07.07.2020 14:11

Znaczy wzrost niemieckiego rynku hazardowego do 2024 roku?

Według prognoz rynkowych Goldmedia, dostawcy usług konsultingowych i badawczych, niemieckie przychody z hazardu osiągną do 2024 r. 3,3 mld euro.

Znaczy wzrost niemieckiego rynku hazardowego do 2024 roku?

Znaczy wzrost przychodów

Jak już wspomnieliśmy z raportu wynika, że przychody z gier hazardowych na niemieckim rynku wzrosną z 2,2 mld EUR w 2019 r, do 3,3 mld EUR w 2024 r. Warto zaznaczyć również, że przewidywania te są wiarygodne, ponieważ Goldmedia stworzyła ten raport we współpracy z renomowanym portalem branżowym CasinoOnline.de.

Obecnie wygląda to tak, że obroty we wszystkich produktach i branżach z podziałem na m.in. kasynową i zakładów sportowych wzrosły o 850 milionów euro – do łącznej kwoty 16,3 miliarda euro. Co ciekawe najbardziej dochodowym biznesem są obecnie w Niemczech salony z automatami do gier.

Koronawirus spowolni rozwój branży

Wskaźniki wzrostu w kasynach internetowych i zakładach sportowych wzrosły w 2019 roku o odpowiednio 10,6% i 18,6%. Jest to zdecydowany rekord wzrostu w tych segmentach, jeśli chodzi o ostatnie lata. Z drugiej jednak strony w raporcie możemy przeczytać, że 2020 rok będzie znacznie gorszy z powodu pandemii koronawirusa. Analitycy przewidują, iż oba rynki mogą spaść nawet o 12,9%.

Nowy system przyznawania licencji

Oprócz prognoz rynkowych raport zawierał ankietę, w które udział wzięło 400 graczy korzystających z usług hazardowych w internecie. I co ciekawe pomimo ostrzejszych ograniczeń, które będą nakładane na operatorów w ramach nadchodzącego nowego systemu licencjonowania, 62% respondentów stwierdziło, że wybrałoby operatora posiadającego lokalną licencję. Jednak ponad jedna trzecia (38%) stwierdziła, że ​​wolałaby kontynuować grę w firmach, które nie posiadają niemieckiej licencji na oferowanie zakładów wzajemnych

Badanie wykazało, że obecnie 12% respondentów gra codziennie w automaty online, a około 32% gra co tydzień. Najczęściej używaną platformą do gry na automatach online jest smartfon, który stanowi około 65% wśród wszystkich badanych.

Reklama w niemieckiej branży hazardowej

Pozyskiwanie klientów odbywa się głównie poprzez reklamę online (39%), podczas gdy media społecznościowe stanowią zaledwie 9%. Rekomendacje znajomych zajmują znacznie wyższą pozycję, gdyż aż 28% pytanych osób zdecydowało się założyć konto u operatora, którego polecił mu kolega lub koleżanka.

Jak wynika z badania, większość respondentów (52%) wydaje na hazard internetowy mniej niż 50 EUR miesięcznie. Z kolei na pytanie o środki ochrony klientów, takie jak limity depozytów, aż 81% ankietowanych przyznało, że są one słusznie wprowadzane.

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński