Huddersfield Town ukarany grzywną za logo Paddy Power na koszulkach
Football Association (FA) ukarało Huddersfield Town kwotą 50 000 £ (61 658 $) za noszenie koszulek łamiących przepisy reklamowe podczas meczu towarzyskiego przed sezonem. Koszulki posiadały szarfy z logo Paddy Power. Piłkarze Huddersfield Town założyli je w meczu z Rochdale. Klub został obciążony po raz pierwszy 9 sierpnia, Sean Jarvis, dyrektor handlowy Huddersfield, powiedział: „Kiedy […]
Football Association (FA) ukarało Huddersfield Town kwotą 50 000 £ (61 658 $) za noszenie koszulek łamiących przepisy reklamowe podczas meczu towarzyskiego przed sezonem. Koszulki posiadały szarfy z logo Paddy Power. Piłkarze Huddersfield Town założyli je w meczu z Rochdale.
Klub został obciążony po raz pierwszy 9 sierpnia, Sean Jarvis, dyrektor handlowy Huddersfield, powiedział: „Kiedy ogłosiliśmy nowy wygląd koszulek, wiedzieliśmy, że projekt wywoła poruszenie i była to część kampanii.” Dodał, że chociaż klub spodziewał się pewnych negatywnych reakcji, ostatecznie fani byli pozytywnie zaskoczeni.
Zgodnie z zasadami FA, loga firm sponsorujących mogą znajdować się na koszulkach pod warunkiem, że spełniają zasady dotyczące rozmiarów – nie mogą przekraczać powierzchni 250 centymetrów kwadratowych z przodu i 100 centymetrów kwadratowych z tyłu – dotyczy to koszul, rękawów, szortów i skarpet.
Po pojawieniu się nagłówków w mediach związanych z reklamą Paddy Power, okazało się, że to tylko część kampanii reklamowej i logo bukmachera zostało usunięte z przodu koszulki Huddersfield. Paddy Power zgodził się na podobne umowy z „niesponsorowaniem” koszul w hrabstwie Newport, Motherwell, Macclesfield Town i Southend United.
Paddy Power odpowiedział na orzeczenie FA: „1 sierpnia FA ukarała Millwall 10 000 funtów za rasistowskie śpiewy swoich zwolenników. Dzisiaj FA ukarała grzywną w wysokości 50 000 funtów Huddersfield Town za noszenie „fałszywej” koszulki w sparingach przedsezonowych. Sprawiedliwe kary?”.
Menedżer operacyjny Huddersfield, Ann Hough, wyjaśnił FA, że wyczyn PR był zdarzeniem jednorazowym w przypadku klubu „Marketing najwyraźniej nie pomyślał o tym, że przepisy FA dotyczące koszulek klubowych, dotyczą także spotkań towarzyskich przed sezonem. Przyjmujemy odpowiedzialność i oferujemy pełne przeprosiny.”.