09.02.2020 22:45

Jak znaleźć pracę u bukmachera?

Wielu z nas, podczas stawiania kolejnego kuponu u bukmachera, rozmyśla: a gdyby tak popracować u bukmachera i zdobyć te wszystkie złote rady, które pozwolą mi wygrać? Opisaliśmy więc, jak można taką pracę zdobyć i czego się spodziewać. Na początek musimy zastanowić się, na jakim stanowisku chcielibyśmy pracować. Firma bukmacherska to nie tylko osoby tworzące kursy. […]

Udostępnij
Jak znaleźć pracę u bukmachera?

Wielu z nas, podczas stawiania kolejnego kuponu u bukmachera, rozmyśla: a gdyby tak popracować u bukmachera i zdobyć te wszystkie złote rady, które pozwolą mi wygrać? Opisaliśmy więc, jak można taką pracę zdobyć i czego się spodziewać.

Na początek musimy zastanowić się, na jakim stanowisku chcielibyśmy pracować. Firma bukmacherska to nie tylko osoby tworzące kursy. Do wyboru mamy m.in. biuro obsługi klienta, dział marketingu, bukmacherów czy specjalistów od IT. Oprócz nich firmy zatrudniają też osoby zajmujące się płatnościami, analityków przeciwdziałających wyłudzeniom, grafików czy specjalistów od afiliacji.

Biuro Obsługi Klienta

To pierwsza komórka, na którą trafia klient. To pracownicy tego działu weryfikują konta, odbierają telefony i rozwiązują problemy klientów przez czat i e-mail. Do pracy w tym dziale wymagana na pewno jest cierpliwość, by po raz setny w ciągu tygodnia odpowiadać na pytania dotyczące bonusów. Biuro Obsługi Klienta pracuje w weekendy i święta, więc decydując się na taką pracę, musisz być gotowy na kontakt z klientem nawet o 22 w Sylwestra – nie wszystkie firmy decydują się na skracanie czasu pracy w takie dni.

Wymagana jest nienaganna dykcja, znajomość zasad poprawnej polszczyzny, komunikatywność, a także biegła obsługa komputera i znajomość angielskiego w stopniu komunikatywnym (co przydaje się również do obsługi wewnętrznych systemów). Zbliżonym stanowiskiem do pracy w BOK są analitycy przeciwdziałający wyłudzeniom. Weryfikują oni zarejestrowanych klientów, a także analizują stawiane przez nich kupony. Stanowisko to jest stosunkowo nowe w strukturach firm bukmacherskich, ale wraz ze wzrostem liczby zarejestrowanych użytkowników, istnieje konieczność ich dokładniejszej weryfikacji. W przypadku analityka ds. Przeciwdziałania wyłudzeniom konieczna jest umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków.

Praca jako bukmacher

Skupia analityków sportowych, którzy tworzą ofertę. W tym zawodzie wymagane jest zainteresowanie sportem i śledzenie bieżących wydarzeń z różnych dyscyplin, a także znajomość prawdopodobieństwa i statystyki. Zadaniem bukmacherów jest także weryfikacja kursów na stronie konkurencji, aby na stronie nie pojawiały się błędne (np. odwrócone) kursy.

Wiele firm bukmacherskich decyduje się na tworzenie swoich zakładów, które wymagają analiz matematycznych m.in. pod kątem ryzyka dla firmy. Dział Bukmacherski, podobnie jak Biuro Obsługi Klienta, w wielu firmach pracuje przez całą dobę. Operatorzy oferują wiele zakładów z innych krajów, w tym także tych z innej strefy czasowej (np. NHL czy NBA w USA), dlatego też zawsze ktoś na posterunku musi śledzić spotkania i dostosowywać do nich kursy. Do zadań bukmachera należy też rozliczanie kuponów klientów oraz współtworzenie regulaminów, na podstawie których te zakłady będą rozliczane (przykładem może być tu sposób rozliczania kartek żółtych i czerwonych, które wielu bukmacherów rozlicza inaczej).

Marketing

Ten dział jest w zakładach bukmacherskich jest niezwykle ważny. W związku z wprowadzeniem nowej ustawy hazardowej, reklama bukmacherów jest mocno ograniczona. Dlatego potrzebny jest zespół specjalistów, którzy będą wiedzieli gdzie i w jaki sposób mogą umieścić reklamę operatora tak, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, a jednocześnie nie łamać prawa. Dział Marketingu jest odpowiedzialny także za tworzenie promocji, obsługę social mediów i reagowanie na to, co się dzieje w branży – wiele promocji dostosowywanych jest pod wydarzenia sportowe.

Z wymaganych umiejętności w tym zawodzie wyróżnia się m.in.: znajomość zasad obowiązujących w mediach społecznościowych, a także zainteresowanie sportem. W przypadku tego stanowiska nie jest wymagana praca zmianowa. Marketing najczęściej pracuje w godzinach typowo biurowych lub część zadań realizuje zdalnie. W ramach działań marketingowych zatrudniani są także specjaliści zajmujący się afiliacjami – ich zadaniem jest współpraca z afiliantami, dostarczanie treści reklamowych czy nadzór nad zarejestrowanymi klientami (w zależności od rodzaju umowy podpisanej z afiliantem). Marketing zajmuje się też przygotowywaniem artykułów z opisem wydarzeń ze świata sportu, które pozwalają zaprezentować stronę operatora szerszej publiczności.

Pod dział marketingu można podczepić również osoby zajmujące się retencją klientów. Potencjalny kandydat musi posiadać umiejętność analitycznego myślenia na najwyższym poziomie, znajomość narzędzi CRM, ale także wiedzę psychologiczną, która potrafi ocenić zachowania graczy. W każdej firmie są to bardzo ważne osoby, ponieważ to one w dużej mierze odpowiedzialne są za to, że klienci z większą częstotliwością będą mogli wracać do gry w danej firmie.

Specjalista IT

Dostawcą oprogramowania dla bukmacherów jest najczęściej zewnętrzna firma (np. SB Betting czy SB Tech), ale posiadanie specjalisty od IT w firmie jest niezwykle ważne. Może on rozwiązywać bieżące problemy, przygotowywać system dla pracowników, eksportować dane z systemu (jeżeli firma nie zatrudnia analityka od baz danych), a także zarządzać aplikacją i ją modyfikować. W niektórych firmach specjalisci ds. IT zajmują się także tworzeniem grafik widocznych na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych. Praca ta jest jedną z lepiej płatnych w branży bukmacherskiej.

Praca w punkcie naziemnym

Oprócz pracy u bukmacherów internetowych, możemy także podjąć zatrudnienie w punkcie przyjmowania zakładów. Praca w punkcie naziemnym polega na przyjmowaniu zakładów i wprowadzaniu ich do komputera. Punkty otwarte są najczęściej w godzinach 9-19, więc nie będzie tutaj konieczności pracowania w nocy, co nieraz zdarza się u bukmacherów online. Pracownicy punktów naziemnych muszą także udzielać klientom informacji na temat oferty, kursów czy systemów gry. Przyda się także komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktów z klientami. W przypadku pracu w punktach naziemnych będziemy mieć doczynienia z trudniejszymi klientami, czasem także uzależnionymi, którzy w naszym punkcie zostawią wysokie kwoty. Kontakt osobisty z takimi klientami wymaga od pracownika dużej odporności.

Gdzie szukać pracy?

Po zapoznaniu się z opisem stanowisk należy zastanowić się, w jakiej firmie chcielibyśmy pracować. Opcja 1 to wybranie firmy, która nam odpowiada. Wybór ten może wiązać się z koniecznością przeprowadzki, jeśli nasz wymarzony bukmacher będzie miał biuro w innym mieście. Opcja 2 to wybór miasta, w którym chcielibyśmy zamieszkać, a następnie rozejrzenie się w propozycjach firm.

Jest wiele stron pozwalających na znalezienie pracy u bukmachera. Wśród nich należy wyróżnić:
– Interplay – publikujemy aktualne ogłoszenia z całej branży hazardowej
– Pracuj.pl, praca.pl – oferty w firmach bukmacherskich można znaleźć po nazwie operatora lub opisie stanowiska (np. bukmacher, analityk sportowy)
– Linkedin – obserwowanie profili firm i osób zajmujących się rekrutacją w danej firmie. Warto uzupełnić swój profil i opisać w nim nasze zainteresowanie światem sportu i zdolności, które mogą się przydać na danym stanowisku.
– Wysyłanie CV bezpośrednio do bukmachera – warto skontaktować się firmą, w której chcielibyśmy pracować i zaprezentować swoją osobę w liście motywacyjnym.
– strony zagranicznych operatorów, jeśli interesuje nas praca poza Polską – np. BettingJobs i BettingConnections. Warto też zapoznać się ze stroną Pentasia, która jest zbiorczą stroną ze wszystkimi ofertami.

Praca u bukmachera jest bardzo ciekawa. Można zobaczyć jak wygląda tworzenie oferty zakładów, przygotowywanie kolejnych promocji czy rozmowy z klientami. Na pewno dla pasjonatów sportu będzie to idealne doświadczenie pozwalające na połączenie hobby i pracy.

Udostępnij
147.pl

147.pl