Ogolna 24 września 2024

Relacje między piłką nożną a kryptowalutami wracają do normy

autor: redakcja
Na początku 2022 roku, gdy rynek kryptowalut przeżywał hossę, zarówno Manchester City, jak i Manchester United starały się wyprzedzić konkurencję, podpisując umowy odpowiednio z giełdą kryptowalut OKX i platformą blockchain Tezos.

Kryzys branży kryptowalut

Gdy nowi inwestorzy stawali się milionerami z dnia na dzień, nie tylko firmy takie jak FTX stały się jedną z najbardziej dochodowych firm na świecie, ale także pojawiły się przestrogi sceptyków. Wszystko to osiągnęło punkt kulminacyjny w 2022 roku, gdy upadek TerraLuny wywołał zawód kryptowalutami.

Następnie nastąpił katastrofalny upadek FTX, który pogrążył rynek kryptowalut i wzmógł obawy konsumentów. Skutki tych załamań w tamtym roku były widoczne w odpowiedziach, lub ich braku, z innych branż. Liczba umów sponsorskich kryptowalut/blockchain z klubami piłkarskimi znacznie spadła, a upadek rynku spowodował nawet komplikacje w istniejących już umowach.

PULL: „Europejskie kluby stanowią ogromną szansę dla BlockDAG ze względu na ich dużą międzynarodową bazę fanów”

Sytuacja Interu

Firma zajmująca się aktywami cyfrowymi DigitalBits nie była w stanie zapłacić pozostałych pieniędzy, które była winna klubowi Interowi Mediolan, za umowę sponsorską na przodzie koszulki z powodu perturbacji wynikających z krachu rynkowego. Inter szybko usunął DigitalBits z grona partnerów i znalazł nowego sponsora na przodzie koszulki.

Jednak szybko przechodząc do obecnej sytuacji, wydaje się, że mistrzowie Włoch odnowili wiarę w sektor kryptowalut. Dzieje się tak, ponieważ klub niedawno podpisał umowę partnerską z firmą infrastruktury blockchain BlockDAG, aby zostać pierwszym oficjalnym partnerem blockchain klubu. Ponadto, wskazując na nowo odkryte zaufanie Interu Mediolan do sektora, klub podpisał również umowę z firmą kryptowalutową Gate.io jako nowym sponsorem rękawów koszulek.

BlockDAG stawia na piłkę nożną

Dyrektor generalny BlockDAG, Antony Turner, ujawnił, dlaczego piłka nożna jest tak ważną platformą dla firm blockchain i kryptowalut, które chcą nie tylko wzmocnić swoją markę, ale także przywrócić zaufanie konsumentom.

Europejskie kluby stanowią ogromną szansę dla BlockDAG ze względu na ich dużą międzynarodową bazę fanów, która jest niesamowicie lojalna i wspierająca. Łącznie europejska piłka nożna stanowi bazę fanów większą niż jakikolwiek inny segment. Futbol to ogromna branża, która dotyka życia ponad miliarda ludzi. W miarę jak rynek kryptowalut kontynuuje swój wzrost po okresie spadku w latach 2022/23, zaufanie klubów piłkarskich rośnie równolegle z zaufaniem konsumentów.

BlockDAG jest symbolem tego odrodzenia, ponieważ nie tylko nawiązał współpracę z Interem Mediolan w zeszłym miesiącu, ale również podpisał podobną umowę z jednym z największych klubów Bundesligi, Borussią Dortmund.

Byliśmy bardzo konkretni, celując w te dwa kluby. Reprezentują one typ marek, z którymi chcielibyśmy być kojarzeni – profesjonalne, znane, czołowe kluby w swoich krajach i na całym świecie, oba z dużymi i oddanymi fanami – powiedział Turner.

Nowe metody

Od czasu upadku FTX globalni decydenci dziesięciokrotnie zwiększyli nacisk na wytyczne dotyczące ochrony konsumentów kryptowalut i opracowali przepisy. W przypadku kryptowalut w Europie żaden akt prawny nie jest ważniejszy niż ustawa o rynkach aktywów kryptograficznych, przepisy, które mają wejść w życie w grudniu 2024 r. i będą nadzorować całą działalność kryptowalutową na kontynencie.

Turner uważa, że kryptowaluty są nadal niestabilnym rynkiem, który ma czynniki łagodzące. Wyjaśnił:

Niestety myślę, że nadal może być większa zmienność z powodu niepewności na rynkach finansowych i wokół wyborów w USA. Powodem, dla którego sponsorzy są teraz, był fakt, że sezon piłkarski dopiero się rozpoczął, więc chcieliśmy wejść w to od samego początku. Ponadto te sponsoringi są długoterminowymi relacjami, więc nie było potrzeby wyczucia rynku.

Sytuacja Lazio

Lazio i Binance, największa na świecie giełda kryptowalut, chciały zapewnić te korzyści, wprowadzając Lazio Fan Token. Ten cyfrowy zasób umożliwiał korzystanie z niego tylko fanom włoskiego klubu piłkarskiego i otrzymywanie nagród, takich jak ekskluzywne towary, sztuka cyfrowa i zniżki w sklepie klubowym.

Bartłomiej Najtkowski

Dodaj komentarz