Ogolna 30 marca 2020

Globalne problemy SBTech. ETOTO i PZBuk muszą czekać

Klienci ETOTO i PZBuk od weekendu nie mogą korzystać z usług bukmacherów, ponieważ strony operatorów nie działają. Jest to spowodowane globalną awarią dostawy SBTech. Skutki awarii odczuwają również zagraniczni operatorzy. 

Tajemnicza i niespodziewana aktualizacja strony ETOTO

Klienci są coraz bardziej zniecierpliwieni awarią ETOTO, która trwa już trzy dni. Domagają się natychmiastowej wypłaty środków, ale obecnie jest to niemożliwe, gdyż wchodząc na stronę bukmachera, trafiamy na poniższy komunikat:

Firma bukmacherska zniecierpliwionym klientom odpowiada następującym komunikatem: – Cały czas intensywnie pracujemy nad jak najszybszym umożliwieniem gry, ale aktualizacja jest dość szeroka i niespodziewana, dlatego trudno nam określić czas jej zakończenia. Rozumiemy jak bardzo uciążliwa jest niedostępność serwisu i bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację. Gdy tylko zakończymy aktualizację, będziesz mógł zlecić natychmiastową wypłatę wszystkich Twoich środków.

Identycznie sytuacja, jeśli chodzi o komunikat na stronie, wygląda na stronie Polskich Zakładów Bukmacherskich – PZBuk.

Jak jest przyczyna awarii stron ETOTO i PZBuk?

Z naszych informacji wynika, że w piątek w okolicach północy na system komputerowy lub usługę sieciową należącą do SB Tech mógł zostać przeprowadzany atak hakerski. Właśnie z tego powodu od trzech dni korzystanie ze stron ETOTO i PZBuk jest niemożliwe.

Z uwaga na fakt, że żaden z bukmacherów nie wydał w tej sprawie oficjalnego oświadczenia, zapytaliśmy ich o stanowisko. Najpierw odpowiedź otrzymaliśmy od przedstawiciela ETOTO, Tomasza Mazura: – Potwierdzamy awarię naszej strony. Przyczyną jest globalny problem techniczny naszego dostawcy. Na dziś pracuje on nad bezpiecznym przywróceniem systemu tak, aby każdy gracz miał dostęp do swoich środków oraz możliwości dalszego korzystania z naszych usług. Dopiero w kolejnym etapie będziemy wyjaśniać dokładne przyczyny powstania awarii z firmą SBTech. Na ten moment możemy zapewnić, że informacje o stanie każdego z kont graczy są zabezpieczone w niezależnej bazie danych, a środki pieniężne znajdują się na kontach w polskich bankach.

Z kolei prezes zarządu PZBuk, Patryk Włodarski przekazał nam następujący komunikat: – Odczuwamy w tej chwili problemy techniczne związane z działaniem oprogramowania jednego z naszych dostawców – firmy SBTech. Na naszej stronie prowadzone są prace modernizacyjne mające na celu przywrócenie oferty sportowej oraz zakładów wirtualnych w możliwie najkrótszym czasie. Pozostałe funkcjonalności naszego serwisu działają bez zarzutów. Gracze mają pełen dostęp do swoich kont klienta i zgromadzonych na nich środków.

Najgorszy czas na awarię

Jak wiadomo nigdy nie ma dobrego czasu na awarię. Obecnie jednak, gdy prawie cały świat sportu zatrzymał się kilka tygodni temu w związku z pandemią koronawirusa, każda awaria budzi niepokój klientów. Branża bukmacherska, o czym sama otwarcie mówi, przeżywa kryzys. Nic więc dziwnego, że klienci odczuwają niepokój, gdy nie mogą zalogować się na swoje konto. Tym bardziej gdy awaria trwa już kilka dni. Nie tak dawno z awarią musiał uporać się również BETFAN, który przez ponad 30 godzin nie mógł wykorzystywać zakładów wirtualnych. Przypomnijmy, że w tamtym wypadku dostawcą wirtuali jest Playtech.

Obecnie nie wiadomo, kiedy ETOTO i PZBuk znowu zaczną działać. Może być to zarówno kwestia kilku godzin jak i dni. Z całą pewnością w dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, kolejny związany ze sprawami technicznymi, nie jest najlepszą informacją dla obu operatorów. Informacja jest szczególnie niezbyt fortunna dla PZBuka, ponieważ inne brandy z grupy Cherry Online również korzystają z usług tego samego dostawcy. Jak tylko uda nam się uzyskać oficjalne stanowisko firmy SBTech to niezwłocznie Państwa o tym poinformujemy.