Bukmacherka 4 października 2018

Wielka Brytania idzie na wojnę z reklamami hazardu

autor: JD
Operatorzy gier hazardowych w Wielkiej Brytanii stoją w obliczu regulacyjnej "burzy" ze względu na "twardnienie" publicznych i politycznych poglądów względem reklamy hazardu, zgodnie z wytycznymi Komisji ds. Hazardu w Wielkiej Brytanii (UKGC).

W środę dyrektor programowy UKGC ds. ochrony i upodmiotowienia konsumentów, Ian Angus, wygłosił przemówienie na konferencji „Odpowiedzialny marketing dla operatorów gier hazardowych” w Londynie, informując przedstawicieli branży, że ich przyszłość będzie wyglądać ponuro, chyba że przyjmą nowe praktyki promowania swoich produktów.

Angus ostrzegł branżę, że byłoby "nierozsądne" ignorowanie "twardniejącego publicznego i politycznego nastroju" wokół reklam hazardu. Dodał, że obecna sytuacja nie jest trwała, zważywszy na cotygodniowe negatywne wzmianki, jakie branża otrzymuje w parlamencie, a niemal codzienne niezdrowe praktyki  branży są nagłaśniane przez alarmistyczne media.

Angus ostrzegł, że "zaufanie konsumentów do gier hazardowych jest najniższe w historii", a dane z kwartalnego śledztwa ankietowego UKGC pokazują, że prawie dwie trzecie respondentów uważa, że ​​reklamy hazardowe "należy odradzać".

W październiku ubiegłego roku brytyjski rząd zdecydował się na zluzowanie ograniczenia reklamowego, argumentując, że niewiele było dowodów na to, że promocja hazardu prowadziły do ​​zwiększonego problemu z hazardem. Jednak liczba reklam hazardowych podczas tegorocznego piłkarskiego mudnialu, doprowadziła do kolejnego zalewu skarg konsumenckich. Ponoć, kolejnym powodem większego zainteresowania rządu kwestią hazardu jest Brexit, a konkretnie potrzeba odwrócenia od niego uwagi opinii publicznej. 

Angus w swoim wystąpieniu skupił się na oskarżeniu operatorów o mijanie się z prawdą w swoich ogłoszeniach i duże uogólnienia. 

Branża znalazła się również pod obstrzałem produktów reklamowych, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem wśród dzieci, sponsorowania zbyt wielu drużyn piłkarskich, wyświetlania reklam na temat gier hazardowych w witrynach poniżej 18-tego roku życia i wielu innych rażących niedociągnięć.

UKGC wprowadzi nowy kodeks postępowania dla operatorów gier hazardowych od 31 października, a Angus przypomniał osobom obecnym, że nowe zasady upoważniają ustawodawcę do podjęcia "trudniejszych i szybszych działań, w tym karania" dla operatorów złapanych na przekroczeniu przepisów.

Angus wezwał operatorów do pokory i próby zmiany swojej polityki poprzez uczenie się na błędach z przeszłości. – Nie czekaj aż burzowe chmury zamienią się w deszcz, a w ruch pójdą sankcję – powiedział przewodniczący, który jawi się jako wróg hazardu na Wyspach Brytyjskich

Dodaj komentarz