Zakazy reklam hazardu szkodzą przychodom Sky TV
Sky, będący własnością firmy Comcast, poinformował, że spadek przychodów z reklam o 18,2% w trzecim kwartale tego roku był w dużej mierze spowodowany zakazem reklamowania hazardu w Wielkiej Brytanii i nowymi ograniczeniami reklamowymi we Włoszech. Przychody z reklam spadły z 545 mln USD w trzecim kwartale 2018 r. do 446 mln USD w trzecim kwartale […]
Sky, będący własnością firmy Comcast, poinformował, że spadek przychodów z reklam o 18,2% w trzecim kwartale tego roku był w dużej mierze spowodowany zakazem reklamowania hazardu w Wielkiej Brytanii i nowymi ograniczeniami reklamowymi we Włoszech.
Przychody z reklam spadły z 545 mln USD w trzecim kwartale 2018 r. do 446 mln USD w trzecim kwartale 2019 r., czyli pierwszym kwartale od wejścia w życie zakazu.
W swoim raporcie kwartalnym Comcast stwierdził, że spadek „odzwierciedla niekorzystny wpływ zmiany przepisów związanych z reklamami hazardowymi w Wielkiej Brytanii i we Włoszech, a także ogólną słabość rynku”. Grupa odpowiedzialnego hazardu (IGRG) wprowadziła we Włoszech zakaz „od gwizdka do gwizdka” w grudniu 2018 r. Zgodnie z tym zakazem nie można wyświetlać żadnych reklam hazardu podczas spotkań sportowych, a także pięć minut przed rozpoczęciem wydarzenia sportowego i pięć minut po zakończeniu spotkania. Zakaz ten nie dotyczy wyścigów koni i chartów.
Brytyjski zakaz „od gwizdka do gwizdka” został wprowadzony 1 sierpnia 2018 r., co oznacza, że kwoty podane przez Sky odnoszą się tylko do dwóch miesięcy z nowymi zasadami. Ponieważ angielska Premier League rozpoczęła się 10 sierpnia, zakaz może mieć większy wpływ na przyszłe kwartały, które obejmą trzy pełne miesiące rozgrywek Premier League.
Włochy 1 stycznia wprowadziły całkowity zakaz reklamowania gier hazardowych. Oprócz reklamy telewizyjnej zabronione jest przekazywanie informacji handlowych, takich jak lokowanie produktu, dystrybucja produktów z logo bukmacherów (w tym konkursów z produktami z logo jako nagrodami), tradycyjne reklamy czy inne działania marketingowe.
Reklama jako całość stanowiła zaledwie 9,8% przychodów Sky, a różnica między przychodami z reklam w trzecim kwartale 2018 r. i 2019 r. wyniosła 2% całkowitych przychodów firmy.
Sky był wcześniej operatorem Sky Betting and Gaming, ale sprzedał większość działalności prywatnej grupie kapitałowej CVC w 2015 roku, zanim Stars Group kupiła zarówno część CVC firmy, jak i pozostałe 20% Sky w 2018 roku.
Źródło: iGamingBusiness