04.07.2023 13:06

Niepokojące wyniki ankiety z Anglii i Walii dotyczące bukmacherki

Została przeprowadzona ankieta dotycząca poziomu sponsorowania klubów w piłce nożnej. Według Football Supporters' Association (FSA) prawie trzy czwarte fanów piłki nożnej w Anglii i Walii jest zaniepokojonych poziomem sponsorowania hazardu w sporcie.

Udostępnij
Ankieta dotycząca hazardu rozwiewa wątpliwości!

W zeszłym tygodniu FSA opublikowała wyniki swojej najnowszej corocznej ankiety zbierającej opinie kibiców z sezonu 2022/2023. Spośród 10 000 ankietowanych fanów 73 procent stwierdziło, że są zaniepokojeni ilością reklam hazardowych w piłce nożnej.

The Big Step, kampania mająca na celu położenie kresu wszelkim reklamom gier hazardowych w piłce nożnej, odpowiedziała na ankietę, mówiąc, że pokazuje ona, jak „niepopularne” jest takie sponsorowanie wśród fanów.

Nie potrzebujemy ankiety, aby pokazać, jak niepopularne są reklamy hazardu w piłce nożnej – powiedział rzecznik The Big Step. – Jednak ta ankieta potwierdza, że ​​przytłaczająca liczba fanów nie chce, aby piękna gra została nadszarpnięta przez reklamy uzależniających i szkodliwych produktów.

Zakaz sponsorowania koszulek w angielskiej Premier League

Wycofanie sponsoringu wejdzie w życie z końcem sezonu 2025-26. Umowy z operatorami mogą obowiązywać do tego czasu, a zespoły ogłaszają nowe partnerstwa, o ich kontrakt zakończy się przed zakazem. Nie powstrzymało to jednak kilku klubów Premier League od uzgadniania umów na koszulki z markami hazardowymi przed sezonem 2023-24.

W zeszłym tygodniu operator bukmacherski SBOTOP zgodził się zostać nowym głównym sponsorem koszulki Fulham. Nowo awansowane Burnley ogłosiło również roczną umowę sponsorską na koszulki z W88. Na początku tego miesiąca Aston Villa podpisała umowę z BK8 z Azji. Umowa będzie obowiązywać do końca lat 2025-26. Jednak Newcastle United zdecydowało się obniżyć swoją umowę z operatorem Fun88. Marka była głównym partnerem od sezonu 2017-18.

Udostępnij
redakcja

redakcja