02.01.2025 08:57

TOP10 najważniejszych umów sponsoringowych w polskiej branży bukmacherskiej w 2024 roku

W minionym roku w branży bukmacherskiej zawarto sporo ciekawych współprac. Prezentujemy nasz ranking, w którym wybraliśmy dziesięć najciekawszych.

Udostępnij
Betclic mocno zaangażował się w polską piłkę nożną

1.Betclic sponsorem pierwszej, drugiej i trzeciej ligi
Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic podpisali największą umowę sponsoringową w historii klubowych rozgrywek organizowanych i prowadzonych przez piłkarską centralę. Od 1 lipca 2024 roku
rozgrywki drugiego, trzeciego i czwartego poziomu rozgrywkowego w Polsce noszą nazwę Betclic 1., Betclic 2. Ligi oraz Betclic 3. Ligi. Umowa obowiązywać będzie przez najbliższe cztery lata, aż do zakończenia sezonu 2027/2028.

2. STS i Borussia Dortmund
STS podpisał umowę sponsorską z Borussią Dortmund, na mocy której został regionalnym partnerem klubu z Bundesligi. Dodatkowo STS był również partnerem pożegnalnego meczu dwóch polskich legend, czyli Łukasza Piszczka i Jakuba Błaszczykowskiego. To pierwsza taka umowa sponsorska w historii polskiego rynku bukmacherskiego. Dzięki nawiązaniu współpracy z ośmiokrotnym mistrzem Niemiec, STS uzyskał wyłączność branżową na Polskę m.in. w obszarze wykorzystania logotypu BVB, posługiwania się tytułem „Regional partner”, a także korzystania na wyłączność z unikalnych materiałów contentowych dla fanów BVB wypracowanych w ramach współpracy. STS może również wykorzystywać wizerunek zawodników Borussi Dortmund w swoich kreacjach reklamowych, a także organizować liczne akcje promocyjne i konkursy w mediach społecznościowych.


3.Superbet i Polski Związek Narciarski
Superbet przedłużył o kolejne dwa lata umowę sponsorską z Polskim Związkiem Narciarskim. Współpraca to nie tylko ekspozycja marki na skoczniach podczas polskich konkursów PŚ i innych imprez pod egidą PZN czy prezentowanie banerów wokół skoczni. Bukmacher bowiem przygotował dla kibiców różnego rodzaju aktywacje.

4.Fortuna na dłużej z Legią i Radomiakiem
Legia Warszawa wraz ze swoim sponsorem, firmą Fortuna, miała dla legijnej społeczności kolejną akcją specjalną, w ramach świętowania dziesięciolecia współpracy. Zniżka w wysokości 30% na nową koszulkę meczową czekała na każdego, kto w dniach 29 sierpnia – 1 września przyszedł do Legia FanStore w dowolnej koszulce meczowej z logo Fortuny. Fortuna Zakłady Bukmacherskie podpisała z Radomiakiem Radom nową, dwuletnią umowę sponsoringową i co najmniej do końca sezonu 2025/2026 będzie sponsorem radomskiego klubu. Bukmacher związany jest z Zielonymi nieprzerwalnie od 5 lat. Nowa, rozszerzona umowa pozwoli na jeszcze większą ekspozycję logotypu Fortuny na stadionie przy ul. Struga 63, a także przewiduje liczne akcje skierowane do kibiców Radomiaka. Kontynuacja współpracy to efekt zbudowanych przez lata relacji i obustronnej wiary w projekt. W nadchodzących sezonach Radomiak wraz z Fortuną przygotuje szereg inicjatyw, których celem będzie aktywizacja fanów w social mediach i na stadionie, a sam sponsor przeznaczy w konkursach dla kibiców część z przynależnych w ramach umowy świadczeń.

5.Fuksiarz.pl zostaje z LaLiga
Legalny polski bukmacher od sezonu 2023/2024 współpracuje z jedną z najlepszych piłkarskich lig na świecie. Do oficjalnego ogłoszenia partnerstwa doszło rok temu w Warszawie. Wiadomo już, że Fuksiarz.pl będzie kontynuował działania z hiszpańską La Liga.
Cieszymy się, że będziemy kontynuować współpracę Fuksiarz.pl z La Liga w kolejnym sezonie. Pierwszy rok był dla nas ogromnym sukcesem, a bycie jedynym polskim bukmacherem współpracującym z jedną z pięciu najlepszych lig Europy to dla nas zaszczyt – powiedziała nam w sierpniu Aneta Tylicka, CEO
Fuksiarz.pl. W rozmowie z Interplay Tylicka mówiła też o atrakcjach dla klientów:
W nowym sezonie przygotowaliśmy jeszcze więcej atrakcji. Oprócz freebetu na La Liga w ramach oferty powitalnej oraz nowych promocji, gracze mogą liczyć na atrakcyjne nagrody. Wśród nich znajdą się bilety VIP na topowe mecze, koszulki i piłki z autografami gwiazd oraz inne gadżety. Na największych Fuksiarzy czekają wycieczki, podczas których będą mogli towarzyszyć swoim idolom w szatni i na murawie. Nagrody będą dostępne w FuksBox. Promocję można znaleźć w aplikacji Fuksiarz i za pomocą jednego ruchu palcem otworzyć wspomnianą skrzynkę, odkrywając unikalne nagrody każdego dnia. Jest ona
całkowicie darmowa. Dlatego warto regularnie zaglądać do aplikacji i otwierać Fuksboxa, a także śledzić Fuksiarz.pl na stronie i w mediach społecznościowych
– podsumowała Tylicka.

6.Superbet z GKS Katowice
Firma Superbet Polska została sponsorem głównym wielosekcyjnego GKS-u Katowice na kolejne trzy sezony ligowe w lipcu 2024 roku. Sponsor obejmuje swoim wsparciem finansowym kilka sekcji GieKSy:
piłkę nożną mężczyzn i kobiet, a także hokeja i siatkówkę mężczyzn.

7. Fortuna sponsorem Motoru Lublin
Fortuna Zakłady Bukmacherskie w październiku br. została oficjalnym sponsorem Motoru Lublin. Kontrakt obowiązywać będzie co najmniej do końca sezonu 2024/2025 z możliwością jego przedłużenia.
W ramach zawartego porozumienia, Fortuna we współpracy z klubem przeprowadzi w trakcie trwającego sezonu liczne aktywacje sponsorskie dla lubelskich kibiców. Ponadto, logo bukmachera pojawi się na usytuowanych na Arenie Lublin nośnikach reklamowych, a także w klubowych przestrzeniach online.

8. forBET sponsorem Cracovii
W czerwcu br. bukmacher forBET został sponsorem Cracovii, a co za tym idzie, jest to druga po grupie kapitałowej Comarch, najwyższa umowa sponsoringowa w historii klubu. Firma forBET to jedna z czołowych firm bukmacherskich w Polsce, która zdobyła uznanie dzięki innowacyjnemu podejściu do
zakładów sportowych oraz szerokiej ofercie gier. forBET, zarejestrowany i działający zgodnie z polskim prawem, posiada licencję na prowadzenie zakładów wzajemnych wydaną przez Ministerstwo Finansów.

9. STS z Kanałem Zero i Meczykami
STS nawiązał partnerstwo z Kanałem Zero – najpopularniejszym i najlepiej oglądanym w Polsce kanałem internetowym o tematyce ogólnej i sportowej.
Współpraca obejmuje obecność marki STS na kanale YouTube i w mediach społecznościowych Kanału Zero. Wśród najważniejszych działań reklamowych znajdzie się ekspozycja bukmachera w programach live, kursy w zapowiedziach wydarzeń ze świata sportu, rozrywki i polityki, w tym m.in. lokowanie produktu oraz promocje. Ze względu na szeroką ofertę STS (m.in. możliwość obstawiania wydarzeń politycznych i rozrywkowych), bukmacher obecny będzie nie tylko w programach codziennych. Umowa pomiędzy STS i Kanałem Zero obowiązywała przez cały 2024 rok.
STS nawiązał również strategiczne partnerstwo z Meczyki.pl – portalem kompleksowo przekazującym informacje ze świata piłki nożnej. Rozszerzona współpraca obejmuje obecność marki STS na kanale YouTube oraz stronie internetowej Meczyki.pl. Wśród najważniejszych działań reklamowych znajdują się m.in. kursy bukmacherskie w wynikach na żywo, kursy w zapowiedziach meczów, świadczenia w trakcie programów YouTube w tym m.in. lokowanie produktu oraz promocje.

10. Julia Szeremeta ambasadorką TotalBet
Do TOTALbetowej ekipy dołącza prawdziwie mistrzowski duet – Julia Szeremeta, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Paryżu, i jej trener, Tomasz Dylak. TotalBet stawia na boks, który po ich sukcesie zyskał w Polsce nowe życie.
„Srebrny krążek w kategorii piórkowej (do 57 kg) to coś, na co polskie pięściarstwo czekało… 32 lata. To mniej więcej tyle czasu ile cały kraj czeka na bukmachera, który zrewolucjonizuje rynek! I to właśnie my zamierzamy to zrobić! Bo Julia to nie tylko sportowa petarda, ale też przykład, że marzenia można spełniać również na największych arenach świata!” – zaznaczył TotalBet.

Udostępnij
redakcja

redakcja