Ogolna 23 grudnia 2020

Zmiana rezydencji podatkowej. Playtech przenosi się do Wielkiej Brytanii

Akcjonariusze Playtech zgodzili się na zaproponowane przez zarząd przeniesienie rezydencji podatkowej z Wyspy Man do Wielkiej Brytanii.

Głosowanie

W głosowaniu w piątek 92,2% z 230 000 oddanych głosów opowiedziało się za propozycją relokacji ogłoszoną po raz pierwszy na początku tego miesiąca. Tym samym akcjonariusze zgodzili się na plan przeniesienia do kontynentalnej części Wielkiej Brytanii na początku 2021 r. Zarząd Playtech uważa, że firma na tym skorzysta w dłuższej perspektywie czasu.

Playtech z przyjemnością potwierdza, że ​​proponowana uchwała na dzisiejszym Walnym Zgromadzeniu została formalnie zatwierdzona przez akcjonariuszy – czytamy w oświadczeniu.

Korzyści

Jak wspomnieliśmy już na początku tego miesiąca zarząd Playtech rozważał tego typu zmianę. Rozliczanie się w Wielkiej Brytanii pozwoli bowiem firmie podejmować wiele decyzji na miejscu. Także w Wielkiej Brytanii będzie można organizować spotkania akcjonariuszy, co sprawi, że będą chętniej i częściej brali udział w głosowaniach.

W swojej najnowszej informacji handlowej Playtech stwierdził: – Wielka Brytania pozostaje kluczowym rynkiem regulowanym dla Playtech, gdzie siła Playtech ONE zapewnia mu strategiczną przewagę nad resztą stawki.

Warto zaznaczyć również, że Playtech brał aktywny udział w dyskusjach nad tematem bezpiecznej gry, a także reklamy hazardu w mediach. Tym samym Playtech oczekuje, że jego zaangażowanie w temat bezpiecznego hazardu sprawi, że pozostanie platformą, z której korzystają rynki regulowane – czytamy w dalszej części oświadczenia.

Spadek przychodów

We wrześniu Playtech odnotował spadek przychodów o 22,5% rok do roku w pierwszej połowie 2020 r. Oczywiście wpływ na taki wynik miał kryzys związany z pandemią koronawirusa. Dotknięte zostały zwłaszcza segmenty B2B i B2C.

Przychody za sześć miesięcy do 30 czerwca spadły do ​​564,0 mln EUR, ponieważ dobre wyniki działu finansowego TradeTech nie były w stanie zrównoważyć 13,5% spadku przychodów B2B i 41,0% spadku z rynku B2C.