10.11.2008 00:00

Kryzysowy Disney

Kryzys finansowy nie omija świata bajek - koncern Walt Disney notuje spadek sprzedaży biletów w swoich parkach rozrywki, kurczą się też przychody z reklam w kanałach telewizyjnych należących do koncernu.

Udostępnij

Kryzys finansowy nie omija świata bajek – koncern Walt Disney notuje spadek sprzedaży biletów w swoich parkach rozrywki, kurczą się też przychody z reklam w kanałach telewizyjnych należących do koncernu.

W ostatnim kwartale Disney odnotował spadek dochodów netto o 13 procent, w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Przedstawiciele koncernu uzasadniają złe wyniki między innymi wyższymi kosztami zatrudnienia i pogarszającymi się warunkami kredytowymi, wzrosły bowiem koszty zaciągniętych przez koncern kredytów.

Spadła też liczba zwiedzających parki rozrywki i liczba rezerwacji biletów na rok przyszły. W 2009 roku świat Walta Disneya chce zobaczyć o jedną dziesiątą mniej osób niż w tym roku.

Złą sytuację złagodziły jednak nieco w ostatnim kwartale 7-procentowe wzrosty przychodów w parkach rozrywki związane z większymi wydatkami odwiedzających.

Plan ratunkowy

Pod koniec października władze Walt Disney Company spotkały się w celu omówienia planu oszczędnościowego. Ma on obejmować także zwolnienia. Anne Sweeney, członek zarządu Disney Media Networks, poleciła szefom działów wskazać etaty, które w razie konieczności mogą zostać zredukowane – donosił wtedy Reauters. Oceny pracowników mają odbyć się także w innych spółkach Walt Disney Company.

Według anonimowych źródeł, do których dotarła agencja, redukcje etatów mają dotknąć wszystkie działy firmy. Walt Disney Company jednak odmawia na razie komentarza w tej sprawie.

Udostępnij
tvn24.pl

tvn24.pl