Brytyjskie agencje reklamowe sprawdzą dostępność reklam hazardu pod kątem dzieci

kategoriaOgolna autorMC data03.12.2019

Brytyjski Komitet ds. Praktyk Reklamowych (CAP) i Broadcast Committee of Advertising Practice (BCAP) rozpoczęły nowe konsultacje w sprawie propozycji zmiany obecnych przepisów. Nowe regulacje mają uniemożliwić dzieciom dostęp do reklam hazardowych i loteryjnych.

Aktualne regulacje ograniczają wiek aktorów biorących udział w reklamie produktu loteryjnego lub hazardowego. Komunikaty marketingowe nie mogą przedstawiać osób poniżej 25 roku życia ani nie mogą zachwalać hazardu czy loterii. Uznano, że takie zasady mogą być zbyt surowe, ponieważ może to uniemożliwić niektórym loteriom prezentowanie beneficjentów loterii w reklamach. Zaproponowano, aby ograniczyć dostęp do reklam osobom poniżej 25 roku życia.

Konsultacje skoncentrują się na tym, czy obecne przepisy powinny zostać zmienione, aby rozwiązać ten problem. Jednocześnie regulator skupi się na utrzymaniu wysokiego poziomu ochrony młodzieży.

Propozycje obejmują zmianę zasad, które będą wykluczać reklamy zdrapek i natychmiastowych wygranych online z udziałem osób poniżej 25 roku życia w znaczącej roli, a reklamy zwykłych loterii nie będą mogły być pokazywane osobom poniżej 25 roku życia. Towarzyszyłyby temu jednak dwie klauzule wyjaśniające, kiedy dzieci mogą zostać uwzględnione w takich reklamach – gdy reklama mówiłaby o produkcie, bez wyraźnej zachęty do jego zakupu oraz gdy loteria skierowana jest do osób poniżej 25 roku życia.

Konsultacje potrwają osiem tygodni, do 23 stycznia 2020 r. CAP i BCAP poinformowały, że szukają opinii zainteresowanych stron i eskpertów związanych z tematyką loterii i czynników ryzyka hazardu. Odpowiedzi można przesyłać pocztą elektroniczną bezpośrednio do CAP za pośrednictwem AdPolicy@cap.org.uk.

Po przeanalizowaniu odpowiedzi przez CAP i BCAP, ocena konsultacji zostanie opublikowana na stronie internetowej.

udostępnij na facebooku
udostępnij na twitterze
MC 03.12.2019
    ]