PlayOn – włoska inicjatywa dla rynku gier arcade
Za pomysłem stoi firma Genna Group S.r.l. znana do tej pory głównie ze sprzedaży części zamiennych do automatów.<br /> Chodzi o to, by przeciwstawić się japońskiej dominacji i pokazać "włoski sposób gry".
Kluczem do popularyzacji gier arcade wśród operatorów jest tani wydajny system gier zarobkowych. Jeśli dodatkowo umożliwiałby on łatwe tworzenie i wymianę gier pracujących pod nim, z pewnością osiągnąłby sukces na rynku. Dotychczas udało się to tylko nielicznym firmom, głównie japońskim. Wymieńmy chociażby Neo-Geo SNK, czy NAOMI Segi.
Podobną platformę próbował stworzyć także kilka lat temu Microsoft, ale mimo ogromnych nakładów sił, środków i reputacji firmy skończyło to się tylko powstaniem X-Boxa.
Teraz, gdy zarobkowe gry wideo znalazły się w mocnym trendzie spadkowym z podobną inicjatywą ruszyli Włosi. Osobiście wątpię by im się to udało, jednak z kronikarskiego obowiązku odnotujmy to włoskie przedsięwzięcie.
Za pomysłem stoi firma Genna Group S.r.l. znana do tej pory głównie ze sprzedaży części zamiennych do automatów.
Chodzi o to, by przeciwstawić się japońskiej dominacji i pokazać „włoski sposób gry”. Firmie udało się pozyskać do współpracy kilka ośrodków uniwersyteckich na których zorganizowano do tej pory szereg seminariów i warsztatów poświęconych inicjatywie PlayOn. Celem było nie tylko pokazanie nowego hardware`u i możliwości systemu operacyjnego ELF (stworzonego przez Emthesis Development, inną włoską firmę, która współpracuje od strony technicznej przy projekcie PlayOn), na bazie którego opiera się nowa platforma. Zastosowany w PlayOn system programowania pozwala na stworzenie w krótkim czasie zaawansowanej technicznie zawartości gry, kompatybilnej zarówno z platformą jak i z PC-tem (zarówno pod Windowsem jak i z Linuxem).
PlayOn zostanie wprowadzony na rynek od września br., a publiczną prezentację będzie miał w kolejnym miesiącu na targach ENADA w Rzymie.
Struktura systemu
Model testowy
Jedna z gotowych już gier