Ogolna 23 września 2022

Playtech rezygnuje z planu sprzedaży Snaitech

Wiodący dostawca technologii - Playtech, przynajmniej tymczasowo, odłożył na bok wszelkie plany dotyczące sprzedaży swojej marki B2C, Snaitech.

Dobre wyniki Playtech

Decyzja jest efektem wyników Playtech za pierwsze półrocze. Przychody firmy wzrosły rok do roku o 73% do 792,3 mln euro. Swoją cegiełkę dołożyło do tego Snaitech, którego przychody wzrosły prawie trzykrotnie do 446 mln euro. To całkowita zmiana sytuacji, gdyż jeszcze nie tak dawno wiodący dostawca rozważał sprzedaż swojej działalności B2C, którą nabył 2018 roku. Było to połączone ze sprzedażą całej firmy.

Ostatecznie główny plan nie został zrealizowany, choć zarząd Playtech zatwierdził ofertę giganta w branży gier- Aristocrat. Umowę odrzucili jednak akcjonariusze.

Zmiana decyzji

Prezes Playtech – Brian Mattingley stwierdził również, że sprzedaż swojej marki B2C w obecnym momencie nie jest najlepszym posunięciem – Rozwój Snaitech oznacza, że nie jesteśmy pod absolutnie żadną presją. Nadal będziemy oceniać sytuacje i jeśli nadejdzie odpowiedni czas, przyjrzymy się ewentualnej sprzedaży. Ciągle jesteśmy zaangażowani w realizację celu. W tej chwili uważamy, że rynek nie ma racji. Firma jest w bardzo dobrej kondycji, a każdy oddział świetnie sobie radzi. 

Z kolei CEO Playtech, Mor Weizer oznajmił, iż jest pewny przyszłości Snaitech:- W nadchodzących latach jest dużo miejsca na rozwój biznesów internetowych o wyższych marżach i mniejszych nakładach kapitałowych. Rozważamy jednak ukierunkowane fuzje i przejęcia, aby rozwinąć Snaitech i wykorzystać możliwości B2C, które widzimy w biznesie. 

Gorsze wyniki Happybet

O ile rezultaty Snaitech są satysfakcjonujące, zupełnie inaczej wyglądają wyniki innej marki B2C – Happybet. Nie kryje tego Mor Weizer, który potwierdził, że marka Happybet trafiła pod zarząd firmy Snaitech: – Nie jest tajemnicą, że Happybet osiąga gorsze wyniki. Po przeniesieniu firmy do zespołu zarządzającego Snaitech spodziewamy się, że w przyszłości nastąpią zmiany. 

CEO Playtech poruszył także temat kasyn na żywo, które według Playtech są obszarem gwarantującym szybki rozwój i duże możliwości. Ponadto omówił również sukcesy Playtech w Meksyku, gdzie operator Caliente notuje bardzo dobre rezultaty.