Kindred zmienia strategię po rozczarowującym kwartale
Kindred Group zapowiada podjęcie natychmiastowych działań w celu poprawy zysków po nieosiągnięciu założonych celów w czwartym kwartale ubiegłego roku.
Niezrealizowane cele
W komunikacie Kindred Group możemy przeczytać, iż operator nie spełnił swoich oczekiwań w czwartym kwartale. W związku z tym podjęte zostaną odpowiednie kroki w celu poprawy rentowności. Przewiduje się, że przychody Kindred Group w czwartym kwartale 2022 roku wzrosły o 24,5% rok do roku i wyniosły 305 mln funtów.
Operator zaznacza w nieaudytowanej aktualizacji handlowej, że jest to wynik gorszy od oczekiwanego. Na rezultaty z 2021 roku negatywnie wpłynęła decyzja o wycofaniu się z holenderskiego rynku. Z kolei w porównaniu z IV kwartałem 2020 roku, przychody spadły o 16,4%.
Wpływ mundialu
Kindred Group zaznacza, iż mistrzostwa świata w Katarze, które wyjątkowo odbyły się pod koniec roku, zakłóciły kalendarz sportowy i spowodowały zmniejszenie liczby rozgrywanych spotkań o 25%. Wbrew oczekiwaniom, obroty z zakładów mistrzostw świata nie były wystarczające, aby zrównoważyć wpływ zmniejszonej liczby rozgrywanych meczów.
Inne czynniki, które wpłynęły na rezultaty Kindred Group w czwartym kwartale, to m.in. wypłata sporych środku, bo aż 5,3 mln funtów po zwycięstwie Houston Astros w Major League Baseball World Series, które odbyły się w listopadzie. Zdecydowana większość kwoty pochodziła z niezwykle dużych zakładów postawionych przez amerykańskiego biznesmena, Jima McIngvale’a.
Kindred Group poinformowało o dalszym silnym rozwoju na rynkach takich jak Francja czy Szwecja, ale zmiany regulacyjne i większy nacisk na zrównoważony rozwój na niektórych kluczowych rynkach m.in. w Belgii, wpłynęły negatywnie na przychody. Zmiany w Norwegii negatywnie wpłynęły na wyniki grupy w czwartym kwartale. Przypomnijmy, iż działalność Kindred Group w Norwegii była pod lupą krajowego regulatora.
W związku z rozczarowującymi wynikami, Kindred Group zapowiada natychmiastowe działania mające na celu poprawę rentowności w krótkim oraz średnim okresie. Obejmują one zmianę priorytetów projektów inwestycyjnych, a także zmniejszenie wydatków marketingowych w Ameryce Północnej.