Ogolna 16 października 2020

Okres przejściowy w Niemczech dla kasyn online

Tak jak informowaliśmy kilka dni temu, w Niemczech trwa okres przejściowy dla kasyna online. Operatorzy mogą oferować mocno ograniczone formy pokera i automatów do gry online. Z tym że do 15 grudnia muszą przystosować się do nowych warunków regulacji. 

Nowe warunki

Na mocy umowy, której warunki zostały uzgodnione przez ustawodawców stanowych we wrześniu, ale potwierdzone dopiero na początku tego miesiąca, operatorzy zostali zobowiązani do usunięcia wszystkich gier stołowych ze swoich niemieckich witryn.

W nowych realiach automaty online będą podlegać limitowi stawki 1 € na spin, z usuniętą funkcją gry wieloosobowej i pięciosekundowymi przerwami między spinami. We wszystkich tolerowanych formach hazardu – tj. zakładach sportowych, pokerze i automatach – należy nałożyć miesięczny limit wydatków w wysokości 1000 €.

Niewielka liczba klientów może ubiegać się o podwyższenie tego limitu do 10 000 lub 30 000 EUR, pod warunkiem, że przejdą wzmocnione kontrole tzw. “due diligence”. Co więcej zgodnie z umową reklamowanie produktów kasynowych będzie zabronione.

Okres przejściowy

Chociaż początkowo wydawało się, że branża miała wprowadzić wszystkie ww. zmiany przed 15 października, tak się nie stało, ponieważ zabrakło na to czasu. Stowarzyszenie operatorów Deutscher Sportwettenverband (DSWV) stwierdziło krytycznie, że branża jest proszona o ukończenie projektów w kilka dni, a w normalnych realiach takie zmiany wprowadza się miesiącami.

Hazard online cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Obowiązujące od dziś (15 października – przyp.red)) rozporządzenie przejściowe jest ważnym krokiem w kierunku jasnych i rzetelnych regulacji dla konsumentów, operatorów i władz. Ważne jest, aby zasady były teraz egzekwowane wobec wszystkich uczestników rynku –  powiedziała dyrektor generalny Tipico, Karin Klein.

Przypomnijmy, że w ostatnim czasie Rada Regionalna Darmstadt przyznała pierwsze licencje na oferowanie zakładów sportowych. Akceptacje uzyskały takie firmy jak GVC Holdings, marka Cashpoint firmy Gauselmann Group i Tipwin.