Bukmacherka 29 marca 2024

“Gamifikacja to doskonałe narzędzie do zatrzymania klienta w serwisie”

autor: redakcja
Polski rynek zakładów bukmacherskich jest już bardzo nasycony. Firmy muszą szukać swojego wyróżnika, żeby wywalczyć uwagę klienta, a później zatrzymać go na dłużej. O gamifikacji, jej możliwościach i zastosowaniu podczas VII Kongresu Sport Biznes Polska mówiła Roma Düm, ekspertka w tej dziedzinie i wykładowczyni AWF Warszawa.

Gamifikacja w branży bukmacherskiej jest trochę jak z yeti: każdy słyszał, nikt nie widział. Słyszymy, że polskie firmy przygotowują się do jej wprowadzenia – powiedziała Roma Düm podczas swojego wystąpienia na Kongresie Sport Biznes Polska. 

Jej dynamiczna prezentacja “Gamifikacja, czyli transformacja doświadczeń – wyzwania, nagrody, emocje” była niezwykle ciekawa i stanowiła bardzo dobry punkt odniesienia do tego, jak poprawić się może branża bukmacherska w Polsce, szukając coraz to nowych sposobów na przykucie uwagi użytkownika.

Zrobić więcej

Roma Düm podkreśliła, że gamifikacja w obszarze zakładów bukmacherskich to doskonałe narzędzie do zatrzymania klienta w serwisie. Sama akwizycja nowych użytkowników to bardzo drogi proces, więc zrobienie wszystkiego, aby ten został w firmą na dłużej powinno być priorytetem.

Do tego potrzebne jest przygotowanie odpowiednich połączeń, aby użytkownik mógł wytworzyć nawyki związane z produktem. 

Pomoże w tym sekwencja czterech zachowań, która odpowiednio powtarzana i odpowiednio zaplanowana, przyniesie efekt w postaci zaangażowania gracza. Należy dać mu bodziec, który skłoni go do akcji. Następnie nagrodzić i czekać na inwestycję. 

Projektowanie strategii należy starannie dobrać do grupy graczy, do jakich kierujemy swoje działania. 

Za wzór do naśladowania Düm postawiła aplikację do nauki języków obcych – Duolingo i jej mechanizm nagradzania za regularność oraz czas spędzony na korzystaniu z niej. 

Klucz do zrozumienia gracza

Zdaniem Romy Düm gamifikacja w branży bukmacherskiej to naturalny kierunek działań dla firmy, które powinny położyć na to duży nacisk przy tworzeniu produktów. 

Według niej istotnie kluczowe będzie nie tylko tworzenie pozytywnych emocji, ale również nauka odpowiedniego zagospodarowania uwagi oraz nastroju klienta po porażkach. 

Sama gamifikacja powinna przewidywać zachowania i potrzeby klienta w taki sposób, aby dawać im coś, o czym sami nie pomyśleli. 

Do tego warto wykorzystać kreatywny i analityczny proces określania, czym będzie witryna internetowa, urządzenia lub oprogramowanie.

Odpowiednio stworzona gamifikacja to system wyzwań i nagród oparte na danych o użytkowniku tak, aby zapewnić mu hiperspersonalizowane doświadczenie powiązane z marką, gdzie sama korzyść nie musi być monetarna, jednak ściśle związana z produktem. 

Miłosz Marek

Dodaj komentarz