21 lutego 2020

Poznaliśmy laureatów Polish Gaming Aces 2019

autor: Maciej Akimow

Właśnie dobiegła końca gala Polish Gaming Aces, która powstała z inicjatywy portalu Interplay. Kapituła konkursu przyznała siedem nagród głównych oraz dwie specjalne. Najwięcej wyróżnień zdobył Totalizator Sportowy, który triumfował w trzech kategoriach – Firma Roku, Nagroda Specjalna Grand Prix za działalność na rynku e-commerce, a także Prezes Roku.

Przed rokiem Interplay przyznał nagrody Polish Gaming Aces dla najlepszych firm na rynku biznesu rozrywkowego. Wówczas był to przełomowy moment dla całej branży, gdyż wcześniej na polskim rynku takiej inicjatywy nie było. W tym roku portal Interplay postanowił, że wraz z rozwojem całej branży, Polish Gaming Aces będzie towarzyszyła uroczysta Gala, na której zostały przyznane prestiżowe nagrody.

Pierwsza główna nagroda w kategorii Dostawca Roku trafiła w ręce IGT. Firma w 2019 roku kompleksowo obsługiwała Totalizator Sportowy w zakresie dostarczania oprogramowania loteryjnego. Poza tym wyróżniła się tym, że propagowała idę Diversity &Inclusion z naciskiem na wyrównywanie szans zawodowych kobiet i mężczyzn w branży IT.

Najlepszym debiutantem w 2019 roku okazał się BETFAN. Bukmacher przebojem wdarł się na polski rynek i zbudował w niecały rok dobrą bazę pod konkurowanie na rynku z kolejnymi firmami. Sukcesem BETFAN-a okazała się promocja bez podatku oraz kampania marketingowa z Mariuszem Pudzianowskim, który pomógł zbudować marce wiarygodność.

Główną nagrodę w kategorii produkt roku otrzymał Promatic Group za stworzenie gry Husaria. Specjaliści Promatic Group projektując slot starali się odzwierciedlić najważniejsze atrybuty polskiej kawalerii. Graczy z pewnością urzekła animacja pędzącego do boju Husarza, który przeniósł ich w sam środek bitwy.

Prezesem roku został Olgierd Cieślik, który z sukcesem przeprowadził Totalizator Sportowy przez trudny proces rewolucji technologicznej, która polegała na zwiększeniu sektora e-commerce w działalności spółki skarbu państwa. Państwowa firma zaliczyła znaczący rozwój w każdej gamie produktów – zarówno online-owych, jak i tych z sieci retail.

W kategorii Kampania Marketingowa Roku wyróżnienie otrzymał po raz kolejny BETFAN wraz ze swoim ambasadorem Mariuszem Pudzianowskim. Najlepszy debiutant poprzedniego roku (nagroda PGA w kategorii Debiut Roku – przyp. red) potrzebował wiarygodności, a Mariusz Pudzianowski takową zapewnił. Były strongman pojawił się na materiałach reklamowych marki, w social mediach, ale i na stronie głównej BETFAN. Hasła promujące kampanię z Pudzianowskim były atrakcyjne, wzmianki o współpracy pojawiły się w całym Internecie- również na serwisach, które hazardem lub sportem na co dzień się nie zajmują.

Lauretem Polish Gaming Aces w kategorii Bukmacher Roku został STS. Firma zarządzana przez Mateusza Juroszka utrzymała swoją pozycję, a innowacyjnymi pomysłami i kreatywnymi zabiegami marketingowymi powiększyła przewagę nad konkurencją na wielu polach. Dla STS-u w 2019 roku były dwa przełomowe momenty – wprowadzenie BETGAMES i rebranding z całkowicie nową szatą graficzną strony głównej w wersji desktop, mobile, ale także odnowionej aplikacji mobilnej.

W ostatniej i zarazem najbardziej prestiżowej kategorii Firma Roku po raz kolejny triumfował Totalizator Sportowy. Biznes, który do tej pory w dużej mierze kojarzony był z działaniami w retail, w przeciągu niespełna dwóch lat musiał dokonać olbrzymiej transformacji i obecnie można uznać Totalizator Sportowy za firmę technologiczną. Z podatku od gier wypracowanych tylko przez marki państwowej spółki, do budżetu Państwa trafi ponad miliard złotych.

Pierwsza nagroda specjalna za wkład w rozwój branży rozrywkowej trafiła w ręce Iwo Bulskiego. Natomiast Totalizator Sportowy został laureatem Grand Prix Polish Gaming Aces za działalność na rynku e-commerce.