Wielka Brytania idzie na wojnę z reklamami hazardu
Operatorzy gier hazardowych w Wielkiej Brytanii stoją w obliczu regulacyjnej "burzy" ze względu na "twardnienie" publicznych i politycznych poglądów względem reklamy hazardu, zgodnie z wytycznymi Komisji ds. Hazardu w Wielkiej Brytanii (UKGC).

W środę dyrektor programowy UKGC ds. ochrony i upodmiotowienia konsumentów, Ian Angus, wygłosił przemówienie na konferencji „Odpowiedzialny marketing dla operatorów gier hazardowych” w Londynie, informując przedstawicieli branży, że ich przyszłość będzie wyglądać ponuro, chyba że przyjmą nowe praktyki promowania swoich produktów.
Angus ostrzegł branżę, że byłoby "nierozsądne" ignorowanie "twardniejącego publicznego i politycznego nastroju" wokół reklam hazardu. Dodał, że obecna sytuacja nie jest trwała, zważywszy na cotygodniowe negatywne wzmianki, jakie branża otrzymuje w parlamencie, a niemal codzienne niezdrowe praktyki branży są nagłaśniane przez alarmistyczne media.
Angus ostrzegł, że "zaufanie konsumentów do gier hazardowych jest najniższe w historii", a dane z kwartalnego śledztwa ankietowego UKGC pokazują, że prawie dwie trzecie respondentów uważa, że reklamy hazardowe "należy odradzać".
W październiku ubiegłego roku brytyjski rząd zdecydował się na zluzowanie ograniczenia reklamowego, argumentując, że niewiele było dowodów na to, że promocja hazardu prowadziły do zwiększonego problemu z hazardem. Jednak liczba reklam hazardowych podczas tegorocznego piłkarskiego mudnialu, doprowadziła do kolejnego zalewu skarg konsumenckich. Ponoć, kolejnym powodem większego zainteresowania rządu kwestią hazardu jest Brexit, a konkretnie potrzeba odwrócenia od niego uwagi opinii publicznej.
Angus w swoim wystąpieniu skupił się na oskarżeniu operatorów o mijanie się z prawdą w swoich ogłoszeniach i duże uogólnienia.
Branża znalazła się również pod obstrzałem produktów reklamowych, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem wśród dzieci, sponsorowania zbyt wielu drużyn piłkarskich, wyświetlania reklam na temat gier hazardowych w witrynach poniżej 18-tego roku życia i wielu innych rażących niedociągnięć.
UKGC wprowadzi nowy kodeks postępowania dla operatorów gier hazardowych od 31 października, a Angus przypomniał osobom obecnym, że nowe zasady upoważniają ustawodawcę do podjęcia "trudniejszych i szybszych działań, w tym karania" dla operatorów złapanych na przekroczeniu przepisów.
Angus wezwał operatorów do pokory i próby zmiany swojej polityki poprzez uczenie się na błędach z przeszłości. – Nie czekaj aż burzowe chmury zamienią się w deszcz, a w ruch pójdą sankcję – powiedział przewodniczący, który jawi się jako wróg hazardu na Wyspach Brytyjskich

JD
Więcej Bukmacherka
Ministerstwo Finansów odniosło się do przejęcia bukmachera Fuksiarz.pl
Pewne jest to, że Fuksiarz.pl mieć będzie nowego właściciela. Zwróciliśmy się do Ministerstwa Finansów i zapytaliśmy, jak prawnie musi wyglądać "przejęcie" polskiej firmy przez zagraniczną, która nie ma licencji na działalność w Polsce.



