Hiszpański regulator publikuje dane z Q1 2021 roku. Powiew optymizmu dla branży
Wzrost przychodów
GGR za pierwszy kwartał 2021 roku wyniósł 240,1 mln euro, co również było wzrostem o 3,8% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Wpłaty i wypłaty graczy wzrosły odpowiednio o 6,1% i 6,4% w czwartym kwartale 2020 roku, podczas gdy liczba nowych kont zarejestrowanych w skali miesiąca wzrosła o 7,9% w tym samym okresie do 422 533.
Całkowita średnia miesięczna aktywnych kont gier wyniosła 1,1 mln, co oznacza wzrost o 22,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrost w tym aspekcie może cieszyć, ponieważ oznacza, że operatorzy z rynku regulowanego potrafili skusić w odpowiedni sposób graczy do gry na ich platformach.
Kto wygenerował najwięcej?
Zakłady sportowe wygenerowały 110,3 mln euro, czyli 45,6% GGR z omawianego kwartału. W tym przypadku mowa więc o nieznacznym spadku w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 roku. Wówczas zakłady sportowe stanowiły 50,4% GGR.
Kasyno odpowiadało za 41,4% GGR w tym kwartale, przy 99,5 mln euro, co stanowi wzrost o 28,3% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Poker był kolejnym pod względem wielkości pionem, przynosząc 25,0 mln €, czyli o 3,1% więcej niż w poprzednim roku, podczas gdy bingo przyniosło 3,6 mln €, co oznacza spadek o 2,4%.
Wydatki
Wydatki marketingowe w tym kwartale wyniosły 148,4 mln euro, co przełożyło się na 71,5 mln euro na reklamę, 56,0 mln euro na koszty promocji, 12,4 mln euro na marketing afiliacyjny i 8,5 mln euro na sponsoring.
W porównaniu z poprzednim kwartałem wydatki marketingowe spadły o 1,7% w wyniku regresu wydatków we wszystkich obszarach z wyjątkiem marketingu afiliacyjnego, którego koszt wzrósł o 1,2%.
Przypomnijmy, że Hiszpania posiada łącznie 80 licencjonowanych operatorów, z których 51 oferowało gry kasynowe, 44 zakłady sportowe, dziewięciu pokera, trzy bingo i dwa loterie.