Marketing sportowy a influencer marketing – debata na Kongresie Sport Biznes Polska
Podczas kolejnej edycji Kongresu Sport Biznes Polska, w bloku tematycznym "komunikacja i marketing", odbyła się debata pt. "Marketing sportowy a influencer marketing. Czy sport nadąża za trendami w komunikacji?". Przytaczamy najciekawsze wypowiedzi prelegentów.

Jakub Świsłowski (Sport Biznes Polska/BETFAN): Musimy przygotować się na regulacje, które są wdrażane przez osoby decyzyjne. Sportowcy zaczynają zauważać, że warto promować markę osobistą, odbywają się nawet szkolenia z tego zakresu. Młode pokolenie rodzi się ze smartfonem w ręku i są oczekiwania, by sportowcy szli w tym kierunku. Skoro social media się rozwijają, marketing sportowy musi rozwijać się w oparciu o social media.
Jan Ciechomski (OV Grupa/Meczyki & Foot Truck): Zawsze działamy zgodnie z polityką YouTube’a, Mety czy rządu. Do tej pory nasi partnerzy, czyli duże firmy, wiedziały, jak obracać się w środowisku nowych mediów. Musimy zwracać uwagę na oznaczanie materiałów – sponsorowanie treści, reklama itd. UOKiK czuwa i przygląda się dużym mediom, choć mniejsi influencerzy też dostają kary. Big Techom zależy, by Meczyki czy Foot Truck mieli te współprace, bo mogą stawać nawet w kontrze do telewizji. To wpływa na rozwój samych platform. Jeśli chodzi o TikTok, który dociera do młodych odbiorców, patrząc na reprezentantów Polski, duże zasięgi generują treści z Nicolą Zalewskim.
Krzysztof Białkowski (X-kom): Duże marki mają dużą powtarzalność. Kryzysy PR-owe mają wymiar międzynarodowy, a nie lokalny. Nadzorowałem projekt reklamowy z Robertem Lewandowskim, ale projekty z największymi gwiazdami wcale nie generują największych zasięgów. Warto śledzić mniejsze nazwiska i mniejsze marki. Jeśli chodzi o influencer marketing, mamy w planach pracę z piłkarzami Rakowa.
Dominik Mataniak (Betclic): Najważniejsze w influencer marketingu jest zbudowanie relacji z influencerem, by twórca miał przekonanie co do słuszności tego, co robi. Gdy piszę briefy na temat jakiegoś produktu, zaznaczam, by influencer potraktował to jako przykład czy inspirację, a nie gotowy wzór. Ważne jest wyczulenie na poczucie czasu – trzeba wiedzieć, kiedy należy się z influencerem komunikować, by budować dobre relacje.
Artur Ganke (SFD): Mamy różne aplikacje, dzielimy influencerów na różne kategorie: żywność dietetyczna czy suplementy diety. Każdy realizuje się na innej płaszczyźnie. Współpracujemy jednocześnie z Krzysztofem Stanowskim i Kanałem Zero jako podmiotem medialnym.
Kacper Misztal (OESEK): Tworzę content stricte piłkarski. Rozkładam te treści na czynniki pierwsze – zarówno materiały na YouTubie, jak i TikToku. Monetyzujemy treści dzięki współpracy z bukmacherami. Zwracamy uwagę na regulacje prawne. Jest dużo utrudnień. Partnerzy muszą dostosować się do prawa. Nie zajmujemy się kontrowersjami. Najważniejsze jest zadowolenie klienta. Z marką Puma współpracujemy np. od siedmiu lat.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Eventy
Już 27 kwietnia rusza Sezon Wyścigowy 2025 na Torze Służewiec!
Ten dzień kończy wielkie odliczanie do rozpoczęcia gonitw na warszawskim hipodromie. Wszyscy miłośnicy wyścigów konnych ponownie będą mogli podziwiać rywalizację na zielonej bieżni. Otwarcie sezonu to również znakomita okazja dla nowych osób, aby poczuć niesamowitą atmosferę tego królewskiego widowiska.



