Ogolna 10 grudnia 2020

Globalna reorganizacja w Sportradar

Sportradar, dostawca rozwiązań z zakresu integralności sportowej i danych, ogłosił reorganizację swojej działalności w skali całej firmy. Tym samym oznacza to przejście w kierunku zregionalizowanego podejścia w celu wspierania przyszłej strategii rozwoju.

Dostawca oświadczył, że nowa struktura będzie lepiej służyć rozwojowi jego globalnej działalności w zakresie zakładów bukmacherskich, a także rozszerzeniu jego pionu rozrywki sportowej, portfolio treści związanych z grami i hazardem. Generalnie zyskać na zmianach ma rozwój integralności wszystkich usług.

Struktury firmy

Warto przypomnieć, że od początku stycznia Carsten Koerl będzie nadal nadzorował działalność firmy jako dyrektor generalny grupy, wspierany przez trzech regionalnych dyrektorów generalnych na całym świecie, co zapewne pomoże łagodnie przejść przez proces reorganizacji.

Arne Rees będzie pełnił funkcję CEO w Ameryce Północnej, a Werner Becher, poprzednio dyrektor zarządzający zakładami bukmacherskimi w USA, będzie nadzorował działalność Sportradar w Wielkiej Brytanii, regionie EMEA i Ameryce Łacińskiej jako dyrektor generalny w tych regionach.

Z kolei Eduard Blonk obejmie tymczasowo stanowisko CEO w regionie Azji i Pacyfiku, przy wsparciu Michaela Maerza jako zastępcy. Blonk został również mianowany dyrektorem handlowym firmy.

Znaczenie reorganizacji

Carsten Koerl podkreśla, że reorganizacja jest bardzo ważna i potrzebna: – Jako wiodąca firma zajmująca się technologiami sportowymi i innowacjami w zakładach sportowych , Sportradar jest w pełni zaangażowany w dostarczanie niezrównanych wrażeń naszym klientom i partnerom. Tym samym nasza zaktualizowana struktura zwiększy poziom bliskości z klientem, zwinność i ogólną szybkość reakcji, jednocześnie wykorzystując nasze ogromne doświadczenie. Proszę mi uwierzyć, że ta reorganizacja jest konieczna i bardzo nam pomoże. 

Oprócz regionalnych dyrektorów generalnych, pracownicy wyższego szczebla pełniący szereg innych ról będą podlegać Koerlowi w ramach nowej struktury. Należą do nich Warren Murphy, który wcześniej był dyrektorem zarządzającym zakładami, ale teraz będzie pełnił funkcję dyrektora ds. produktów w zakresie zakładów i gier.

Rainer Geier, poprzednio dyrektor zarządzający ds. Cyfrowych platform audiowizualnych i rozwiązań reklamowych, przejmie rolę dyrektora ds. produktu w dziedzinie rozrywki sportowej i także będzie podlegał Koerlowi. Podobnie jak dyrektor ds. technologii Ben Burdsall, dyrektor finansowy Alex Gersh i dyrektor ds. Strategii Ulrich Harmuth.