Ogolna 7 maja 2020

Badania Gemius/PBI. Znaczny spadek ruchu w serwisach bukmacherskich

Gemius/PBI wykonał badania, z których wynika, że w czasie pandemii koronawirusa firmy bukmacherskie są znacznie rzadziej odwiedzane, niż zwykle. W marcu tacy operatorzy jak STS, LVBET i Fortuna miały o 25 proc. użytkowników i 70 proc. odsłon mniej niż przed rokiem w tym samym okresie czasu. Z kolei strona Multipasko.pl z wynikami Lotto odnotowała bardzo duży wzrost w marcu. 

Zgodnie z wynikami badań Gemius/PBI  można stwierdzić, że zdecydowanym liderem w kategorii hazardowej (włącznie z firmami bukmacherskimi) było Lotto.pl, które należy do Totalizatora Sportowego. Witryna należąca do spółki skarbu państwa w marcu br. odwiedziło 3,71 mln internautów, co przełożyło się na 68,38 mln odsłon. Dwie inne nieoficjalne witryny przedstawiające wyniki gier liczbowych LOTTO zanotowały następujące wyniki

Multipasko.pl – 610,2 tys. użytkowników i 33,99 mln odsłon

Megalotto.pl – 449,1 tys. użytkowników i 1,86 mln odsłon

Jeśli chodzi o firmy bukmacherskie liderem pozostała witryna sts.pl, którą w marcu odwiedziło 1,83 mln internautów, co przełożyło się na 18,6 mln odsłon. Następne w kolejności były:

LVbet.pl – 848 tys. użytkowników i 2,46 mln odsłon

Unibet.com – 412,6 tys. użytkowników i 700,7 tys. odsłon

eFortuna.pl – 399,9 tys. użytkowników i 13,36 mln

Powyższa tabela opracowana przez Wirtualnemedia.pl pokazuje znaczne spadki odwiedzin serwisów bukmacherskich i mniejsze Lotto.pl w marcu tego roku – porównując do tego samego okresu czasu przed rokiem. Otóż Lotto.pl, czyli oficjalna strona LOTTO odnotowała spadek o 32,4 tys. użytkowników i 12,82 mln odsłon. Z kolei jak już wcześniej wspomnieliśmy Multipasko.pl zyskało 299,1 tys. odwiedzających (prawie 100% wzrost – przyp.red) i 5,19 mln odsłon.

Legalne serwisy bukmacherskie, które były brane pod uwagę w badaniu Gemius/PBI, czyli STS.pl, LVBET.pl i eFortuna.pl w marcu ubiegłego roku miały łącznie 4,09 mln użytkowników oraz i 112,15 mln odsłon. W bieżącym roku mają – 3,08 mln użytkowników i 34,42 mln odsłon. Tym samym, tak jak wspomnieliśmy na początku, zanotowały spadek liczby odwiedzających o 1 mln zł (24,6 proc.) i liczby odsłon o 77,72 mln (69,3 proc.).

Tak duże spadki z całą pewnością mają związek z pandemią koronawirusa, która wpłynęła na odwołanie lub przełożenie niemal wszystkich rozgrywek sportowych na całym świecie. W połowie marca zapytaliśmy przedstawicieli ww. firm bukmacherskich i nie tylko o wpływ pandemii na branżę bukmacherską i byli oni zgodni w tym, że ten będzie negatywny, a obroty mogą spaść nawet o kilkadziesiąt procent.