Najpierw YouTube, teraz TikTok. Kolejna platforma wprowadza nowe regulacje dotyczące reklamowania hazardu
TikTok, jedna z najpopularniejszych platform socialmediowych na świecie, jako kolejna zdecydowała się wprowadzić nowe regulacje dotyczące reklamowania i promowania hazardu i działań pokrewnych. Zmiany spowodowane są potrzebą zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników platformy i ograniczenia rozpowszechniania nielegalnych podmiotów działających w tej branży.

W komunikacje opublikowanym przez TikToka można przeczytać, że zmiany są dwutorowe i obejmują z jednej strony ogólne założenia globalnego regulaminu platformy jak i dodatkowe aspekty dostosowane do lokalnego prawa.
Globalnym założeniem zmian jest uregulowanie możliwości reklamowania gier i usług hazardowych tylko pod warunkiem spełnienia czterech warunków. Pierwszym, jest uzyskanie pisemnej zgody od TikToka na możliwość prowadzenia działań promocyjnych na tej platformie. Drugim elementem jest przedstawienie dowodu, że prowadzona przez zgłaszający się podmiot działalność hazardowa jest odpowiednio licencjonowana lub zgodna z obowiązującymi na rynku regulacjami i prawem. Dodatkowo, na bazie nowowprowadzonych wytycznych, treści zawierające reklamę lub promocję omawianych podmiotów lub usług będą mogły być wyświetlane wyłącznie na zatwierdzonych rynkach i targetowane wyłącznie do osób zweryfikowanych jako pełnoletnie.
Wymagania dotyczące rynku polskiego
Jeśli chodzi o regulacje dotyczące stricte polskiego rynku, to zostały wyszczególnione oddzielne wytyczne dotyczące społecznościowych gier kasynowy i oddzielnie dotyczące loterie.
I tak, w przypadku gier kasynowych online, wymagana jest stała współpraca podmiotów je prowadzących z przedstawicielami handlowymi TikTok w celu określenia kwalifikalności prowadzony działań. Reklamy muszą być skierowane do osób pełnoletnich, oferowane gry muszą być darmowe (z możliwością dokonywania zakupów w ich ramach), co więcej nie mogą umożliwiać wypłat pieniędzy ani wprowadzać w błąd co do możliwości zarobienia pieniędzy i wreszcie hostowanie ich musi odbywać się w sklepie z aplikacjami.
Bazując na polskich regulacjach prawnych i monopolu państwowego, w przypadku loterii pieniężnych TikTok dopuszcza działania reklamowe i promocyjne tylko Totalizatorowi Sportowemu i oferowanym przez niego usługom. W przypadku organizatorów loterii niepieniężnych dopuszczone będą tylko podmioty, które na stałe współpracują z przedstawicielem handlowym TikTok a ich działalność jest uregulowana i zgłoszone do polskiego organu regulacyjnego. W grupie działań objętych całkowitym zakazem promowania i reklamowania wyszczególnione są między innymi gry bingo, gry z cyklu fantasy sport oraz wirtualne gry hazardowe.
Nowe regulacje TikToka wchodzą w życie już w marcu. Wcześniej, dokładnie 19 marca, zaczęły obowiązywać nowe regulacje YouTube i Google dotyczące publikacji i reklamowania treści hazardowych.

redakcja
Więcej Bukmacherka
Bardziej po milion – STS z akcją specjalną dla kibiców
STS, lider rynku zakładów bukmacherskich w Polsce, rusza z nową promocją dla swoich klientów. Weekendowa pula to wyjątkowa akcja, w której pula nagród może sięgnąć nawet 1 miliona złotych.



