Olgierd Cieślik: Transformację technologiczną przeszliśmy bardzo skutecznie
Na konferencji Totalizatora Sportowego dotyczącego jedynego legalnego kasyna online w Polsce udało nam się porozmawiać z prezesem Totalizatora Sportowego na temat produktu jakim jest Total Casino, ograniczeń wynikających z braku możliwości reklamy oraz kontraktu, który miał być realizowany przez Wojskowe Zakłady Łączności. Wyniki, które Państwo przedstawiliście, są fascynujące. Gdzie w takim prywatnym dla Państwa rankingu Total Casino […]
Na konferencji Totalizatora Sportowego dotyczącego jedynego legalnego kasyna online w Polsce udało nam się porozmawiać z prezesem Totalizatora Sportowego na temat produktu jakim jest Total Casino, ograniczeń wynikających z braku możliwości reklamy oraz kontraktu, który miał być realizowany przez Wojskowe Zakłady Łączności.
Wyniki, które Państwo przedstawiliście, są fascynujące. Gdzie w takim prywatnym dla Państwa rankingu Total Casino się znajduje, jeśli chodzi o całą gamę produktów?
Jest to przede wszystkim sprzedaż online, na którą bardzo mocno stawiamy. Tę transformację technologiczną przeszliśmy w zeszłym roku i ją bardzo skutecznie, jak widać, kontynuujemy. Tak naprawdę dla nas core biznesem zawsze będą gry liczbowe i loterie pieniężne, to jest nasz ulubiony produkt również dlatego, że największa ilość graczy z tego produktu korzysta. Te produkty dają społeczeństwu w Polsce najwięcej korzyści, z tytułu dopłat i przekazywanych środków do skarbu państwa. Oczywiście cały świat online jest dla nas interesujący, na niego również stawiamy, ale to jest online zarówno Total Casino jak i Lotto.pl, czyli sprzedaż tradycyjnych produktów.
Jak regulacje prawne (w głównej mierze przy produkcie Total Casino) i brak reklamy utrudniają funkcjonowanie i dalszą ekspansję?
Trudno oczywiście odnosić to do rynku polskiego, gdyż nie byliśmy operatorem przy innych regulacjach prawnych, czyli nie mieliśmy nigdy możliwości promocji tego typu produktów. Ale na pewno jest to utrudnienie, patrząc na inne rynki i poziom sprzedaży na innych rynkach, chociażby europejskich. Widzimy, że te osiągane wyniki mogą być jeszcze lepsze. Oczywiście trzeba pamiętać, że my kierujemy się też zasadą Odpowiedzialnej Gry, gdy angażujemy klienta w tę rozrywkę w sposób odpowiedzialny i ograniczony.
Jak już jesteśmy przy produktach kasynowych czy pół-kasynowych, warto wspomnieć o sieci naziemnej, sieci retail. Jak wygląda otwieranie kolejnych punktów i jak też wygląda sytuacja, która miała ostatnio miejsce – Wojskowe Zakłady Łączności jednak nie podołały zadaniu wyprodukowania automatów dla Totalizatora Sportowego?
Dla nas najważniejsze jest, że zakończyliśmy postępowania przetargowe, wybraliśmy nowych dostawców, będziemy mieli różnorodność tej rozrywki dla graczy – w sieci naziemnej również. To jest dla nas najważniejsze. Teraz, po tym dość trudnym etapie negocjacyjnym, wreszcie mamy produkty, które będziemy umieszczać w coraz to nowszych lokalizacjach i sukcesywnie oraz dynamicznie rozwijać tę sieć.