Ogolna 13 stycznia 2020

Polish Gaming Aces II – nominacje i metodologia wyboru

autor: Maciej Akimow

Po burzliwych i wielodniowych obradach kapituła konkursowa Polish Gaming Aces złożona z redakcji Interplay publikuje wszystkie nominacje w poszczególnych kategoriach Polish Gaming Aces 2019. Poza wymienieniem nominacji, chcemy także przedstawić metodologię wyboru w poszczególnych kategoriach, a także uargumentować poszczególne kandydatury.

Firma roku

Firma, której w danym roku można przypisać największy sukces. Słowo sukces może być tu różnie definiowane – może chodzić o udaną transformację biznesową czy efektywne realizowanie założeń biznesowych, ale w takiej skali, która z całą stanowczością potwierdzi, że dany podmiot najbardziej wyróżnił się na rynku.

Z uwagi, że w gronie nominowanych firm znaleźli się zarówno operatorzy jak i dostawcy, kryteria oceny zostały ujednolicone. Kapituła pod uwagę musiała brać skuteczność realizowanych zadań, ale również umiejętność podejmowania strategicznych decyzji, które przyniosą szansę na długofalowy rozwój.

W każdej dużej firmie kluczem do skutecznego zarządzania powinna być umiejętność rozwoju na wielu płaszczyznach. Mamy na myśli umiejętność pracy z dużymi zespołami czy wyznaczaniem jasno określonych celów, tak by móc pracować nad konkretnymi rozwiązaniami lub produktami.

Przygotowania do oceny działań za cały 2019 zaczęliśmy już na początku ubiegłego roku, by móc maksymalnie obiektywnie ocenić stopnie realizacji poszczególnych działań, które mogą zasłużyć na miano firmy roku w ramach Polish Gaming Aces.

W dużej mierze przy ocenie skupiliśmy się na strategicznie zbudowanej przewadze rynkowej, odpowiedniej kadrze zarządzającej, umiejętności rozwiązywania problemów, ale także odwadze w stawianiu sobie ambitnych celów. Dużą wiedzę czerpaliśmy również z wywiadów środowiskowych wewnątrz poszczególnych firm.

Nominacje w kategorii firma roku:

STS

STS z początkiem 2019 roku postawił sobie ambitny cel zaistnienia w Europie. Głównym kołem zamachowym do biznesu poza granicami Polski miała być polonia rozsiana po wielu krajach europejskich – w tym głównie Wielkiej Brytanii. Cel udało się osiągnąć bez większych przeszkód i wpadek, które mogłyby dotknąć klientów.

Ważnym ruchem na rynkach zachodnich było pozyskanie do roli ambasadora dwóch znanych osobistości ze świata sportu – mowa tu o Peterze Schmeichelu i Martinie Schmicie. Nowa marka bez uwiarygodnienia, nie jest w stanie skutecznie konkurować w takich krajach jak Wielka Brytania czy Niemcy.

W Polsce STS utrzymał swoją pozycję i co więcej – jeszcze ją umocnił. Firmie udało się podpisać nowe umowy sponsoringowe z Cracovią, KSW, Zagłębiem Lubin czy Polską Ligą Siatkówki.

STS jest również bardzo aktywny na rynku esportowym i według naszych obliczeń i informacji około 70% wszystkich zakładów na esport, które są zawierane w Polsce, zawierane są właśnie w STS. Środki przeznaczane na marketing w nowym obszarze, jakim jest esport, spłacają się kilkukrotnie.

STS w 2019 roku wprowadził również rewolucyjny na polskim rynku produkt jakim jest BETGAMES, czyli zakłady na gry karciane. Obroty jakie osiąga STS tylko na tym jednym produkcie, przewyższają obroty wielu innych bukmacherów biorąc pod uwagę całość działalności.

Totalizator Sportowy

Totalizator Sportowy jest jedną z najlepiej zarządzanych spółek skarbu państwa. Mnogość sektorów rynku, na których oparty jest cały biznes, sprawia, że wyzwania przed włodarzami organizacji jest ogromne. Biznes, który do tej pory w dużej mierze kojarzony był z działaniami w retail, w przeciągu niespełna 2 lat musiał dokonać olbrzymiej transformacji i obecnie można uznać Totalizator Sportowy za firmę technologiczną.

Przychody spółki oparte na e-commerce z roku na rok będą rosły. 2019 to pierwszy pełny rok obrotowy, w którym Totalcasino mogło obsługiwać swoich klientów, a jakość tych usług nie odbiegała od zachodnich standardów.

Dokładnych wyników finansowych za rok 2019 jeszcze nie znamy, ale z całą pewnością można powiedzieć, że z podatku od gier wypracowanych tylko przez marki Totalizatora Sportowego, do budżetu Państwa trafi ponad miliard złotych!

IGT

IGT swoją pozycję w Polsce zbudowało na kontrakcie z krajowym monopolistą. Amerykańska firma technologiczna musiała zmierzyć się przez ten czas z wieloma wyzwaniami obsługi sieci sprzedaży liczącej ponad 16 tysięcy punktów sprzedaży. Doświadczenie zebrane po drodze potrafiło jednak w stu procentach zagwarantować najwyższą jakość świadczonych usług na rzecz klientów gier liczbowych.

Novomatic

Novomatic to absolutny gigant jeśli chodzi o rozpoznawalność w branży hazardowej na świecie. Na targach branżowych trudno nie trafić na ich stoiska – one zawsze są największe i świadczą również o skali biznesu. Klienci mogą wówczas korzystać i sprawdzać pełną gamę poszczególnych produktów – a tych nie brakuje.

Novomatic to dostawca automatów do gier i terminali bukmacherskich. Firma tworzy również platformy kasynowe oraz gry, które w wielu przypadkach doczekały się miana legendarnych.

W Polsce z rozwiązań firmy korzysta Totalizator Sportowy, ale słyszy się również o tym, że nowe firmy wchodzące na rynek, które chcą rozwijać swoją sieć retail, skorzystają właśnie z terminali Novomatic.

Wysoka kultura pracy, marka wypracowana przez lata i jakość to najlepsze słowa, które opisują model działania Novomatic. Korporacyjny model w jakim funkcjonuje cała firma powoduje, że jakość oferowanych usług na całym świecie jest taka sama.

Novomatic ma swoje dwa oddziały w Polsce – w Zabierzowie i Węgrzcach.

Bukmacher roku

Operator, który w ostatnim roku był najbardziej zdeterminowany do tego, by ciągle ulepszać swój produkt, pracował nad innowacjami i rozwijał swoich pracowników nad corem biznesu. Warto zaznaczyć, że kategorie firma roku i bukmacher roku mogą dotyczyć tych samych podmiotów, ale w hierarchii nagród i podejścia kapituły, to firma roku jest traktowana wyżej. Jeżeli decyzją kapituły, dana firma z poniższej kategorii zostanie firmą roku, wówczas automatycznie jest usuwana z kategorii nominowanych w bukmacherze roku.

Nominacje w kategorii bukmacher roku:

STS

Jest to kolejna nominacja dla STS-u. Lider utrzymał swoją pozycję, a innowacyjnymi pomysłami i kreatywnymi zabiegami marketingowymi powiększył przewagę nad Fortuną na wielu polach. Dla STS-u w 2019 roku były dwa przełomowe momenty – wprowadzenie BETGAMES i rebranding z całkowicie nową szatą graficzną strony głównej w wersji desktop, mobile, ale także odnowionej aplikacji mobilnej. STS w minionym roku mocno postawił na technologię i rozwój własnego produktu.

STS ma świadomość, w których elementach może szukać swoich szans – dobrym produkcie, mocnym brandzie, przyzwyczajeniu i sentymencie graczy, ale również szybkiej decyzyjności. W minionym roku udało się pominąć większe problemy techniczne, które dotykały w ostatnim czasie konkurencyjne marki.

Mocnym punktem STS-u jest również bardzo doświadczony zespół bukmacherski, który nie boi się wystawiać wielu autorskich kursów i zakładów, co szczególnie widać na nieco bardziej niszowych sportach tj. sporty zimowe, czy sporty walki.

BETCLIC

Betclic bez większych problemów zadebiutował na polskim rynku. Brand wypracowany przez lata teraz po części się spłacił, ponieważ dla wielu graczy nie była już to firma anonimowa. Betclic na pewno możemy docenić za intuicyjną stronę, konkurencyjne kursy, ciekawe oferty typu boost i jeden ze sprawniej działających na rynku cashout-ów.

Jako jedyna firma na rynku Betclic oferuje tak wysoki zakład bez ryzyka. Gracz do dyspozycji na start ma zakład ze zwrotem aż do 500 zł!

Betclic posiada wiele atrakcyjnych promocji stałych i okresowych na start (Multi+, Boost, turnieje czasowe) i właśnie tym stara się przekonać potencjalnych i obecnych klientów do korzystania z usług właśnie tego bukmachera.

Betclic jest aktywny na polu marketingowym – zarówno online jak i offline. Jako jedna z niewielu marek, bukmacher zastosował w swoim marketingu reklamę typu outdoor za pomocą której informował o sponsorowaniu polskiej kadry siatkówki mężczyzn. Reklamy Betclica z wizerunkami siatkarzami mogliśmy oglądać m.in. na wiatach przystankowych i autobusach w wielu polskich miastach.

FORBET

FORBET w 2019 roku wskoczył na 3. miejsce pod kątem udziałów w rynku. Wszystko kosztem Totolotka, który miał zdecydowanie słabszą drugą połowę roku i przez zmiany w strukturach firmy niewiele się działo pod kątem marketingu. Prawdopodobnie FORBET będzie jedną z trzech lub czterech firm, które w 2019 roku okażą się rentowne.

FORBET swoją pozycję wypracował konsekwentną pracą i realizacją wyznaczonej strategii. Marka na rynku jest rozpoznawalna i sprawiła, że klienci lubią do niej wracać. Duża w tym zasługa skutecznej retencji gracza, która powoduje, że jego żywotność w firmie jest bardzo długa w porównaniu do innych firm na rynku.

Na pochwałę zasługuje również bardzo rozwinięty dział zakładów wirtualnych, który stoi na wysokim poziomie, o ile nie jednym z najwyższych w Polsce.

W naszych badaniach na grupie focusowej gracze bardzo pozytywnie reagowali na szeroką ofertę zakładów pobocznych i intuicyjną stronę oraz aplikację. Trzecie miejsce FORBET-u nie wzięło się z przypadku.

Debiut roku

Kategoria w której wyróżnimy produkt, usługę lub firmę, która w danym roku zadebiutowała na rynku. Zwycięzca w kategorii debiut roku musi wykazać się innowacyjnością i przebojowością – zarówno w zakresie funkcjonowania, ale również samego wejścia na rynek. Najlepszy produkt bez skutecznej reklamy i głośnego wejścia na rynek po prostu się nie sprawdzi.

Nominacje w kategorii debiut roku:

BETCLIC

Betclicowi udało się powrócić na rynek w dobrym stylu. Marka zbudowana wcześniej przez lata potrafiła przynieść dobre owoce. Betclic od razu wszedł w marketing sportowy, podpisując umowę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i dwoma klubami ekstraklasy piłkarskiej – Lechii Gdańsk i mistrzem Polski, Piastem Gliwice.

Betclic dla swoich graczy przygotował na start zakład bez ryzyka do kwoty 500 zł, ale poza tym ma ciekawe promocje stałe i okresowe. Na stałe klienci mogą korzystać min z:

– Totalboostów – specjalnych zakładów z podwyższonym kursem, które w porównaniu do konkurencji są dużo bardziej atrakcyjne.

Multi+ – jest to specjalny bonus do wygranej, jeśli gracz na kuponie zamieści konkretną liczbę zdarzeń.

Konkursy okresowe – konkursy w których po potwierdzeniu chęci udziału gracz bierze udział w turnieju, w którym rywalizuje z innymi klientami bukmachera. Każdy postawiony/trafiony zakład to punkty do rankingu. Kto w danym okresie zbierze najwięcej punktów – wygrywa główną nagrodę pieniężną lub rzeczową.

BETFAN

BETFAN przebojem wbił się na polski rynek i zbudował w niecały rok dobrą bazę pod konkurowanie na rynku z kolejnymi firmami. Sukcesem firmy okazała się promocja bez podatku oraz kampania marketingowa z Mariuszem Pudzianowskim, który pomógł zbudować marce wiarygodność.

BETFAN postawił na bardzo atrakcyjnie wizualną stronę, na której gracz bardzo dobrze się odnajduje i nie ma problemów ze znalezieniem tego, czego szuka – potwierdzają to nasze badania na grupie focusowej.

Firma wyszła również z pionierskim pomysłem tworzenia i promowania zakładów na zdarzenia niesportowe z naciskiem na rozrywkę, prognozę pogody, wydarzenia polityczne i artystyczne. Gracz w Polsce nie jest co prawda jeszcze tak doświadczonym graczem jak np. w UK, ale zdecydowanie jest to drogą, którą wartą podążać, gdyż ten sektor zakładów ma świetną perspektywę dynamiki wzrostu na kolejne lata.

Sprawne zarządzanie firmą, szybkie podejmowanie decyzji i odważne wybory sprawiły, że start BETFAN można ocenić bardzo wysoko i bez kompleksów zaistnieć w świecie zakładów bukmacherskich.

EWINNER

Ewinner sympatię klientów zyskał również opcją Custom Bet, którą w skrócie możemy nazwać zakładem na życzenie. Gracz zgłasza propozycję swojego zakładu, a dział bukmacherski rozpatruje jego propozycje. Dziennie wystawianych jest od kilku do kilkunastu zakładów. W testach przeprowadzonych przez naszą kapitułę nie spotkaliśmy się ani razu z sytuacją, by prośba o wystawienie naszego zakładu nie została spełniona.

Szybko zaangażowali się w marketing sportowy – stając się sponsorem tytularnym Apatora Toruń. Moda na ambasadorów nie ominęła również Ewinnera, bo twarzą ich marki został koszykarz Marcin Gortat

Włodarze firmy zapowiadają mocny rozwój produktu i dużo akcji marketingowych w nowym roku – mamy nadzieję, że ta nominacja jeszcze bardziej zmobilizuje ich do ciężkiej pracy.

Prezes roku

Prezes, który w danym roku był nie tylko najlepszym prezesem, ale także naturalnym liderem. Jest to osoba, która swoimi działaniami pokaże wszystkim pracownikom, że warto podążać za ideą swojego przywódcy. Prezes roku to również osoba, która wynikami będzie mogła udowodnić, że jest wybory były słuszne.

Nominacje w kategorii Prezes roku:

Mateusz Juroszek

Mateusz Juroszek z sukcesem wyprowadził firmę na rynki zagraniczne. Udało im się zbudować rozpoznawalność, a sama marka STS nie jest już anonimowa nawet dla zagranicznych klientów. Potwierdzeniem ambitnych celów operatora może być również obecność na branżowych targach SiGMA na Malcie. Kolejny targowy przystanek będzie miał miejsce już w Londynie.

Firma Mateusza Juroszka wygrywa z wieloma podmiotami na wielu polach, ale najważniejszą składową sukcesu STS-u jest decyzyjność. Podejmowane współprace i realizowane pomysły nie muszą przechodzić przez liczne szczeble akceptacji, bo kluczowe dla losów firmy decyzje trafiają bezpośrednio do prezesa firmy.

Prezes STS-u do firmy wprowadził wiele autorskich rozwiązań jak np. produkt BETGAMES, który bardzo długo trzymany był w najściślejszej tajemnicy.

Olgierd Cieślik

Prezes Totalizatora Sportowego z sukcesem przeprowadził firmę przez trudny proces rewolucji technologicznej, który polegał na zwiększenia sektora e-commerce w działalności spółki skarbu państwa.

Totalizator Sportowy zaliczył znaczący rozwój w każdej gamie produktów – zarówno online-owych, jak i tych z sieci retail.

Praca Prezesa Totalizatora Sportowego to również bardzo często funkcja reprezentacyjna, konieczność rozmowy z mediami, występowanie na różnego rodzaju eventach i galach. Olgierd Cieślik pokazuje w tym wszystkim olbrzymi profesjonalizm, zachowując jednak swoją naturalność.

Docenił to również Komitet Wykonawczy European State Lotteries and Toto Association, który wybrał Olgierda Cieślika na członka stowarzyszenia. W perspektywie całej branży hazardowej w Europie jest to olbrzymią nobilitacją i sukcesy, do których poprowadził firmę Olgierd Cieślik, nie zostają niezauważone.

Adam Lamentowicz

Przez 7 lat był prezesem Totolotka. Udało mu się z sukcesem ukończyć jeden z kluczowych momentów w dziejach firmy – fuzji z grupą Gauselmanna. Totolotek przez tyle lat obecności na polskim rynku zbudował jeden z najbardziej rozpoznawalnych brandów w polskiej branży hazardowej.

Adam Lamentowicz pod koniec roku złożył rezygnację i zaangażował się we współpracę z poprzednim właścicielem Totolotka – spółką Intralot, która w największej mierze kojarzona jest jako dostawca rozwiązań dla branży hazardowej.

Były prezes Totolotka w Intralocie odpowiedzialny jest za zbliżający się przetarg dla Totalizatora Sportowego. Grecka firma mocno wierzy w to, że są w stanie rywalizować m.in. z IGT.

Kampania marketingowa roku

Kampania marketingowa, która w danym roku okazała się być najciekawsza, nie tylko pod kątem konstrukcji i jej założeń, ale także sprawnej realizacji. Na tym polu wykazać mogły się również mniejsze firmy, ponieważ najlepsze kampanie marketingowe cechuje w dużej mierze kreatywność – szczególnie w branży hazardowej.

Nominacje w kategorii kampania marketingowa roku:

#wiedziałem STS

13 września STS ruszył z kampanią „dobrze wiesz. Możesz obstawiać”. Kampania była aktywna w telewizji, platformach rozrywkowych i digitalu. Kreacje obejmowały zarówno materiały graficzne jak i wideo.

Teaserowa cześć kampanii ruszyła 13 września ubiegłego roku. Pełna odsłona emitowana jest od 17 września w telewizyjnych kanałach sportowych, przy okazji wydarzeń sportowych w największych stacjach ogólnopolskich oraz w Internecie m.in. na największych polskich portalach sportowych i ogólnoinformacyjnych oraz na Facebooku.

W ramach kampanii powstały dwa spoty wizerunkowe, dwa sponsorskie oraz dodatkowe wersje niestandardowe.

Kampania STS-u była w końcu czymś nowym na rynku bukmacherskich reklam telewizyjnych. Zagrano tam bardzo kreatywnie słowem, dzięki czemu reklama nie jest kojarzona jedynie z emocjami sportowymi, ale również tymi typowo hazardowymi, kojarzonymi z zakładami bukmacherskimi.

Drapieżnicy od LOTTO

Kampania była oparta na spocie pokazującym kobietę, która uwielbia grać w Zdrapki Lotto. Spot zabawnie nawiązuje do stylistyki filmów przyrodniczych.

Reklamy podkreślały, że w Zdrapkach Lotto średnio co czwarta oznacza wygraną, a do zdobycia jest nawet milion zł. Akcja była związana z obchodzoną w tym roku 20. rocznicą wprowadzenia Zdrapek na polski rynek. Na potrzeby jubileuszu przygotowano okolicznościowe logo, obecne m.in. na produktach Lotto.

Działania reklamowe obejmowały telewizję, radio, Internet, prasę, kina, outdoor oraz punkty sprzedaży Lotto (plakaty, wobblery, etui na losy i standy). Polacy naprawdę kochają zdrapki, co tylko potęguje naturalność i prawdziwość całej kampanii.

Kasomania od Totalbet

Jest to pierwsza tego typu promocja organizowana przez bukmachera. Jest ona na tyle udana, że pełni zarówno formę akwizycyjną, jak i retencyjną. Gracze chwalą ją i mówią o niej swoim znajomym. Klienci zawierając określony zakład za minimalną kwotę, dostają los i w różnych odstępach czasowych losowane są ciekawe nagrody – pieniężne i rzeczowe.

Totalbet informował o promocji Kasomania za pomocą social mediów, mailingu, strony głównej, własnych mediów z grupy ZPR i serwisów z którymi bukmacher nawiązał współpracę.

W całym roku 2019 odbyły się dwie edycje Kasomanii, a każda z nich cieszyła się coraz większą popularnością.

Mariusz Pudzianowski i koń BETFAN

1 października ogłoszono, że Mariusz Pudzianowski został ambasadorem BETFAN. Nowy bukmacher na rynku potrzebował wiarygodności, a Mariusz Pudzianowski jest tego gwarantem. Były strongman pojawił się na materiałach reklamowych marki, w social mediach, ale i na stronie głównej BETFAN. Hasła promujące kampanię z Pudzianowskim były atrakcyjne, wzmianki o współpracy pojawiły się w całym Internecie- również na serwisach, które hazardem lub sportem na co dzień się nie zajmują.

Współpraca Pudzianowskiego z Betfanem pokazała również, że czasami warto odejść od utartych schematów. Pudzian słynie z licznych zainteresowań i jednym z jego pasji niedawno stały się… konie. 42-letni sportowiec szukał partnera do tego projektu i zgłosił się do BETFAN, który zgodził się sponsorować nowe hobby zawodnika MMA, pod jednym warunkiem. Koń będzie nazywał się BETFAN. W czasie Wielkiej Warszawskiej, która odbyła się 28 września koń o imieniu BETFAN zaliczył swoją pierwszą gonitwę i mimo że jej nie wygrał, pokazał olbrzymią wolę walki.

LVBET i Pasha Biceps

Marka LVBET sięgnęła po absolutnie topową gwiazdę polskiego i światowego e-sportu. Mimo że Pasha swoje sukcesy zespołowe i indywidualne ma już za sobą, to dalej cieszy się ogromną popularnością i sympatią.

LVBET zatrudnił Pashę tuż po tym, jak premierę miała nowa wersja strony LVBET – a w tym zakładki esportowej, która jest świeża, dynamiczna i atrakcyjna szczególnie dla młodych graczy, a takich ma przyciągnąć Pasha.

Esport nie jest łatwy. Jeśli firma nie potrafi zrozumieć specyfiki tego środowiska to istnieje bardzo duża szansa, że ambitne plany mogą nie zostać zrealizowane. Po tym co robił w tym temacie LVBET można być jednak spokojnym, że wiedzą co robią. Przy obsłudze aktywności esportowych LVBET-owi pomaga agencja Fantasy Expo.

Produkt Roku

Produkt, który w danym roku zrewolucjonizował innowacyjnością lub pomysłem pozostałe produkty w danym segmencie. Produkt roku musi również wzbudzać dyskusje i zostać docenionym również przez swoich konkurentów. Produkt roku to jedna z najbardziej konkurencyjnych kategorii konkursowych, ponieważ przewaga produktowa to ten aspekt prowadzenia biznesu, w którym najłatwiej zyskać przychylność klientów.

Nominacje w kategorii Produkt roku:

BETGAMES

Wprowadzenie BETGAMES to jedno z ważniejszych wydarzeń dla STS-u w minionym roku. BETGAMES okazały się nie tylko produktem, który wygenerował olbrzymie obroty, ale także wytworzył dużą przewagę konkurencyjną.

Do momentu aż inne firmy sięgną po podobne rozwiązania na pewno minie trochę czasu, a przez ten czas firma będzie mogła zbudować solidne zaplecze w postaci wiernych klientów.

Mimo że produkt uruchomiony został w połowie roku i przyzwyczajenia graczy nie zostały jeszcze do końca wypracowane to obroty osiągane na tym produkcie STS może liczyć w setkach milionów złotych.

W branży hazardowej, a szczególnie w branży bukmacherskiej na rynkach mocno regulowanych kreatywność jest bardzo ważna, a nowy produkt STS-u posiada jej duże znamiona.

Husaria

Husaria to jedna z dwóch największych produkcji Promatic, która w 2019 okazała się hitem. Specjaliści Promatic Group projektując grę Husaria starali się odzwierciedlić najważniejsze atrybuty polskiej kawalerii. Bez wątpienia, najważniejszym i najbardziej charakterystycznym elementem oręża Husarii były skrzydła husarskie, które dodawały formacji elegancji i dostojności, ale przede wszystkim miały swoje strategiczne zastosowanie – pomagały w płoszeniu koni przeciwnika.

W grze możemy zobaczyć całą sylwetkę polskiego jeźdźca na koniu dzięki najważniejszemu, rozszerzającemu się symbolowi Wild. Graczy z pewnością urzeknie animacja pędzącego do boju Husarza, który przeniesie ich w sam środek bitwy. Sukces gry Husaria mógł przerosnąć nawet samych twórców gry, ale jesteśmy przekonani, że na fali tego sukcesu powstaną również podobne produkcje.

Totalcasino aplikacja

Powiedzenie „mobile first” nie wzięło się znikąd! Teraz każda poważna firma z obszaru igamingu powinna wiedzieć, że aplikacja mobilna to absolutna podstawa! My aplikację Totalcasino sprawdzaliśmy przez cały rok i nie bieżąco monitorowaliśmy jej rozwój.

Przejrzystość, łatwość w obsłudze i przede wszystkim intuicyjność to cechy, które zdecydowanie opisują aplikację mobilną od Totalizatora Sportowego. Każda gra prezentuje się bardzo dobrze wizualnie, ale także bardzo dobrze wygląda pod względem „mechanicznym”. Obsługa aplikacji i gier jest bardzo łatwa. Przyciski „spinów”, zwiększania i zmniejszania stawek, obstawiania i wiele więcej działają bez zarzutu, a korzystanie z nich nie wymaga eksperckiej wiedzy. Szczególnie gry karciane oddają klimat realnego pobytu w kasynie stacjonarnym, bo sama rozgrywka daje bardzo dużo frajdy.

Dostawca roku

Dostawca usług branżowych, który w danym roku wyróżnił się największym profesjonalizmem i skuteczną egzekucją wymagań swoich klientów. Przy badaniu tej kategorii bardzo ważny jest wywiad środowiskowy, który pomoże w zakresie oceny, jak dani dostawcy prezentowali jakość swoich usług.

Nominacje w kategorii dostawca roku:

SBB

SBB na chwilę obecną jest wiodącym dostawcą platformy dla wielu firm bukmacherskich w Polsce. Z ich usług korzysta forBET, Totalbet, Ewinner i BETFAN, a w kolejce są również kolejne firmy, które dopiero ubiegają się lub będą ubiegać się o licencję w Polsce.

Firma chwalona jest za olbrzymi profesjonalizm, szybkość działania i indywidualne podejście.

SBB w swojej ofercie ma ponad 25 gotowych modułów z których klient może zbudować swój dedykowany produkt. Wśród stworzonych rozwiązań bukmacherskich jest także cashout – działający w pre match, jak i live.

Szczecińska firma technologiczna ma również doświadczenie w oferowaniu usług dla sieci retail. Ich rozwiązania znajdują się w przeszło 10000 punktach na całym świecie – głównie w Afryce, która staje się dla firm z obszaru igammingu jednym z najciekawszych kierunków rozwoju.

IGT

Dla IGT rok 2019 upłynął znowu pod znakiem kompleksowej obsługi Totalizatora Sportowego w zakresie dostarczania oprogramowania loteryjnego. Rok 2020 będzie o tyle wyjątkowy, że odbędzie się przetarg na dalszą obsługę firmy skarbu państwa.

Firma mimo że jest światowym gigantem w branży technologicznej to nie zapomina o społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2019 roku firma bardzo mocno komunikowała ideę Diversity&Inclusion z naciskiem na wyrównywanie szans zawodowych kobiet i mężczyzn w branży IT

Przez lata współpracy polskiego monopolisty z IGT, obie firmy dużo się nauczyły. Zebrane doświadczenie zaprocentowało i w obecnej sytuacji trudno doszukiwać się głosów, które mogą mówić o tym, że współpraca może przebiegać nieprawidłowo.

BETRADAR

Światowy dostawca feedu z kursami dla bukmacherów. Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie jakiejkolwiek firmy bukmacherskiej na świecie bez korzystania z usług BETRADAR-a lub innej firmy tego typu. BETRADAR to jednak światowy lider w tej kategorii i nic nie zapowiada zmiany tego stanu rzeczy.

Firma z roku na rok notuje wzrosty w liczbie posiadanych kursów na poszczególne zdarzenia, relacji live zbieranych z imprez sportowych czy wyników pomeczowych. Mimo bezwzględnej pozycji lidera, BETRADAR robi wszystko by ich klienci mieli jak najwięcej możliwości do zaoferowania swoim graczom.

W swoim portfolio BETRADAR posiada również ofertę na sporty wirtualne (piłka nożna, tenis, koszykówka czy wyścigi koni i psów). Ważnym produktem firmy są również transmisje na żywo w formie wideo.

W 2019 firma zaoferowała swoim klientom specjalne zakłady typu Player Market, gdzie w ofercie pojawiają się zdarzenia na to, ile strzałów czy podań wykona dany zawodnik.