Reklamy bukmacherów znikną z koszulek hiszpańskich klubów piłkarskich



Osiem klubów bez sponsora
Jak ujawnił El Pais, hiszpański minister spraw konsumenckich, Alberto Garzón zaostrzył przepisy dotyczące sponsorowania i reklamowania firm bukmacherskich. Tym samym nowe prawo operatorom oferującym zakłady bukmacherskie zabrania reklamowania się na koszulkach klubów piłkarskich, a także poprzez sponsorowanie nazw stadionów, czy innych obiektów sportowych.
Dla niemal połowy klubów z La Liga oznacza to, że stracą jednego z głównych sponsorów. W obecnym sezonie loga bukmacherów na swoich koszulkach miały takie kluby jak: Valencia, Alavés, Leganés, Granada, Mallorca, Sevilla, Osasuna i Levante.
Ograniczona reklama
Nowe prawo wprowadzone przez Alberto Garzóna zaostrza także możliwość reklamowania się poprzez telewizję, radio, platformy takie jak YouTube i wiele innych. Po zmianach bukmacherzy będą mogli reklamować się poprzez te środki przekazu tylko w godzinach nocnych od 01:00 do 05:00 rano.