Prestiżowa nagroda za rozkochanie Polaków w szachach. Superbet ze Złotym Spinaczem!
Organizowany w Warszawie od 2022 roku turniej Superbet Rapid&Blitz to pierwsza tak duża inicjatywa szachowa w naszym kraju. Gośćmi imprezy były takie gwiazdy jak Garri Kasparow, Jan-Krzysztof Duda, Levon Aronian i inne gwiazdy oraz legendy „królewskiej gry”. Fundamentem frekwencyjnego i komunikacyjnego sukcesu turnieju była i pozostaje szeroko zakrojona kampania 360 stopni. – Wspólnie z agencją Clue PR postawiliśmy na połączenie klasyki z nowymi trendami. Do sprowadzonych gwiazd i organizacji wywiadów z nimi czy dużej konferencji prasowej, na której pojawiły się tłumy dziennikarzy, dołożyliśmy wsparcie influencerów, studio komentatorskie na miejscu umożliwiające generowanie bogatego contentu, a także oryginalną kampanię OOH, w której nie zabrakło wykorzystania brandingu na autobusach miejskich czy ekranach w metrze – mówi Katarzyna Gawlik.
Organizatorzy chcieli choć w części przełożyć globalną popularność szachów – społeczność pasjonatów tej gry szacuje się na 600 milionów osób! – na zainteresowanie tą dyscypliną w Polsce. Wykorzystując rosnącą popularność Jana-Krzysztofa Dudy oraz szachowy boom wywołany Netfliksowym serialem „Gambit Królowej”, turniej Superbet Rapid&Blitz podbił serca mieszkańców naszego kraju, przyciągając rekordowe zainteresowanie mediów oraz sympatyków sportu. Pomogło w tym również zaangażowanie ambasadorów bukmachera oraz odważna kampania w mediach społecznościowych. – Efekt przerósł nasze oczekiwania. O naszym turnieju mówiło się tyle, co o ważnym meczu piłkarskim. Na dodatek wydźwięk wszystkich publikacji był pozytywny! Statystyki samej pierwszej edycji Superbet Rapid&Blitz w naszym kraju były wręcz szokujące – przyznaje dyrektorka marketingu Superbet.
Faktycznie, liczby mówią same za siebie. Łącznie w mediach pojawiło się 3816 publikacji dotyczących pierwszej edycji turnieju, ekwiwalent reklamowy AVE zbliżył się do 7 milionów złotych, a przede wszystkim zwycięzcom Złotego Spinacza udało się zapewnić pełne pokrycie komunikacyjne w kluczowych mediach. O inicjatywie pisały i ją relacjonowały kluczowe stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe, gazety i portale. Z zainteresowaniem śledzili turniej dziennikarze nie tylko mediów sportowych, ale też ogólnoinformacyjnych. Zawody były transmitowane na żywo w aplikacji TVP Sport, a także omawiane w Kanale Sportowym – największym sportowym medium na YouTube. Jeżeli ktoś obawiał się, że szachy są zbyt mało dynamiczne i efektowne, żeby zainteresować współczesnego masowego odbiorcę, był w błędzie. Dynamiczna formuła rapid&blitz w połączeniu z wykorzystaniem nowych technologii do promocji oraz zapewnieniem widzom na miejscu unikalnych doświadczeń i pełnej immersji pozwoliło „unowocześnić” grę mającą korzenie w VI-wiecznej Persji, a sam turniej na stałe wpisał się w kalendarz porywających wydarzeń sportowych w naszym kraju. W 2024 roku również najlepsi szachiści świata odwiedzą Warszawę.
– Cieszymy się, że sukces turnieju znalazł uznanie w oczach jury Złotych Spinaczy. Ta nagroda to dla nas bardzo miły dowód na to, że w sponsoringu sportowym i marketingu warto czasem myśleć „outside the box”, szukać nieoczywistych rozwiązań i kanałów dotarcia. Dla bukmachera decyzja o postawieniu mocno na szachy, które nie są kluczowym sportem dla naszych klientów, była ryzykowna. Mieliśmy jednak nadzieję, na zrobienie czegoś naprawdę dużego i to nam wyszło jeszcze lepiej, niż się spodziewaliśmy – uśmiecha się CEO Superbet Polska Łukasz Seweryniak.