21.08.2019 12:13

Nieetyczna gra Playtech Polska?

Branża hazardowa w Polsce należy do bardzo konkurencyjnego segmentu. Walka pomiędzy firmami trwa niemalże na każdym kroku. Jednym z takich przykładów może być próba rywalizacji o kluczowych pracowników poszczególnych firm. Niestety, niektórzy gracze rynkowi starają się to robić z pogwałceniem wszelkich norm etycznych. Playtech jest firmą, która powinna być wzorem jeśli chodzi o standardy działalności. Modele […]

Udostępnij
Nieetyczna gra Playtech Polska?

Branża hazardowa w Polsce należy do bardzo konkurencyjnego segmentu. Walka pomiędzy firmami trwa niemalże na każdym kroku. Jednym z takich przykładów może być próba rywalizacji o kluczowych pracowników poszczególnych firm. Niestety, niektórzy gracze rynkowi starają się to robić z pogwałceniem wszelkich norm etycznych.

Playtech jest firmą, która powinna być wzorem jeśli chodzi o standardy działalności. Modele wypracowane na zachodzie nie pokrywają się jednak z tym, czego jesteśmy świadkami na przykładzie polskiego przedstawicielstwa firmy Playtech.

Głosem niepokoju było kilka sygnałów płynących do nas bezpośrednio od dostawców i firm bukmacherskich, z których Playtech chciał zrekrutować pracowników. W licznych próbach chciano pozbawić tych firm pracowników, którzy pracowali na nowych i kluczowych projektach, tak by potencjalnie ograniczyć ryzyko stworzenia konkurencyjnego produktu. Do rekrutacji pracowników wykorzystywano głównie platformę Linkedin.

W kilku przypadkach chodziło o wieloletnich pracowników tych firm, którzy bardzo dobrze znali dany produkt, a co za tym idzie, Playtech tym samym mógł posiąść know how, którego być może im brakuje. Z kolejnych naszych wywiadów wynikało, że rozmowy były prowadzone w mało profesjonalny sposób, a jedynym ich celem było pozbawienie konkurencji nielicznej przewagi w postaci dobrych specjalistów i managerów.

Playtech jest gigantem w branży hazardowej i w swoich działaniach może zrobić wszystko, by hamować rozwój mniejszych firm, które mogłyby zaszkodzić interesom i zagrozić utracie chociażby części kontaktów realizowanych w Polsce.

Interplay jest jednak jednym z mediów branżowych, które nagłaśnia tego typu procedery, bo jest to jedyna skuteczna droga do walki z nagannymi postawami, które prezentują niektóre podmioty. Działalność naszej redakcji jest bardzo często docenianiana za bezkompromisowość i co więcej – nasze działania przynoszą oczekiwany rezultat. W ostatnim czasie udało nam się doprowadzić do nagłośnienia niezgodnej z ustawą hazardową reklamy bukmachera czy pomoc w wypłacie zaległych faktur dla partnerów jeszcze innej firmy bukmacherskiej. Czy tym razem działania Interplay wpłyną na zaprzestanie praktyk uskutecznianych przez polskie przedstawicielstwo Playtech? Taką mamy nadzieję.

Udostępnij
Maciej Akimow

Maciej Akimow