Nieetyczna gra Playtech Polska?
Branża hazardowa w Polsce należy do bardzo konkurencyjnego segmentu. Walka pomiędzy firmami trwa niemalże na każdym kroku. Jednym z takich przykładów może być próba rywalizacji o kluczowych pracowników poszczególnych firm. Niestety, niektórzy gracze rynkowi starają się to robić z pogwałceniem wszelkich norm etycznych. Playtech jest firmą, która powinna być wzorem jeśli chodzi o standardy działalności. Modele […]
Branża hazardowa w Polsce należy do bardzo konkurencyjnego segmentu. Walka pomiędzy firmami trwa niemalże na każdym kroku. Jednym z takich przykładów może być próba rywalizacji o kluczowych pracowników poszczególnych firm. Niestety, niektórzy gracze rynkowi starają się to robić z pogwałceniem wszelkich norm etycznych.
Playtech jest firmą, która powinna być wzorem jeśli chodzi o standardy działalności. Modele wypracowane na zachodzie nie pokrywają się jednak z tym, czego jesteśmy świadkami na przykładzie polskiego przedstawicielstwa firmy Playtech.
Głosem niepokoju było kilka sygnałów płynących do nas bezpośrednio od dostawców i firm bukmacherskich, z których Playtech chciał zrekrutować pracowników. W licznych próbach chciano pozbawić tych firm pracowników, którzy pracowali na nowych i kluczowych projektach, tak by potencjalnie ograniczyć ryzyko stworzenia konkurencyjnego produktu. Do rekrutacji pracowników wykorzystywano głównie platformę Linkedin.
W kilku przypadkach chodziło o wieloletnich pracowników tych firm, którzy bardzo dobrze znali dany produkt, a co za tym idzie, Playtech tym samym mógł posiąść know how, którego być może im brakuje. Z kolejnych naszych wywiadów wynikało, że rozmowy były prowadzone w mało profesjonalny sposób, a jedynym ich celem było pozbawienie konkurencji nielicznej przewagi w postaci dobrych specjalistów i managerów.
Playtech jest gigantem w branży hazardowej i w swoich działaniach może zrobić wszystko, by hamować rozwój mniejszych firm, które mogłyby zaszkodzić interesom i zagrozić utracie chociażby części kontaktów realizowanych w Polsce.
Interplay jest jednak jednym z mediów branżowych, które nagłaśnia tego typu procedery, bo jest to jedyna skuteczna droga do walki z nagannymi postawami, które prezentują niektóre podmioty. Działalność naszej redakcji jest bardzo często docenianiana za bezkompromisowość i co więcej – nasze działania przynoszą oczekiwany rezultat. W ostatnim czasie udało nam się doprowadzić do nagłośnienia niezgodnej z ustawą hazardową reklamy bukmachera czy pomoc w wypłacie zaległych faktur dla partnerów jeszcze innej firmy bukmacherskiej. Czy tym razem działania Interplay wpłyną na zaprzestanie praktyk uskutecznianych przez polskie przedstawicielstwo Playtech? Taką mamy nadzieję.