Interplay organizuje Polski Tydzień Odpowiedzialnej Gry
Tydzień Odpowiedzialnej Gry to wydarzenie, które jest cyklicznie organizowane wśród przedstawicieli branży hazardowej. Najwięcej tego typu eventów odbywa się w branży zachodniej i zwyczajowo przypada na drugą część roku. Tego typu inicjatywy mają za zadanie podnieść poziom dyskusji związany z zagadnieniem odpowiedzialnej gry i wrażliwości na problemy społeczne.
Interplay w swojej misji ma zapisaną integracje środowiska rozrywkowego, a co za tym idzie również organizację wydarzeń, które będą miały charakter probranżowy. Redakcja po raz pierwszy w swojej historii chce podjąć się organizacji wydarzenia, na które złoży się szereg różnych aktywności. Do udziału i śledzenia zapraszamy oczywiście wszystkich przedstawicieli branży, którzy w swojej misji również mają zapisane cele edukacyjne – zarówno skierowane do graczy jak i innych przedstawicieli poszczególnych sektorów.
Współpraca z ekspertem
Wśród aktywności, które odbędą się na stronie Interplay znajdzie się debata z przedstawicielami branży rozrywkowej, by wspólnie zastanawiać się nad kierunkami rozwoju i przyszłości odpowiedzialnej gry. Redakcja jest świadoma trudności i złożoności zagadnienia, do którego trzeba podejść z odpowiednimi kompetencjami. Dlatego do współpracy przy wydarzeniu zaprosiliśmy również Marię Sierzputowską, terapeutę ds. uzależnień z wieloletnim doświadczeniem w branży. Na Interplay podzieli się swoimi przemyśleniami i będzie odpowiadać na pytanie dziennikarzy przy pozostałych aktywnościach mediowych.
Maria Sierzputowska – certyfikowany Specjalista Psychoterapii Uzależnień. Kierownik Poradni Terapii Uzależnień w Nasielsku. Przeszło 20-letni praktyk w pracy z osobami z uzależnieniami od gier hazardowych.
Szara strefa zagrożeniem dla graczy
Redakcja Interplay zaplanowała również segment edukacyjny przeznaczony do mediów i dziennikarzy, który ma podnieść poziom świadomości związany z aktywnością szarej strefy, który w sposób krytyczny narusza wszelkie wypracowane sposoby w temacie odpowiedzialnej gry. Operatorzy w szarej strefie nie stosują chociażby mechanizmów samowykluczenia graczy, którzy nawet w przypadku problemów z grą i tak będą dostawali agresywne komunikaty marketingowe zachęcające do powrotu.
Szara strefa formuje swoje treści reklamowe w sposób, który jest sprzeczny z Ustawą o Grach Hazardowych. Bardzo często udział w grach hazardowych jest tam przedstawiany jako sposób na szybkie wzbogacenie się.
To nie wszystko
Na Interplay nie zabraknie również rozmów z operatorami i dostawcami, chcących aktywnie wprowadzać i ulepszać mechanizmy odpowiedzialnej gry. W planach jest również przedstawienie kodeksu pozytywnych praktyk, jak realnie można wpływać na graczy i zabezpieczać ich przed nieprzewidzianymi sytuacjami. O wszystkich aktywnościach będziemy informować w najbliższych dniach. Mamy nadzieję, że nasze wydarzenie zostanie pozytywnie przyjęte przez środowisko rozrywki, jako skromny dodatek wpływający pozytywnie na działanie całej branży.