Wzrost przychodów Svenska Spel w trzecim kwartale 2021 roku
Szwedzki operator gier Svenska Spel odnotował przychody w wysokości 1,97 mld SEK (197,2 mln EUR) w wynikach za trzeci kwartał 2021 roku.

Wzrost przychodów
Wynik ten oznacza wzrost o 6,7% w porównaniu do III kwartału 2020 roku. Sprzedaż gier brutto wyniosła bowiem 4,72 mld SEK. Był to wzrost o 5,2% w porównaniu rok do roku. Wypłacone wygrane wyniosły 2,75 mld SEK, o 110 mln SEK więcej niż w III kwartale 2020 roku. Wszystko to ustanowiło całkowite przychody na poziomie 1,97 mld SEK.
Segmenty przynoszące największe przychody
Pion loterii wygenerował największą kwotę, bo 1,55 mld SEK. Był to wzrost o 2,2% w porównaniu do III kwartału 2020 roku. Sport i kasyna stanowiły 526 mln SEK całkowitych przychodów, co oznacza wzrost o 7,3% porównując ten sam okres czasu.
Kasyna naziemne Casino Cosmopol i salony gier pod marką Vegas stanowiły pozostałe 292 mln SEK, co stanowiło znaczący wzrost o 64,9% w porównaniu z rokiem poprzednim. Oczywiście wpływ na taki stan rzeczy miała pandemia koronawirusa.
Pozostałe źródła dochodów wygenerowały 52 mln SEK, co oznacza wzrost o 36,8%.
Koszty i zyski
Wydatki, w tym podatek od gier w wysokości 375 mln SEK i koszty gier w wysokości 259 mln SEK, spowodowały, że całkowita sprzedaż netto w tym kwartale wyniosła 1,39 mld SEK. Poza tym koszty personalne osiągnęły 217 mln SEK.
Amortyzacja wyniosła 92 mln SEK, a dalsze wydatki łącznie 389 mln SEK. Dzięki temu całkowity zysk operacyjny wyniósł 696 mln SEK, co oznacza wzrost o 31,0% w porównaniu rok do roku.
Podsumowując po zapłaceniu podatków w wysokości 144 mln SEK zysk netto za ten okres wyniósł 552 mln SEK, co stanowi wzrost o 25,1% w porównaniu do III kwartału 2020 r.
– W trzecim kwartale wszystkie nasze segmenty zostały w końcu ponownie uruchomione – po raz pierwszy od ponad piętnastu miesięcy. Przy całej naszej działalności otwartej, większej liczbie pracowników w naszych biurach i dużej energii w organizacji, perspektywy dla całego szwedzkiego sektora gier wyglądają pozytywnie – powiedział Patrik Hofbauer, dyrektor generalny Svenska Spel.
Niestety to byłoby na tyle z dobrych wiadomości, ponieważ w zeszłym tygodniu Hofbauer skomentował, że proponowane „specjalne moderowanie” reklamy hazardu przez szwedzkie Ministerstwo Finansów może mieć „niepożądane konsekwencje”. Tym samym może dojść do spadku przychodów w kolejnych kwartałach.
