Bukmacherka 5 kwietnia 2024

Szymon Piórek: dzięki AI wiemy, czego klient naprawdę chce [WYWIAD]

autor: Lukasz
Debata o przyszłości branży bukmacherskiej pokazała, że najbliższe lata mogą należeć do sztucznej inteligencji. Na razie jej wykorzystanie dopiero się zaczyna, ale zastosowań będzie bardzo dużo, powiedział nam Szymon Piórek z BETFAN. Przy okazji zdradził, jakich nowości mogą się spodziewać gracze jeszcze przed EURO 2024.

 

Łukasz Majchrzyk, Interplay.pl: Dla graczy i fanów Mariusza Pudzianowskiego szykuje się coś nowego. Możesz zdradzić, co to będzie?

Szymon Piórek, BETFAN: – Szykujemy nową grę arkadową, która wygląda troszkę jak Flappy Bird, ale u nas nie będzie latał ptak, tylko pojawi się pegaz, który będzie zbierał różnego typu piłki. To będzie jedna z trzech darmowych gier free to play, które do Euro 2024 udostępnimy graczom na naszej platformie. Zaczniemy od gry arkadowej o nazwie „Horse lace”, a kolejne gry to „Pick’em” i „Bingo”. Ta gra będzie w zupełnie nowej odsłonie i mam nadzieję, że wam się spodoba. Z Bingo jesteśmy kojarzeni w mediach społecznościowych, a teraz otrzyma bardziej interaktywny wygląd. To wszystko w najbliższych tygodniach zostanie udostępnione naszym graczom.

Gdzie tu Mariusz Pudzianowski?

– Mariusz Pudzianowski będzie w tle przyglądał się, jak pegaz lata sobie i zbiera piłki. Mariusz jest naszym ambasadorem, naszą ważną twarzą. Wykorzystujemy go racjonalnie w naszych promocjach. Szykujcie się na nowe zmiany, na nowe możliwości. Gry free to play na rynku polskim to jest wciąż coś nowego.

Takie rozwiązania podpowiedziały wam analizy robione przez sztuczną inteligencję? Sporo podczas panelu mówiliście o wykorzystaniu AI. Tego typu narzędzia coraz mocniej wchodzą do branży bukmacherskiej.

– To są rozwiązania, które pomagają na co dzień. Zbieramy dane na różne sposoby, na różnych ścieżkach, tworząc tzw. „customer journey” i to one definiują nam to, w jakim kierunku podążamy i zmieniamy naszą aplikację, i stronę mobilną. Wystarczy przyjrzeć się formularzowi rejestracji, który jeszcze rok temu wyglądał dość biednie, a w tym momencie zauważyliśmy wzrost ukończenia formularza o 14 proc. wyłącznie dzięki temu, że go zmieniliśmy na bardziej gamifikacyjny. To też było elementem naszej debaty. Gamifikacja i wypracowywanie nawyków u graczy jest czymś, nad czym pracujemy. Sztuczna inteligencja to jest taka druga noga, na której się opieramy. To, jakie informacje mamy o graczach, czy to są dane deklaratywne, czy behawioralne, to jak gracz porusza się na platformie, będziemy chcieli zespolić w jednym silniku. Na bazie tego dawać to, czego gracze oczekują, a nie to, co nam się wydawało. Takie podejście jest, wydaje mi się, nadal popularne w zakładach bukmacherskich w Polsce.

Sztuczna inteligencja może pomóc w odpowiedzialnym graniu?

– Tak, jeśli chodzi o limity, o samo wykluczenia, podsyłanie alertów, gdzie gracz może dojść do ściany, jeśli chodzi o wypłacalność. Zaczyna ryzykować nie tylko swoje pieniądze, bo tak często się zdarza w przypadku uzależnionych. To wszystko wymaga czasu, odpowiednich nakładów finansowych. To jest proces, nad którym cały czas pracujemy. AI jest wykorzystywana, ale dość w małym stopniu przez cały rynek w Polsce. Na razie w soft launchu wykorzystujemy sztuczną inteligencję w formie grafik. Można to zobaczyć w naszych mediach społecznościowych, przy naszych promocjach. Wykorzystujemy AI w formie audio, bo zdarzyło się, że głos Mariusza Pudzianowskiego został użyty w takiej formie, za jego zgodą. To, co możemy zrobić teraz, to robimy. Natomiast cały proces zbierania danych, personalizacji, stworzenia z tego odpowiedniego silnika, który będzie personalizował silnik aplikacji i wszystko, co się dzieje wokół, to jest proces. Jesteśmy na niego gotowi i wydaje mi się, że efekty tego wszystkiego będziecie widzieć już niebawem.

To, że więcej osób kończy formularz, bierze się z tego, że szybciej się go wypełnia? Mówiliście podczas panelu, że młode pokolenie chce mieć wszystko szybko, tu i teraz.

– Zaskoczę cię. Formularz jest dużo dłuższy, ma dużo więcej kroków, wypełnia się go średnio o dwie minuty dłużej. A mimo to jest dużo bardziej efektywny. Wiedzieliśmy o tym, że rozwiązanie gamifikacyjne wiąże się z ryzykiem. Podjęliśmy to ryzyko, wiedząc, że możemy się wycofać rakiem z takiej funkcjonalności, ale nie było takiej potrzeby, bo formularz spełnia swoją rolę. Jest bardzo dobrze odbierany przez naszych graczy. Dalej rozwijamy się w kierunku automatycznej weryfikacji i rejestracji graczy. Możecie spodziewać się do Euro jednego, dużego, kolejnego wdrożenia z zewnętrznym partnerem, żeby ta automatyczna rejestracja i weryfikacja była dużo przyjemniejsza i nie musiała się wcale odbywać przez klasyczny formularz.

Dodaj komentarz