Bukmacherka 29 grudnia 2019

Kiedy wystartuje Superbet?

autor: Maciej Akimow

Z końcem października Superbet otrzymał licencję na zakłady online w Polsce. Interplay dowiedział się o oficjalnym starcie, który ma nastąpić tuż po Nowym Roku. Czy gracze mają na co czekać?

Przypomnijmy, że marka Superbet na polskim rynku pojawiła się w 2017 roku. Już wtedy mówiło się o wielkich planach podboju polskiego rynku, na fali sukcesu z rynku Rumuńskiego, na którym Superbet jest liderem. W październiku 2019 firma w końcu dostała licencję online, a to oznaczało, że od momentu złożenia wniosku, do jego pozytywnego rozpatrzenia, firma czekała zaledwie 6 miesięcy.  Klienci pierwsze zakłady przez internet będą mogli zawierać 7 stycznia 2020 roku – bo to właśnie wtedy ma mieć miejsce start nowego gracza na rynku online.

Początki Superbet w Polsce

Superbet w 2017 roku otrzymał licencję na zakłady stacjonarne i rozpoczął tym samym proces rozwoju sieci retail. Firma rozwijała zarówno własne punkty, jak i punkty franczyzowe, które polegały na wstawianiu terminali do gier m.in do punktów gastronomicznych. Wiele punktów jednak znikało z mapy Polski, a cały start jak i budowanie świadomości marki w oczach klientów został zdecydowanie przespany.

W listopadzie 2017 ogłoszono również, że Jerzy Dudek będzie ambasadorem nowej marki bukmacherskiej w Polsce. Bez licencji online trudno jednak mówić o wielkich możliwościach reklamowych z udziałem nowego ambasadora. Były bramkarz m.in Liverpoolu i Realu Madryt był widoczny m.in na materiałach reklamowych marki i przy okazji eventów organizowanych przez firmę. Jerzy Dudek był atrakcją dla kibiców m.in na ogłoszeniu sponsorowania Odry Wodzisław przez Superbet.

Problemy z platformą

Wielu ekspertów rynku zakładów wzajemnych w Polsce, spodziewało się tego, że bukmacher postanowi wystartować na znanej z rynku rumuńskiego platformie, ale ostatecznie plany zmieniono i podjęto decyzję o budowanie całkowicie nowej platformy. Gracze mogą zatem spodziewać się nowej jakości na rynku zakładów wzajemnych, bo jest to pierwszy bukmacher od bardzo długiego czasu, który postawił na własne rozwiązania technologiczne (wcześniej firmy tj. BETFAN, Ewinner czy Totalbet skorzystały z usług technologicznej firmy SBB)

Długie i liczne zapowiedzi bardzo mocno stawiają oczekiwania środowiska względem Superbetu. Jeśli debiutancki produkt okaże się miernej jakości – na osobach decyzyjnych w firmie nikt nie zostawi suchej nitki.

Zastrzyk gotówki od amerykańskiego funduszu inwestycyjnego

W maju dowiedzieliśmy się, że mniejszościowy pakiet udziałów w Superbet za kwotę 175 milinów euro przejął amerykański fundusz inwestycyjny Blackstone. Środki pozyskane ze sprzedaży udziałów mają posłużyć utrzymaniu pozycji na rynku Rumuńskim jak i ekspansji na pozostałe rynki. Tak skomentował to założyciel i ówczesny CEO Superbet – Sacha Dragic.

Pragniemy rozpocząć strategiczne partnerstwo z Blackstone. Napływ kapitału z amerykańskiego funduszu, poparty bogatym doświadczeniem sprawia, że ​​Blackstone jest partnerem zdolnym do wspierania grupy Superbet w utrzymaniu pozycji lidera na rynku rumuńskim, do dalszego zwiększania udziału w rynku, a przede wszystkim do wykorzystanie możliwości rozszerzenia działalności zarówno w Europie Środkowo-Wschodniej, jak i na całym świecie

Przypomnijmy, że wraz ze zmianami w firmie, nowym CEO Superbet z dniem 12 sierpnia został Johnny Harnett (wcześniej Paddy Power Betfair, gdzie tylko na różnych szczeblach dyrektorskich przepracował przeszło 5 lat. Wcześniej w marce Paddy Power pracował jako bukmacher, a później szef działu bukmacherskiego)

Start Superbet w Polsce

Tak jak napisaliśmy na wstępie – jeśli nic się nie zmieni, Superbet wystartuje w Polsce z dniem 7 stycznia 2020 roku. Styczeń to dobry miesiąc na tzw. cichy start z uwagi na przerwę w wielu rozgrywkach piłkarskich. Firma będzie mogła przetestować sprawność systemów i wyeliminować błędy, które zdarzają się przy starcie każdej marki.

O tym, czy Superbet osiągnie sukces na polskim rynku, zadecyduje kilka czynników. Pierwszym z nich jest m.in szybkość decyzyjności, która w specyfice polskiego rynku bywa kluczowa.

Drugą najważniejszą składową to produkt, który według zapowiedzi pracowników Superbet ma stać na wysokim poziomie i w wielu obszarach powinien być konkurencyjny m.in za sprawą innowatorskich rozwiązań. Czyżby Superbet chciał wejść w buty takich firm jak Bet365, gdzie dopracowanie produktu jest najważniesze?

Trzecią najważniejszą składową to oczywiście marketing. Marketing pośrednio łączy się z umiejętnością podejmowania szybkich decyzji, ale również sensownego gospodarowania środkami. Na ten moment możemy zadawać sobie jedynie pytania, czy Superbet postawi na marketing sportowy, czy jednak w stu procentach postawi na działania online. Pierwszy kwartał 2020 roku powinien przynieść nam odpowiedź na większość nurtujących pytań.