Bukmacherka 3 kwietnia 2024

Sztuczna inteligencja coraz ważniejsza w bukmacherce? Pomaga w zadowoleniu graczy

autor: Lukasz
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez biznes. Tak samo jest w branży bukmacherskiej, gdzie może pomagać zarówno firmom, jak też graczom.

Branża bukmacherska cały czas się zmienia. Kiedyś rewolucję przyniósł Internet, który otworzył zupełnie nowe możliwości obstawiania wyników sportowych. Kto wie, czy taką zmianą za jakiś czas nie okaże się sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). W branży bukmacherskiej można znaleźć coraz więcej przykładów jej wykorzystywania, na co wskazywali także uczestnicy jednego z paneli podczas VII Kongresu Sport Biznes Polska Szymon Piórek (BETFAN) i Ariel Moskała (Superbet).

Bukmacherka daje szerokie pole do zastosowania AI, choćby przy obsłudze klienta – tak jak w różnych instytucjach, tak też tutaj na czatach z klientem “rozmawia” najpierw sztuczna inteligencja. Ale to zaledwie mały wycinek tego, jak można wykorzystać AI w branży gier na pieniądze.

Tutaj liczą się dane. To twarde liczby mogą podpowiedzieć, kto ma większe szanse na zwycięstwo, w których fragmentach meczu drużyna zdobywa gole i czy para koń – dżokej się sprawdza. Twarde liczby są nie do przecenienia, ale w gąszczu informacji łatwo się pogubić. Kiedyś tylko wytrawni gracze potrafili nad tym zapanować, tworząc własne systemy. Dziś, dzięki sztucznej inteligencji, mogą z tego skorzystać nie tylko bukmacherzy, ale też gracze. Na stronach z zakładami często można znaleźć zapowiedzi wydarzeń i podpowiedzi dla graczy.

Testujemy sztuczną inteligencję do pisania contentu na stronę i tworzenia dla graczy newsów na podstawie statystyk. Baliśmy się tego, jak zareagują użytkownicy i czy będą chcieli takich treści. Okazuje się, że dla nich nie stanowi to różnicy. Przy wykorzystaniu AI tworzone są u nas analizy i zapowiedzi wydarzeń – mówił Ariel Moskała z Superbet.

Z takich analiz korzystają obie strony – przedsiębiorcy i gracze – ale sztuczna inteligencja potrafi o wiele więcej. W dzisiejszych czasach każdy chce być traktowany indywidualnie, a nie „od matrycy” i lubi, jeśli produkt odpowiada na jego potrzeby i zainteresowania. Tą drogą idą firmy specjalizujące się w zakładach bukmacherskich.

Tego typu narzędzie (widżet Betbooster) w 2021 r. wprowadziło kilku bukmacherów. Dzięki temu gracz otrzymywał kilka najciekawszych statystyk dotyczących spotkań drużyn, których mecz właśnie obstawiał. Sztuczna inteligencja wskazywała też zakłady, których obstawienie nawiązuje do wspomnianej statystyki. Jeśli np. jeden z zespołów, których mecz obstawia gracz, strzelał więcej niż dwa gole w każdym z ostatnich czterech meczów między obiema drużynami, to właśnie podpowiedź takiego zakładu zobaczy klient.

Sztuczna inteligencja zorientuje się, co gracza najbardziej interesuje i właśnie to będzie mu oferowała do obstawiania, bo przecież nie wszyscy chcą przewidywać wyniki meczów piłki nożnej.

Prowadzone są badania behawioralne graczy: tego, jak dana osoba gra, o jakich porach, za jakie stawki. Sztuczna inteligencja się tego uczy i dzięki temu możemy użytkownikowi spersonalizować stronę główną. Najczęściej pojawia się tam piłka nożna, bo to sport numer 1, jeśli chodzi o zakłady sportowe, ale jeśli ktoś zakłada konto w nocy i pierwsze, co robi, to obstawia wynik meczu NBA, to tę ligę będzie miał u siebie na stronie głównej, a futbol będzie na mniej eksponowanym miejscu. Sztuczna inteligencja może też analizować awatary, używane do oznaczenia konta – twierdzi Szymon Piórek z BETFAN.

Potwierdza to Ariel Moskała z Superbet. – Budujemy produkty na podstawie AI, dokonujemy automatycznej segmentacji klientów, dostosowanie treści, rekomendacji na podstawie pojedynczego użytkownika.

Uczenie się zachowań klientów ma nie tylko pomóc lepiej zarabiać bukmacherom i dawać więcej emocji graczom. Jak mówili obaj przedstawiciele branży bukmacherskiej podczas VII Kongresu SBP, sztuczna inteligencja jest ważnym narzędziem w budowaniu odpowiedzialnej gry, takiej, która będzie jak najbardziej bezpieczna dla samego gracza. Chodzi o to, by dobrze oceniać zachowania i decyzje klienta, jako wskazujące na ryzyko do uzależnienia.

Jest na rynku kilku dostawców, którzy oferują narzędzia do wyłapania niebezpiecznych zachowań: takich, jak granie na coraz większe stawki, granie po to, żeby się odegrać po porażkach. AI zablokuje takie konto, a informacja trafi do zespołu responsible gambling, który odpowiednio zareaguje – dodaje Moskała.

Piórek przyznał, że poznanie zachowań i przyzwyczajeń klienta pomoże chronić jego pieniądze. W razie nielegalnego przejęcia konta podejrzane zdarzenia zostaną wyłapane i zgłoszone.

Tą drogą idą legalni bukmacherzy, dla których liczy się nie tylko dobrze prowadzony biznes i jak najwyższe obroty, ale też zadowolenie i przywiązanie graczy, które będzie trwało przez wiele lat.

fot. Gov.pl

Dodaj komentarz