne w najważniejszych dyscyplinach sportu.

W listopadzie w Fortunie padła jedna z najwyższych wygranych w historii zakładów bukmacherskich. Dokładnie 7 listopada jeden z graczy zainkasował dokładnie 3 960 526,49 PLN. W sumie klient Fortuny trafił 9 kuponów, co rozłożyło się na następujące kwoty: 4 x 582 588, 2 x 327 405, 1 x 354 689, 2 x 310 355. Zwycięzcy gratulacje na jednym z portali społecznościowych złożył prezes bukmachera, Konrad Komarczuk. 

Grudzień

BETFAN do swojej oferty wprowadził zakłady Player Bets jako pierwsi w Polsce. Dostawcą usługi został Betradar.

Grudzień był szczęśliwy dla wielu graczy Totalizatora. W Wielkopolsce padła wygrana III stopnia w Eurojackpot, która wyniosła ponad 1 mln złotych. Następnie 3,6 miliona złotych trafiło do jednego z graczy w Goleniowie (woj. zachodniopomorskie). Gracz postawił tylko jeden zakład.

Tuż przed świętami w piątek (w Katowicach) padła główna wygrana w Ekstra pensji, a w sobotę (w Krośnie Odrzańskim) kolejna. W Mini Lotto odnotowano drugą najwyższą wygraną w historii tego produktu. Szczęśliwe cyfry wylosowano na kuponie w Swarzędzu, a wygrana kwota to prawie 380 tys. zł.

Totalizator Sportowy zorganizował także loterię świąteczną, w której do wygrania są miliony nagród. Gracze mogą rejestrować kupony do jutra, a losowania głównych nagród odbędą się po nowym roku.

BETFAN otrzymał nagrodę w konkursie na Dyrektora Marketingu. Jakub Świsłowski, szef marketingu Betfan, wraz z podlegającym mu zespołem zostali nagrodzeni w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2019. Statuetkę przyznano w kategorii Hobby i sport.

STS przedstawił nowe partnerstwo z firmą Enteractive. Bukmacher planuje poprawić wskaźniki retencji gracza dzięki narzędziom Enteractive – oprogramowaniu, które pozwala wzmocnić lojalność klientów i interakcje międzyludzkie. Bukmacher z Katowic może także pochwalić się sukcesem na koniec roku – STS został nagrodzony w konkursie SBC Awards – otrzymał nagrodę w kategorii „Omni-channel Operator of the year”. SBC Awards to prestiżowy konkurs dla branży bukmacherskiej i gamingowej, a wydarzenie skupia najważniejszych przedstawicieli sektora z całego świata. Nagrody są wyrazem uznania dla osiągnięć operatorów, a także affiliantów i dostawców.

Przed końcem 2019 roku otrzymaliśmy informację, kiedy wystartuje Superbet. Bukmacher obecny w punktach naziemnych otrzymał licencję na zakłady online. Start przewidywany jest styczeń przyszłego roku.

Wirtualnemedia.pl przedstawiły wyniki badania Gemius/PBI, badające zachowania użytkowników i stron hazardowych. Uznano, że Lotto.pl jest najpopularniejszym serwisem zarówno pod względem liczby użytkowników jak i odsłon strony. Stronę LOTTO odwiedziło 3,66 miliona użytkowników. Wśród serwisów bukmacherskich największym zainteresowaniem cieszył się LV Bet – 2,27 miliona użytkowników i 8,89 milionów odsłon.

Jakie nowe firmy wejdą na rynek w 2020 roku? Kto jeszcze uzyska licencję? Co wydarzy się w świecie hazardu w Polsce? Dowiemy się już wkrótce.

Udostępnij
147.pl

147.pl